FİZİK VE GEOMETRİK OPTİK-I |
OPT101 |
1 |
3 |
0 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi SALİHA ELMAS |
Dersin Amacı |
Bu derste ışığın yapısının, değişik ortamlardaki davranışının ve özelliklerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Explains the separation of light into colors and how color vision occurs. |
|
|
|
1 |
Işığın renklere ayrılmasını, renkli görmenin nasıl gerçekleştiğini açıklar |
|
|
|
2 |
Düzlem aynada görüntünün nasıl ve nerede oluştuğunu hesaplar |
|
|
|
2 |
Calculates how and where the image is formed in the plane mirror |
|
|
|
3 |
Describes how various optical tools work |
|
|
|
3 |
Çeşitli optik araçların nasıl çalıştığını tanımlar |
|
|
|
4 |
Küresel aynaların ışığı yansıtma ilkelerini ve görüntü özelliklerini satışını yapar |
|
|
|
4 |
It sells the light reflection principles and image properties of spherical mirrors. |
|
|
|
5 |
Explains image formation and lens equation in lenses. |
|
|
|
5 |
Merceklerde görüntü oluşumunu ve mercek denklemini açıklar |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders; Işığın doğası ve dalga özelliği, elektromanyetik tayf, ışık şiddeti ve aydınlanma, ışığın değişik ortamlarda hareketi, yansıma kanunları, kırılma kanunları, ışığın paralel yüzlü ortamlardan geçişi, tam yansıma, düzlem aynada görüntü oluşumu, çukur aynalarda görüntü oluşumu, tümsek aynalarda görüntü oluşumu, yakınsak mercekler ve görüntü oluşumu, ıraksak mercekler ve görüntü oluşumu konularını kapsamaktadır. |
Kaynaklar |
Akkoyun, S., & Bayram, T. (2016). Fizik ve Geometrik Optik 1 ve 2. Ankara: Temel Kavramlar ve Uygulamalar.
Çolakoğlu, K. (2013). Fizik . Palme Yayınevi.
Korkmaz, S. (2005). Fizik-Fizik Optik-Geometrik Optik. Esen Ofset Matbaacılık.
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Işığın doğası ve dalga-parçacık özelliği |
|
1 . Hafta |
The nature of light and its wave-particle property |
Theory
|
2 . Hafta |
Events that define the dual nature of light |
Theory
|
2 . Hafta |
Işığın ikili doğasını tanımlayan olaylar |
|
3 . Hafta |
Elektromanyetik spektrum |
|
3 . Hafta |
electromagnetic spectrum |
Theory
|
4 . Hafta |
Luminous intensity and illumination |
Theory
|
4 . Hafta |
Işık şiddeti ve aydınlanma |
|
5 . Hafta |
Yansıma kanunu |
|
5 . Hafta |
law of reflection |
Theory
|
6 . Hafta |
full reflection |
Theory
|
6 . Hafta |
Tam yansıma |
|
7 . Hafta |
Düzlem aynada görüntü oluşumu |
|
7 . Hafta |
Image formation in a plane mirror |
Theory
|
8 . Hafta |
MIDTERM |
Theory
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
9 . Hafta |
Çukur aynalarda görüntü oluşumu |
|
9 . Hafta |
Image formation in concave mirrors |
Theory
|
10 . Hafta |
Image formation in convex mirrors |
Theory
|
10 . Hafta |
Tümsek aynalarda görüntü oluşumu |
|
11 . Hafta |
Ayna denklemi ve odak uzaklığı hesaplama |
|
11 . Hafta |
Mirror equation and focal length calculation |
Theory
|
12 . Hafta |
Yakınsak ve Iraksak mercekler ve görüntü oluşumu |
Theory
|
12 . Hafta |
Yakınsak ve Iraksak mercekler ve görüntü oluşumu |
|
13 . Hafta |
Mercek sistemleri ve mercek denklemi |
|
13 . Hafta |
Lens systems and lens equation |
Theory
|
14 . Hafta |
Colors |
Theory
|
14 . Hafta |
Renkler |
|
15 . Hafta |
Lazerler ve çeşitli optik aletler |
|
15 . Hafta |
Lasers and various optical instruments |
Theory
|
16 . Hafta |
DÖNEM SONU SINAVI |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
3 |
10 |
30 |
SMS-1181 |
4 |
16 |
64 |
SMS-1181 |
1 |
25 |
25 |
SMS-1181 |
1 |
13 |
13 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
2 |
32 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
164 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has up-to-date theoretical and applied knowledge required for practice in the field.
|
|
X |
|
|
|
2 |
Uses and maintains tools and technologies related to the field, uses basic information and communication technologies
|
|
X |
|
|
|
3 |
Can independently carry out a given task using basic knowledge in optics
|
X |
|
|
|
|
4 |
He/she can inform relevant persons and institutions by using his/her technological knowledge and skills about optics field.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Has sufficient awareness of individual and public health, occupational safety and environmental protection.
|
X |
|
|
|
|
6 |
Assists the user in the best selection, sale and preparation of basic vision devices according to the prescription and can enable user adaptation
|
|
|
|
|
X |
7 |
Can use general and professional software programs, hospital automation systems
|
X |
|
|
|
|
8 |
Has knowledge and skills related to the administrative responsibility and management of an optics shop
|
X |
|
|
|
|
9 |
Provides follow-up of products related to vision health and determines the needs in line with the needs of the enterprise, plans and carries out activities for development
|
X |
|
|
|
|
|