BİLİŞİM HUKUKU |
BSM526 |
2 |
3 |
0 |
7,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Yüksek Lisans - Tezli |
Dersin sorumlusu(ları) |
Prof.Dr. NEVCİHAN DURU |
Dersin Amacı |
Bilişim hukuku, bilişim teknolojilerinin beraberinde getirdiği hukuksal sorunların ve boşlukların ortaya konmasını ve çözümlerin aranmasını amaçlar. Amaç, bu yolla öğrencilere bilişim teknolojileri ve bilişim hukuku konusunda bilgilendirme yapılalarak bilimsel bakış açısı oluşturmaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
To comprehend the fundamental concepts and institutions of Cyber Law |
|
|
|
1 |
Bilişim hukukunun temel kavram ve kurumlarını tanımak |
Anlatım |
Sınav, Performans Ödevi |
1 |
2 |
Bilişim Hukukunun kendi alanına has hukuk kurallarını ortaya koyar |
Anlatım |
Sınav |
1 |
2 |
To establish unique legal rules specific to the field of Cyber Law |
|
|
|
3 |
To provide interpretations in the realm of electronic contracts and intellectual property rights on the internet |
|
|
|
3 |
Elektronik sözleşmeler ve internette fikri haklar alanlarında yorumlarda bulunur |
Anlatım |
Sınav |
1 |
4 |
Kişisel verilerin korunması alanında yorumlarda bulunur |
Anlatım |
Sınav |
1 |
4 |
To provide interpretations in the field of personal data protection |
|
|
|
5 |
To recognize basic knowledge about emerging technological crimes and legal regulations related to the application of information systems |
|
|
|
5 |
Gelişen teknolojinin getirdiği yeni suçlar, bilişim sistemleriyle ilgili uygulamadaki yasal kurallar hakkında temel bilgileri tanır. |
Anlatım |
Sınav |
1 |
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Ceza Kanunundaki ilgili maddeler, Fikir ve Sanat Eserleri Kanunundaki ilgili maddeler, Elektronik İmza Kanunu,İnternet ortamında yapılan yayınlar ile ilgili kanun, Kişisel Verileri Koruma Kanunu, Bilişim Yasa taslağı, Adli Bilişim, Bilişim Suçları, Erişimin engellenmesi, Bilişim yönüyle Uluslar arası hukuk. |
Kaynaklar |
1. Adalı, E. Bilişim Etiği ve Hukuku. İstanbul. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Giriş |
|
1 . Hafta |
Introduction |
|
2 . Hafta |
Ethics and Morality |
|
2 . Hafta |
Ahlak Etik |
|
3 . Hafta |
Bilişim Alanında İşlenen Suçlar |
|
3 . Hafta |
Cyber Crimes |
|
4 . Hafta |
Privacy and Freedom of Expression |
|
4 . Hafta |
Kişinin Özeli ve İfade Özgürlüğü |
|
5 . Hafta |
Fikir ve Sanat Eserleri |
|
5 . Hafta |
Intellectual Property |
|
6 . Hafta |
Design and Development of Information Systems |
|
6 . Hafta |
Bilgi Sisteminin Tasarımı ve Geliştirilmesi |
|
7 . Hafta |
Meslek ve Mühendislik Etiği |
|
7 . Hafta |
Professional and Engineering Ethics |
|
8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Sosyal Ağlarda Etik |
|
9 . Hafta |
Ethics on Social Media |
|
10 . Hafta |
Ethics in E-commerce |
|
10 . Hafta |
E-ticarette Etik |
|
11 . Hafta |
Bilişim Hukuku ve Yasalar |
|
11 . Hafta |
Cyber Law and Regulations |
|
12 . Hafta |
Project Presentations |
|
12 . Hafta |
Proje Sunumları |
|
13 . Hafta |
Proje Sunumları |
|
13 . Hafta |
Project Presentations |
|
14 . Hafta |
Project Presentations |
|
14 . Hafta |
Proje Sunumları |
|
15 . Hafta |
Proje Sunumları |
|
15 . Hafta |
Project Presentations |
|
16 . Hafta |
Final Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
60 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
40 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
2 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
7 |
5 |
35 |
|
7 |
5 |
35 |
|
14 |
6 |
84 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
200 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It defines the multidisciplinary scope of the field of information technologies and the interaction between related disciplines. |
|
|
|
|
X |
2 |
Gain comprehensive knowledge about current techniques and methods applied in the field of information technologies and their limitations, effects and results.
|
X |
|
|
|
|
3 |
By doing applied research in the field of information technologies, it reaches the information in depth and in depth, evaluates the information and applies the results.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Complements and applies knowledge with scientific methods, using uncertain, limited or incomplete data; integrates knowledge from different disciplines.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Develops algorithms and methods to solve defined engineering management problems and applies innovative methods in solutions.
|
X |
|
|
|
|
6 |
Can work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams, lead such teams and develop solution approaches in complex situations; can work independently and take responsibility.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Be aware of new and developing applications in the field of information technologies and have the ability to examine and learn about them.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Uses advanced methods and software and communication technologies used in the field of technology.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Analyzes problems in different fields, develops solutions and implements solutions using information technologies.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can realize information technology applications by considering entrepreneurship and innovation dimensions.
|
X |
|
|
|
|
11 |
It observes social, scientific and ethical values in the stages of data collection, interpretation, announcement and in all professional activities.
|
X |
|
|
|
|
|