Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ECZANE HİZMETLERİ UYGULAMALARI-II ECH201 3 2 3 6,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. ONUR ALTINBAŞAK
Dersin Amacı Eczane hizmetleri kapsamındaki uygulamaları kavramasını ve mesleki yeterliliklerini sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Will be able to explain the use of blood pressure monitor, glucometer, inhaler.
1 Tansiyon aleti, şeker ölçüm cihazı, inhaler kullanımlarını açıklayabilir.
2 Farmasötik bakım tanımı yapabilir.
2 Can define pharmaceutical care.
3 Can define medical product.
3 Eczane laboratuvarında temel hesaplama yöntemlerini uygulayabilir.
4 Majistral ilaç hazırlama tekniklerini öğrenebilir.
4 Can give examples of medical products and explain their use.
5 Can define cosmetic product.
5 Bitki çayları hazırlama metodlarını öğrenebilir.
6 Kozmetik ürünlere örnek verip kullanımlarını açıklayabilir.
6 Can give examples of cosmetic products and explain their use.
7
7 Genel laboratuvar kuralları ve laboratuvar ekipmanları hakkında bilgi sahibi olur.
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Genel Tanımlar ve Giriş, diyabet hastalarında farmasötik bakım, hipertansiyon hastalarında farmasötik bakım. Tartım ve ölçüm. Alkol hesabı yapımı ve çözelti hazırlama. Bitkilerin adlandırılmasının nasıl yapıldığı ve bitkisel drogların teşhisinin kavranması. Drog olarak kullanılan çeşitli nişasta tiplerini mikroskop altında tanımlanması. Sıvı ve yarı katı ilaç şekillerinin hazırlanması, bitki çayı hazırlama metodları. Farmasötik bakım kapsamında uygulamaların yapılması.
Kaynaklar
1. Lippincott Farmakoloji 2020 Whalen K. (Çeviri edt: Ulugöl A, Karadağ ÇH, Dökmeci D) / Nobel Tıp Kitabevi 2. Farmakoterapi El Kitabı 2019 Wells B, Schwinghammer T, DiPiro J, DiPiro C (Çeviri ed: Çelik T) / Güneş Tıp Kitabevi
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Genel Tanımlar ve Giriş Teorik
1 . Hafta General Definitions and Introduction Theoretical
2 . Hafta Pharmaceutical care for diabetic patients Theoretical
2 . Hafta Diyabet hastalarında farmasötik bakım Teorik
3 . Hafta Hipertansiyon hastalarında farmasötik bakım Teorik
3 . Hafta Pharmaceutical care in hypertension patients Theoretical
4 . Hafta General laboratory rules, equipment used in the laboratory Theoretical, practical
4 . Hafta Genel laboratuvar kuralları, laboratuvarda kullanılan ekipmanlar Teorik, pratik
5 . Hafta Tartım ve Ölçüm Teorik, pratik
5 . Hafta Weighing and Measurement Theoretical, practical
6 . Hafta Alcohol calculations and solution preparation Theoretical, practical
6 . Hafta Alkol hesaplamaları ve çözelti hazırlama Teorik, pratik
7 . Hafta Genel tekrar Teorik
7 . Hafta An overview Theoretical
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Bitkilerde Adlandırma ve Sınıflandırma Teorik, pratik
9 . Hafta Nomenclature and Classification in Plants Theoretical, practical
10 . Hafta Diagnosis and determination of herbal drugs Theoretical, practical
10 . Hafta Bitkisel drogların teşhis ve tayini teorik, pratik
11 . Hafta Bitki çayları hazırlama metodları Teorik, pratik
11 . Hafta Methods of preparing herbal teas Theoretical, practical
12 . Hafta Preparing liquid medicine forms Theoretical, practical
12 . Hafta Sıvı ve yarı-katı ilaç şekilleri hazırlama Teorik, pratik
13 . Hafta Sabit ve uçucu yağlar Teorik, pratik
13 . Hafta Preparation of semi-solid drug forms Theoretical, practical
14 . Hafta Pharmaceutical Care Lesson (Glucometer, insulin pen, inhaler, nebulizer, eye-ear prep.) Theoretical, practical
14 . Hafta Farmasötik Bakım Dersi (Şeker ölçüm cihazı, insülin kalemi, inhale cihazları, nebülizatör, göz-kulak prep.) Teorik, pratik
15 . Hafta Genel tekrar Teorik
15 . Hafta An overview Theoretical
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
SMS-1181 1 35
SMS-1181 1 0
0 0
0 0
0 0
1 50
0 0
0 0
1 15
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
SMS-1181 1 1 1
SMS-1181 0 0 0
SMS-1181 0 0 0
SMS-1181 0 0 0
SMS-1181 0 0 0
SMS-1181 0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 1 1
0 0 0
0 0 0
2 1 2
0 0 0
1 14 14
0 0 0
16 1 16
1 10 10
14 2 28
1 20 20
2 16 32
14 3 42
14 1 14
Toplam İş Yükü 180
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Eczane hizmetleri ve uygulamaları hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur. X
2 Alanıyla ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme yeteneği kazanır. X
3 Eczacı gözetiminde reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbi bitkisel ürün, tıbbi malzeme, dermokozmetikler hakkında hastayı bilgilendirme becerisine sahip olur. X
4 Ürünlerin miad ve stok kontrolleri, ilaç siparişi kontrolleri, ilaçların uygun şekilde saklanması ve kayıtların tutulması konusunda bilgi sahibi olur. X
5 Eczacının gözetimi altında olası sorunları saptar ve eczane hizmetleri alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak çözümler üretir. X
6 Bu alandan mezun olan öğrenci meslek uygulama alanlarında ortak çalışmalara katılabilir ve bir ekibin parçası olarak sorumluluk alabilir. X
7 Öğrenci bu alanda edinmiş olduğu bilgiler ışığında ve eczacının denetimi altında temel düzeydeki çalışmaları yürütür. X
8 Eczane hizmetleri kapsamında mevcut yeteneklerini geliştirir, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki inovatif gelişmeleri takip ederek yeni bilgiler elde eder ve sahip olduğu bilgileri günceller. X
9 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak eczane hizmetleri alanındaki kayıtları düzenli olarak tutar. X
10 Mesleki yasal mevzuat ve sosyal adalet hakkında gerekli bilince sahip olur. X
11 İş sağlığı ve güvenliği konularındaki farkındalığın yanı sıra, çalışma alanındaki etik ve kültürel değerler hususunda yeterli bilince sahip olur. X
12 Atatürk ilkeleri ışığında, Türkçeyi doğru kullanan ve en az bir yabancı dil bilen bir birey olarak alanında hizmet sunar. X