ECZANE TEKNİKERLİĞİNE GİRİŞ |
ECH101 |
1 |
2 |
0 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. FATMA NUR KOCAKAYA |
Dersin Amacı |
Eczane Teknikerliği mesleğinin usül ve esaslarının tanıtılması, serbest eczane ve hastane eczanesinde teknikerin görev ve sorumlulukları, çalışma alanları hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Can explain the duties and responsibilities of a pharmacy technician. |
|
|
|
1 |
Eczane teknikerliğinin görev ve sorumluluklarını açıklayabilir. |
|
|
|
2 |
İlaçların eczanedeki raf düzenini açıklayabilir. |
|
|
|
2 |
Can explain the shelf organization of medications in a pharmacy. |
|
|
|
3 |
Can define storage conditions. |
|
|
|
3 |
Saklama koşullarını tanımlayabilir. |
|
|
|
4 |
Reçete çeşitlerini açıklayabilir. |
|
|
|
4 |
Can explain the types of prescriptions. |
|
|
|
5 |
Can explain the workflow and duties in a hospital pharmacy. |
|
|
|
5 |
Hastane eczanesindeki işleyişi ve görevlerini açıklayabilir. |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Genel Tanımlar ve Giriş, Eczane Teknikeri Görev ve Sorumlulukları, İlaçların Saklama Koşulları ve Dikkat Edilecek Hususlar, Eczanede Bulundurulması Zorunlu İlaçlar, Eczanede ilaçların raf düzeni, Reçete Çeşitleri, Reçete Karşılama ve Hasta İlişkileri, Mesleki tanımlar, Kodeks ve Farmakope tanımı, Reçetelerin provizyon sistemine girişi ve İTS, Hastane Eczanesi Uygulamaları, Mesleki Etik. |
Kaynaklar |
1. Eczacılık İşletmeciliği. Gülbin ÖZÇELİKAY, Nazlı ŞENCAN. Akademisyen Yayınevi, 2015.
2. Eczacının başvuru rehberi, Türk Eczacıları Birliği yayını. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Genel Tanımlar ve Giriş |
|
1 . Hafta |
General Definitions and Introduction |
|
2 . Hafta |
Duties and Responsibilities of a Pharmacy Technician |
|
2 . Hafta |
Eczane Teknikeri Görev ve Sorumlulukları |
|
3 . Hafta |
İlaçların Saklama Koşulları ve Dikkat Edilecek Hususlar |
|
3 . Hafta |
Storage Conditions of Medicines and Considerations |
|
4 . Hafta |
Compulsory Medications to be Kept in the Pharmacy |
|
4 . Hafta |
Eczanede Bulundurulması Zorunlu İlaçlar |
|
5 . Hafta |
Eczanede ilaçların raf düzeni |
|
5 . Hafta |
The Shelf Organization of Medications in the Pharmacy |
|
6 . Hafta |
Types of Prescriptions |
|
6 . Hafta |
Reçete Çeşitleri |
|
7 . Hafta |
Genel tekrar |
|
7 . Hafta |
General Review |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Reçete Karşılama ve Hasta İlişkileri |
|
9 . Hafta |
Prescription Processing and Patient Relations |
|
10 . Hafta |
Vocational Definition |
|
10 . Hafta |
Mesleki tanımlar |
|
11 . Hafta |
Kodeks ve Farmakope tanımı |
|
11 . Hafta |
Definition of Code of Ethics and Pharmacopoei |
|
12 . Hafta |
Entry of Prescriptions into the Provisory System and Pharmacy Information Systems |
|
12 . Hafta |
Reçetelerin provizyon sistemine girişi ve İTS |
|
13 . Hafta |
Hastane Eczanesi Uygulamaları |
|
13 . Hafta |
Hospital Pharmacy Practices |
|
14 . Hafta |
Vocational Ethics |
|
14 . Hafta |
Mesleki Etik |
|
15 . Hafta |
Genel tekrar |
|
15 . Hafta |
General Review |
|
16 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
1 |
1 |
1 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
2 |
32 |
|
16 |
2 |
32 |
|
0 |
0 |
0 |
|
10 |
1 |
10 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
75 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczane hizmetleri ve uygulamaları hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur. |
|
|
|
|
X |
2 |
Alanıyla ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme yeteneği kazanır. |
|
|
|
|
X |
3 |
Eczacı gözetiminde reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbi bitkisel ürün, tıbbi malzeme, dermokozmetikler hakkında hastayı bilgilendirme becerisine sahip olur. |
|
|
|
|
X |
4 |
Ürünlerin miad ve stok kontrolleri, ilaç siparişi kontrolleri, ilaçların uygun şekilde saklanması ve kayıtların tutulması konusunda bilgi sahibi olur. |
|
|
|
|
X |
5 |
Eczacının gözetimi altında olası sorunları saptar ve eczane hizmetleri alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak çözümler üretir. |
|
|
|
|
X |
6 |
Bu alandan mezun olan öğrenci meslek uygulama alanlarında ortak çalışmalara katılabilir ve bir ekibin parçası olarak sorumluluk alabilir. |
|
X |
|
|
|
7 |
Öğrenci bu alanda edinmiş olduğu bilgiler ışığında ve eczacının denetimi altında temel düzeydeki çalışmaları yürütür. |
|
|
|
|
X |
8 |
Eczane hizmetleri kapsamında mevcut yeteneklerini geliştirir, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki inovatif gelişmeleri takip ederek yeni bilgiler elde eder ve sahip olduğu bilgileri günceller. |
X |
|
|
|
|
9 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak eczane hizmetleri alanındaki kayıtları düzenli olarak tutar. |
|
X |
|
|
|
10 |
Mesleki yasal mevzuat ve sosyal adalet hakkında gerekli bilince sahip olur. |
|
|
X |
|
|
11 |
İş sağlığı ve güvenliği konularındaki farkındalığın yanı sıra, çalışma alanındaki etik ve kültürel değerler hususunda yeterli bilince sahip olur. |
|
X |
|
|
|
12 |
Atatürk ilkeleri ışığında, Türkçeyi doğru kullanan ve en az bir yabancı dil bilen bir birey olarak alanında hizmet sunar. |
X |
|
|
|
|
|