ECZACILIKTA TEMEL HESAPLAMALAR |
ECH103 |
1 |
2 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. ONUR ALTINBAŞAK |
Dersin Amacı |
Eczane hizmetleri eğitiminde ve eczane teknikerliği mesleğinin uygulanmasında kullanılacak temel hesaplamaları öğretmek. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Can explain international measurement systems |
|
|
|
1 |
Uluslararası ölçüm sistemlerini açıklayabilir. |
|
|
|
2 |
Eczacılıkta temel hesaplamalarla ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
|
|
|
2 |
Can define basic concepts related to basic
calculations in pharmacy |
|
|
|
3 |
Can perform ratio and proportion calculations |
|
|
|
3 |
Oran-orantı hesaplarını yapabilir. |
|
|
|
4 |
Çözelti seyreltme ve alkol seyreltme hesaplamalarını yapabilir. |
|
|
|
4 |
Can perform solution dilution and alcohol dilution
calculations |
|
|
|
5 |
Basic dose calculations, maximal and child dose calculations can be done. |
|
|
|
5 |
Temel doz hesaplamaları, maksimal ve çocuk dozu hesaplamalarını yapabilir. |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
Can perform basic dose calculations, maximum
dose, and pediatric dose calculations |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Genel Tanımlar ve Giriş, Ölçü sistemleri, Ölçü araçları özellikleri ve kullanımı, Anlamlı rakamlar, Temel hesaplar, Çözeltiler, Çözelti seyreltme, alkol seyreltme, Tampon çözeltiler, Temel doz hesaplamaları, Maksimal doz ve çocuk dozu kavramı. |
Kaynaklar |
1. İlaç Doz Hesaplamaları, 2020, S. KESKİN KIZILTEPE / Akademisyen Kitabevi.
2. Analitik Kimyaya Giriş, 2002, E. DÖLEN / Marmara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi yayını.
3.Eczacılık öğrencileri için Matematik, 2010, A.S. BAŞTUĞ / Evrim Yayınevi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Genel Tanımlar ve Giriş |
|
1 . Hafta |
General Definitions and Introduction |
|
2 . Hafta |
Measurement Systems |
|
2 . Hafta |
Ölçü sistemleri |
|
3 . Hafta |
Ölçü araçları özellikleri ve kullanımı |
|
3 . Hafta |
Properties and Use of Measurement Tools |
|
4 . Hafta |
Properties and Use of Measurement Tools |
|
4 . Hafta |
Ölçü araçları özellikleri ve kullanımı |
|
5 . Hafta |
Anlamlı rakamlar |
|
5 . Hafta |
Significant figures |
|
6 . Hafta |
Basic Calculations |
|
6 . Hafta |
Temel hesaplar |
|
7 . Hafta |
Genel tekrar |
|
7 . Hafta |
General Review |
|
8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Çözeltiler |
|
9 . Hafta |
Solutions |
|
10 . Hafta |
Solution Dilution, Alcohol Dilution |
|
10 . Hafta |
Çözelti seyreltme |
|
11 . Hafta |
Alkol seyreltme |
|
11 . Hafta |
Buffer Solutions |
|
12 . Hafta |
Basic dose calculations |
|
12 . Hafta |
Temel doz hesaplamaları |
|
13 . Hafta |
Temel doz hesaplamaları |
|
13 . Hafta |
Basic dose calculations |
|
14 . Hafta |
Concepts of Maximum Dose and Pediatric Dose |
|
14 . Hafta |
Maksimal doz ve çocuk dozu kavramı |
|
15 . Hafta |
Genel tekrar |
|
15 . Hafta |
General Review |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara sınav |
1 |
40 |
Dönem sonu sınavı |
1 |
60 |
Ödev |
1 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
1 |
1 |
1 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
1 |
1 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
2 |
32 |
|
3 |
10 |
30 |
|
2 |
14 |
28 |
|
14 |
2 |
28 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczane hizmetleri ve uygulamaları hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur. |
|
|
|
|
X |
2 |
Alanıyla ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme yeteneği kazanır. |
|
|
|
|
X |
3 |
Eczacı gözetiminde reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbi bitkisel ürün, tıbbi malzeme, dermokozmetikler hakkında hastayı bilgilendirme becerisine sahip olur. |
X |
|
|
|
|
4 |
Ürünlerin miad ve stok kontrolleri, ilaç siparişi kontrolleri, ilaçların uygun şekilde saklanması ve kayıtların tutulması konusunda bilgi sahibi olur. |
X |
|
|
|
|
5 |
Eczacının gözetimi altında olası sorunları saptar ve eczane hizmetleri alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak çözümler üretir. |
|
|
X |
|
|
6 |
Bu alandan mezun olan öğrenci meslek uygulama alanlarında ortak çalışmalara katılabilir ve bir ekibin parçası olarak sorumluluk alabilir. |
X |
|
|
|
|
7 |
Öğrenci bu alanda edinmiş olduğu bilgiler ışığında ve eczacının denetimi altında temel düzeydeki çalışmaları yürütür. |
|
|
X |
|
|
8 |
Eczane hizmetleri kapsamında mevcut yeteneklerini geliştirir, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki inovatif gelişmeleri takip ederek yeni bilgiler elde eder ve sahip olduğu bilgileri günceller. |
|
|
X |
|
|
9 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak eczane hizmetleri alanındaki kayıtları düzenli olarak tutar. |
X |
|
|
|
|
10 |
Mesleki yasal mevzuat ve sosyal adalet hakkında gerekli bilince sahip olur. |
X |
|
|
|
|
11 |
İş sağlığı ve güvenliği konularındaki farkındalığın yanı sıra, çalışma alanındaki etik ve kültürel değerler hususunda yeterli bilince sahip olur. |
X |
|
|
|
|
12 |
Atatürk ilkeleri ışığında, Türkçeyi doğru kullanan ve en az bir yabancı dil bilen bir birey olarak alanında hizmet sunar. |
X |
|
|
|
|
|