FİZYOLOJİ |
OSAG105 |
1 |
2 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencilere vücut sistemleri ve bu sistemlerin hücresel ve sistemik düzeyde kontrolünün nasıl olduğunun anlatılması ve öğrencilerin insan vücudunun yapı ve işleyişi ile ilgili öğrendikleri bilgileri, diğer bilimleri öğrenme aşamasında temel oluşturmak adına kullanabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Define the concept of physiology (study of normal function). |
|
|
|
1 |
Fizyoloji (normal fonksiyonun çalışması) kavramını tanımlayabilir. |
|
|
|
2 |
İnsan vücudunun kimyasal, hücresel, dokusal düzeyde organizasyonu ve işlevsel organizasyonunu açıklayabilir. |
|
|
|
2 |
Explain the organization and functional organization of the human body at the chemical, cellular and textural level. |
|
|
|
3 |
Explain the structural features of all body systems. |
|
|
|
3 |
Tüm vücut sistemlerinin yapısal özelliklerini açıklayabilir. |
|
|
|
4 |
Vücutta genel düzenleme mekanizmalarını ve işlevlerini açıklayabilir. |
|
|
|
4 |
Explain the general regulation mechanisms and functions in the body. |
|
|
|
5 |
Explain the roles of organ systems in homeostasis. |
|
|
|
5 |
Organ sistemlerinin homeostazdaki rollerini açıklayabilir. |
|
|
|
6 |
Sağlıklı yaşam için Sindirim, Solunum, Kan, Dolaşım ve Boşaltım işlevlerinin nasıl gerçekleştiğini ve aralarındaki ilişkinin nasıl düzenlendiğini tanımlayabilir. |
|
|
|
6 |
For a healthy life, he/she can define how Digestive, Respiratory, Blood, Circulatory and Excretion functions occur and how the relationship between them is regulated. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında; Fizyolojiye Giriş: Genel Fizyoloji, Hücre Fizyolojisi, Sinir ve Kas Fizyolojisi, Kan Fizyolojisi, Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi, Dolaşım Sistemi Fizyolojisi, Solunum Sistemi Fizyolojisi konuları işlenecektir |
Kaynaklar |
1. Guyton Hall “Tıbbi Fizyoloji” (ISBN 978-975-420-558-9)
2. Ganong “Tıbbi Fizyoloji” (ISBN 978-975-420-826-9) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Fizyolojide temel kavram ve terimleri, Homeostaz |
|
1 . Hafta |
Basic concepts and terms in physiology, Homeostasis
|
|
2 . Hafta |
Cells and tissues |
|
2 . Hafta |
Hücre ve dokular |
|
3 . Hafta |
Uyarılabilir dokular ve kas sistemi |
|
3 . Hafta |
Excitable tissues and musculature |
|
4 . Hafta |
Respiratory system |
|
4 . Hafta |
Solunum sistemi |
|
5 . Hafta |
Kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması ve fonksiyonları |
|
5 . Hafta |
Transport and functions of oxygen and carbon dioxide in the blood |
|
6 . Hafta |
Functions of the heart, blood and lymph circulation and fluid-electrolytes |
|
6 . Hafta |
Kalbin fonksiyonları, kan ve lenf dolaşımı ve sıvı-elektrolitler |
|
7 . Hafta |
Kanın bileşenleri |
|
7 . Hafta |
Components of blood |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Sinir sistemi |
|
9 . Hafta |
Nervous system |
|
10 . Hafta |
Immune system |
|
10 . Hafta |
İmmün sistem |
|
11 . Hafta |
Endokrin sistem |
|
11 . Hafta |
Endocrine system |
|
12 . Hafta |
Excretory system |
|
12 . Hafta |
Boşaltım sistemi |
|
13 . Hafta |
Sindirim sistemi ve Üreme sistemi |
|
13 . Hafta |
Digestive system and Reproductive system |
|
14 . Hafta |
Sense organs |
|
14 . Hafta |
Duyu organları |
|
15 . Hafta |
Vücutta bulunan bezler |
|
15 . Hafta |
Glands in the body |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
1 |
8 |
8 |
SMS-1181 |
1 |
16 |
16 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczane hizmetleri ve uygulamaları hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur. |
2 |
Alanıyla ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme yeteneği kazanır. |
3 |
Eczacı gözetiminde reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbi bitkisel ürün, tıbbi malzeme, dermokozmetikler hakkında hastayı bilgilendirme becerisine sahip olur. |
4 |
Ürünlerin miad ve stok kontrolleri, ilaç siparişi kontrolleri, ilaçların uygun şekilde saklanması ve kayıtların tutulması konusunda bilgi sahibi olur. |
5 |
Eczacının gözetimi altında olası sorunları saptar ve eczane hizmetleri alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak çözümler üretir. |
6 |
Bu alandan mezun olan öğrenci meslek uygulama alanlarında ortak çalışmalara katılabilir ve bir ekibin parçası olarak sorumluluk alabilir. |
7 |
Öğrenci bu alanda edinmiş olduğu bilgiler ışığında ve eczacının denetimi altında temel düzeydeki çalışmaları yürütür. |
8 |
Eczane hizmetleri kapsamında mevcut yeteneklerini geliştirir, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki inovatif gelişmeleri takip ederek yeni bilgiler elde eder ve sahip olduğu bilgileri günceller. |
9 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak eczane hizmetleri alanındaki kayıtları düzenli olarak tutar. |
10 |
Mesleki yasal mevzuat ve sosyal adalet hakkında gerekli bilince sahip olur. |
11 |
İş sağlığı ve güvenliği konularındaki farkındalığın yanı sıra, çalışma alanındaki etik ve kültürel değerler hususunda yeterli bilince sahip olur. |
12 |
Atatürk ilkeleri ışığında, Türkçeyi doğru kullanan ve en az bir yabancı dil bilen bir birey olarak alanında hizmet sunar. |
|