HASTALIKLAR BİLGİSİ |
ECH102 |
2 |
2 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Hastalık ve sağlıkla ilgili genel tanımlar, belirli hastalıkların semptomları, tanı kriterleri hakkında bilgilendirmek. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Define the basic concepts of disease and health. |
|
|
|
1 |
Hastalık ve sağlıkla ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
|
|
|
2 |
Solunum, dolaşım, sindirim, sinir, ürogenital ve kas-iskelet sistemi hastalıklarını tanımlayabilir. |
|
|
|
2 |
Define respiratory, circulatory, digestive, nervous, urogenital and musculoskeletal diseases. |
|
|
|
3 |
Explain the basic treatment approaches of respiratory, circulatory, digestive, nervous, urogenital and musculoskeletal diseases. |
|
|
|
3 |
Solunum, dolaşım, sindirim, sinir, ürogenital ve kas-iskelet sistemi hastalıklarının temel tedavi yaklaşımlarını açıklayabilir. |
|
|
|
4 |
Kan hastalıkları ve dermatolojik hastalıkları tanımlayabilir. |
|
|
|
4 |
Define blood diseases and dermatological diseases. |
|
|
|
5 |
Explain the basic treatment approaches of blood diseases and dermatological diseases. |
|
|
|
5 |
Kan hastalıklarının ve dermatolojik hastalıklarının temel tedavi yaklaşımlarını açıklayabilir. |
|
|
|
6 |
Hastalıklardan korunma yollarını açıklayabilir. |
|
|
|
6 |
Explain the ways to prevent diseases. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Genel tanımlar ve giriş, hastalıklar ve sağlık ile ilgili temel kavramların tanımı, solunum sistemi hastalıkları, dolaşım sistemi hastalıkları, sindirim sistemi hastalıkları, dermatolojik hastalıklar, endokrin sistem hastalıkları, kas ve iskelet sistemi hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, kan hastalıkları, üriner sistem hastalıkları, genital sistem hastalıkları. |
Kaynaklar |
1. Farmakoterapi El Kitabı 2019 Wells B, Schwinghammer T, DiPiro J, DiPiro C (Çeviri ed: Çelik T) / Güneş Tıp Kitabevi
2. Hastalıklar Bilgisi Ders Kitabı 2015 Polat M, Gülay MŞ, Dünya Tıp Kitabevi |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Hastalık ve Sağlıkla İlgili Temel Kavramlar |
|
1 . Hafta |
Basic Concepts of Disease and Health |
|
2 . Hafta |
Ways to prevent diseases |
|
2 . Hafta |
Hastalıklardan korunma yolları |
|
3 . Hafta |
Solunum Sistemi Hastalıkları |
|
3 . Hafta |
Respiratory System Diseases |
|
4 . Hafta |
Circulatory System Diseases |
|
4 . Hafta |
Dolaşım Sistemi Hastalıkları |
|
5 . Hafta |
Sindirim Sistemi Hastalıkları |
|
5 . Hafta |
Digestive System Diseases |
|
6 . Hafta |
Dermatological Diseases |
|
6 . Hafta |
Dermatolojik Hastalıklar |
|
7 . Hafta |
Genel tekrar |
|
7 . Hafta |
An overview |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Endokrin Sistem Hastalıkları |
|
9 . Hafta |
Endocrine System Diseases |
|
10 . Hafta |
Musculoskeletal Diseases |
|
10 . Hafta |
Kas ve İskelet Sistemi Hastalıkları |
|
11 . Hafta |
Sinir Sistemi Hastalıkları |
|
11 . Hafta |
Nervous System Diseases |
|
12 . Hafta |
Blood Diseases |
|
12 . Hafta |
Kan Hastalıkları |
|
13 . Hafta |
Üriner Sistem Hastalıkları |
|
13 . Hafta |
Urinary System Diseases |
|
14 . Hafta |
Genital System Diseases |
|
14 . Hafta |
Genital Sistem Hastalıkları |
|
15 . Hafta |
Genel tekrar |
|
15 . Hafta |
An overview |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
16 |
1 |
16 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
2 |
32 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
2 |
32 |
|
8 |
1 |
8 |
|
16 |
1 |
16 |
|
16 |
1 |
16 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczane hizmetleri ve uygulamaları hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur. |
|
|
|
|
X |
2 |
Alanıyla ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme yeteneği kazanır. |
|
|
|
|
X |
3 |
Eczacı gözetiminde reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbi bitkisel ürün, tıbbi malzeme, dermokozmetikler hakkında hastayı bilgilendirme becerisine sahip olur. |
|
|
X |
|
|
4 |
Ürünlerin miad ve stok kontrolleri, ilaç siparişi kontrolleri, ilaçların uygun şekilde saklanması ve kayıtların tutulması konusunda bilgi sahibi olur. |
5 |
Eczacının gözetimi altında olası sorunları saptar ve eczane hizmetleri alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak çözümler üretir. |
|
|
X |
|
|
6 |
Bu alandan mezun olan öğrenci meslek uygulama alanlarında ortak çalışmalara katılabilir ve bir ekibin parçası olarak sorumluluk alabilir. |
|
|
|
X |
|
7 |
Öğrenci bu alanda edinmiş olduğu bilgiler ışığında ve eczacının denetimi altında temel düzeydeki çalışmaları yürütür. |
|
X |
|
|
|
8 |
Eczane hizmetleri kapsamında mevcut yeteneklerini geliştirir, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki inovatif gelişmeleri takip ederek yeni bilgiler elde eder ve sahip olduğu bilgileri günceller. |
|
|
|
X |
|
9 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak eczane hizmetleri alanındaki kayıtları düzenli olarak tutar. |
10 |
Mesleki yasal mevzuat ve sosyal adalet hakkında gerekli bilince sahip olur. |
11 |
İş sağlığı ve güvenliği konularındaki farkındalığın yanı sıra, çalışma alanındaki etik ve kültürel değerler hususunda yeterli bilince sahip olur. |
12 |
Atatürk ilkeleri ışığında, Türkçeyi doğru kullanan ve en az bir yabancı dil bilen bir birey olarak alanında hizmet sunar. |
|