Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ROBOTİĞE GİRİŞ BSM521 0 3 0 7,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Yüksek Lisans - Tezli
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi CENGİZ DENİZ
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere robotiğin temel kavramları ile robot kinematik & dinamiği, programlama ve uygulamaları konusunda bilgi vermektir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Providing knowledge about robots and types of robots
1 Robot ve robot türleri konusunda bilgi birikimi sağlama, Anlatım Sınav 1
2 Öğrencilere robot kinematiği ve dinamiği konusunda temel bir bilgi birikimi kazandırma Anlatım Sınav 1
2 Equipping students with a fundamental understanding of robot kinematics and dynamics
3 Introducing students to software and programming methods used in robotics and robotic applications
3 Robot ve robotik uygulamalarda kullanılan yazılımlar ve programamlama yöntemleri Anlatım Sınav 1
4 Robotik sistemler için düşünme ve algılama becerisi kazandırma Anlatım Sınav 1
4 Developing the ability to think and perceive for robotic systems
5 Building skills in robotic architecture and programming
5 Robotik mimarisi ve robot programalama becerisi kazandırma Anlatım Sınav 1
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Robotik, robot türleri, kinematik, dinamik, robot programlama, çevirim içi ve çevirim dışı progralama, endüstryel robotlar, mobil robotlar, cobot’lar.
Kaynaklar
1. Malcolm, D. R. (1985). Robotics: an introduction. 2. Wolovich, W. A. (1995). Robotics: Basic Analysis and Design. Oxford University Press. 3. Rivin, E. I. (1987). Mechanical Design of Robots. McGraw-Hill, Inc.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Giriş
1 . Hafta Introduction
2 . Hafta Classification of Robots, Basic Robot Components
2 . Hafta Robotların Sınıflandırılması, Temel Robot Elemanları
3 . Hafta Robot Hareketi
3 . Hafta Robot Motion
4 . Hafta Industrial Robots
4 . Hafta Endüstriyel Robotlar
5 . Hafta Koordinat sistemleri ve temel programlama
5 . Hafta Coordinate Systems and Basic Programming
6 . Hafta Advanced Kinematics
6 . Hafta İleri Kinematiği
7 . Hafta Ters Kinematik
7 . Hafta Inverse Kinematics
8 . Hafta Midterm Exam
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta Robotlarda işletim sistemleri
9 . Hafta Operating Systems for Robots
10 . Hafta Programming Methods for Robots
10 . Hafta Robotlar için programlama yöntemleri
11 . Hafta Endüstriyel robotlarda programlama
11 . Hafta Programming in Industrial Robots
12 . Hafta Simulation Software and Its Importance
12 . Hafta Similasyon yazılımları ve önemi
13 . Hafta Çevirim içi ve Çevirim dışı programlama
13 . Hafta Online and Offline Programming
14 . Hafta Programming Applications
14 . Hafta Programlama Uygulamaları
15 . Hafta Programlama Uygulamaları
15 . Hafta Programming Applications
16 . Hafta Yarıyıl sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 40
Final Sınavı 0 0
0 0
0 0
0 0
1 60
0 0
0 0
0 0
1 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 1 2 2
Ara Sınav 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 25 25
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
14 3 42
7 4 28
7 4 28
14 5 70
0 0 0
Toplam İş Yükü 197
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 It defines the multidisciplinary scope of the field of information technologies and the interaction between related disciplines. X
2 Gain comprehensive knowledge about current techniques and methods applied in the field of information technologies and their limitations, effects and results. X
3 By doing applied research in the field of information technologies, it reaches the information in depth and in depth, evaluates the information and applies the results. X
4 Complements and applies knowledge with scientific methods, using uncertain, limited or incomplete data; integrates knowledge from different disciplines. X
5 Develops algorithms and methods to solve defined engineering management problems and applies innovative methods in solutions. X
6 Can work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams, lead such teams and develop solution approaches in complex situations; can work independently and take responsibility. X
7 Be aware of new and developing applications in the field of information technologies and have the ability to examine and learn about them. X
8 Uses advanced methods and software and communication technologies used in the field of technology. X
9 Analyzes problems in different fields, develops solutions and implements solutions using information technologies. X
10 Can realize information technology applications by considering entrepreneurship and innovation dimensions. X
11 It observes social, scientific and ethical values ​​in the stages of data collection, interpretation, announcement and in all professional activities. X