ECZANE İŞLETMECİLİĞİ |
ECH205 |
3 |
2 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. FATMA NUR KOCAKAYA |
Dersin Amacı |
İşletme ile ilgili temel kavramların, iyi eczacılık uygulamalarının, temel ve güncel eczane işletmeleri uygulamalarının örneklerle pekiştirilerek tanıtılması. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Define the basic concepts of pharmacy, pharmacy and business. |
|
|
|
1 |
Eczane, eczacılık, işletmeyle ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
|
|
|
2 |
İşletmenin sınıflandırmasını açıklayabilir. |
|
|
|
2 |
Explain the classification of the business. |
|
|
|
3 |
Explain good pharmacy practices. |
|
|
|
3 |
İyi eczacılık uygulamalarını açıklayabilir. |
|
|
|
4 |
Eczane stok yönetimi ve denetimlerini açıklayabilir. |
|
|
|
4 |
Will be able to explain pharmacy stock management and controls. |
|
|
|
5 |
Defines pharmacy legislation and ethical principles. |
|
|
|
5 |
Eczacılık mevzuatı ve etik ilkeleri tanımlayabilir. |
|
|
|
6 |
Hastane eczacılığı hakkında bilgi verebilir. |
|
|
|
6 |
Can give information about hospital pharmacy. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
İşletme tanımı, işletmelerin sınıflandırılması, işletmenin amaçları, gelir-giderleri, işletme türleri, eczane işletmelerinde stratejik planlama, etik ve ahlak, eczacılık mevzuatı, iyi eczacılık uygulamaları, eczane kayıtları ve stok yönetimi, eczanelerin denetimi, hastane eczacılığı, hasta İlişkileri. |
Kaynaklar |
1. Eczane İşletmeciliği El Kitabı Editör: Ecz. Mehmet Domaç, TEB.
2. Eczacılık İşletmeciliği, Gülbin ÖZÇELİKAY, Nazlı ŞENCAN, Akademisyen Tıp Kitapevi ,2015.
3. İyi Eczacılık Uygulamaları Kılavuzu, TİTCK 6197 sayılı Eczacılık ve Eczaneler Hakkında Kanun.
6197 sayılı Eczacılık ve Eczaneler Hakkında Kanun |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
İşletme tanımı ve giriş |
|
1 . Hafta |
Business description and introduction |
|
2 . Hafta |
Classification of businesses |
|
2 . Hafta |
İşletmelerin sınıflandırılması |
|
3 . Hafta |
İşletmenin amaçları, gelir-giderleri, işletme türleri |
|
3 . Hafta |
Purposes of the business, income-expenditure, types of business |
|
4 . Hafta |
Strategic planning in pharmacy businesses |
|
4 . Hafta |
Eczane işletmelerinde stratejik planlama |
|
5 . Hafta |
Etik ve Ahlak |
|
5 . Hafta |
Ethics and Morals |
|
6 . Hafta |
Pharmacy legislation |
|
6 . Hafta |
Eczacılık mevzuatı |
|
7 . Hafta |
Genel tekrar |
|
7 . Hafta |
An overview |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
İyi eczacılık uygulamaları |
|
9 . Hafta |
Good pharmacy practices |
|
10 . Hafta |
Good pharmacy practices |
|
10 . Hafta |
İyi eczacılık uygulamaları |
|
11 . Hafta |
Eczane kayıtları ve stok yönetimi |
|
11 . Hafta |
Pharmacy records and stock management |
|
12 . Hafta |
Supervision of pharmacies |
|
12 . Hafta |
Eczanelerin denetimi |
|
13 . Hafta |
Hastane eczacılığı |
|
13 . Hafta |
Hospital pharmacy |
|
14 . Hafta |
Patient relations |
|
14 . Hafta |
Hasta İlişkileri |
|
15 . Hafta |
Genel tekrar |
|
15 . Hafta |
An overview |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
1 |
16 |
16 |
SMS-1181 |
14 |
1 |
14 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
30 |
30 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
2 |
32 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
14 |
14 |
|
14 |
1 |
14 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczane hizmetleri ve uygulamaları hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur. |
|
|
|
|
X |
2 |
Alanıyla ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme yeteneği kazanır. |
|
|
|
|
X |
3 |
Eczacı gözetiminde reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbi bitkisel ürün, tıbbi malzeme, dermokozmetikler hakkında hastayı bilgilendirme becerisine sahip olur. |
|
X |
|
|
|
4 |
Ürünlerin miad ve stok kontrolleri, ilaç siparişi kontrolleri, ilaçların uygun şekilde saklanması ve kayıtların tutulması konusunda bilgi sahibi olur. |
|
|
X |
|
|
5 |
Eczacının gözetimi altında olası sorunları saptar ve eczane hizmetleri alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak çözümler üretir. |
|
|
|
|
X |
6 |
Bu alandan mezun olan öğrenci meslek uygulama alanlarında ortak çalışmalara katılabilir ve bir ekibin parçası olarak sorumluluk alabilir. |
X |
|
|
|
|
7 |
Öğrenci bu alanda edinmiş olduğu bilgiler ışığında ve eczacının denetimi altında temel düzeydeki çalışmaları yürütür. |
|
|
|
|
X |
8 |
Eczane hizmetleri kapsamında mevcut yeteneklerini geliştirir, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki inovatif gelişmeleri takip ederek yeni bilgiler elde eder ve sahip olduğu bilgileri günceller. |
|
X |
|
|
|
9 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak eczane hizmetleri alanındaki kayıtları düzenli olarak tutar. |
|
|
X |
|
|
10 |
Mesleki yasal mevzuat ve sosyal adalet hakkında gerekli bilince sahip olur. |
|
|
|
|
X |
11 |
İş sağlığı ve güvenliği konularındaki farkındalığın yanı sıra, çalışma alanındaki etik ve kültürel değerler hususunda yeterli bilince sahip olur. |
|
X |
|
|
|
12 |
Atatürk ilkeleri ışığında, Türkçeyi doğru kullanan ve en az bir yabancı dil bilen bir birey olarak alanında hizmet sunar. |
|
|
X |
|
|
|