loT (NESNELERİN İNTERNETİ) |
BSM528 |
0 |
3 |
0 |
7,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Yüksek Lisans - Tezsiz |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, nesnelerin interneti ile ilgili kavramları, donanımları, platformları ve yazılımları tanıtmak ve uygulamaktır. Öğrenci dersin sonunda, nesnelerin internetinin temel prensipleri, iletişim protokol yapılarını, donanımları bileşenleri, veri haberleşmesini, platform işlevleri, bileşenler arasındaki ilişkiler ve kısmi güvenlik hakkında bilgi sahibi olacaktır. Ayrıca, eğitim ortamının imkan sağlaması durumunda nesnelerin interneti proje tasarımı ve uygulanması geliştirilecektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Being able to describe well-known Internet of Things (IoT) hardware. |
|
|
|
1 |
İyi bilinen Nesnelerin İnterneti (IoT) donanımlarını tarif edebilme |
|
|
|
2 |
Nesnelerin İnterneti (IoT) cihazlarını sınıflayabilme |
|
|
|
2 |
Being able to classify IoT devices. |
|
|
|
3 |
Being able to design an IoT project and select suitable hardware and software for IoT projects. |
|
|
|
3 |
IoT projesi tasarlama ve IoT projeleri için uygun donanım ve yazılımı seçebilme |
|
|
|
4 |
Bir IoT donanımının uygun tekniklerle güvenliğinin sağlama |
|
|
|
4 |
Ensuring the security of an IoT hardware using appropriate techniques. |
|
|
|
5 |
Being able to program for IoT applications using RFID. |
|
|
|
5 |
RFID ile IoT uygulama geliştirme amaçlı programlayabilme |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Nesnelerin İnterneti için verilmesi planlanan içerik özet olarak temel kavramlar, temel donanımlar, sensörler, sinyal-görüntü İşleme, veri işleme ve sıkıştırma, ağ ve protokoller, pratik hazır platformlar, programlama temelleri, veri saklama ve haberleşme için programlama, nesnelerin interneti ve büyük veri, nesnelerin interneti güvenliği başlıklarından meydana gelmektedir. |
Kaynaklar |
1. Jamali, J., Bahrami, B., Heidari, A., Allahverdizadeh, P. Norouzi, F. (2020). Towards the Internet of Things. Springer International Publishing.
2. Sinclair, B. (2017). IoT Inc: How your company can use the internet of things to win in the outcome economy. McGraw Hill Professional.
3. Balas, V. E., Solanki, V. K., Kumar, R. Ahad, M. A. R. (Eds.). (2020). A Handbook of Internet of Things in Biomedical and Cyber Physical System. Springer International Publishing. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Nesnelerin İnterneti’ne giriş |
|
2 . Hafta |
Nesnelerin İnterneti temel kavramlar |
|
3 . Hafta |
Temel ağ bilgisi |
|
4 . Hafta |
Kablosuz ağ protokolleri |
|
5 . Hafta |
Kablosuz sensör ağlar |
|
6 . Hafta |
Literatür taraması |
|
7 . Hafta |
RFID teknolojisi |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Araç araç etkileşimi |
|
10 . Hafta |
Kablosuz sensör ağların Nesnelerin İnterneti ile entegrasyonu |
|
11 . Hafta |
Kablosuz sensör ağların Web ile entegrasyonu |
|
12 . Hafta |
Nesnelerin interneti kavramının ticari boyutu |
|
13 . Hafta |
Nesnelerin interneti uygulamaları |
|
14 . Hafta |
Proje sunumları |
|
15 . Hafta |
Proje sunumları |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
2 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
7 |
5 |
35 |
|
7 |
5 |
35 |
|
14 |
6 |
84 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
200 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It defines the multidisciplinary scope of the field of information technologies and the interaction between related disciplines. |
X |
|
|
|
|
2 |
Gain comprehensive knowledge about current techniques and methods applied in the field of information technologies and their limitations, effects and results.
|
X |
|
|
|
|
3 |
By doing applied research in the field of information technologies, it reaches the information in depth and in depth, evaluates the information and applies the results.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Complements and applies knowledge with scientific methods, using uncertain, limited or incomplete data; integrates knowledge from different disciplines.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Develops algorithms and methods to solve defined engineering management problems and applies innovative methods in solutions.
|
X |
|
|
|
|
6 |
Can work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams, lead such teams and develop solution approaches in complex situations; can work independently and take responsibility.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Be aware of new and developing applications in the field of information technologies and have the ability to examine and learn about them.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Uses advanced methods and software and communication technologies used in the field of technology.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Analyzes problems in different fields, develops solutions and implements solutions using information technologies.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can realize information technology applications by considering entrepreneurship and innovation dimensions.
|
X |
|
|
|
|
11 |
It observes social, scientific and ethical values in the stages of data collection, interpretation, announcement and in all professional activities.
|
X |
|
|
|
|
|