PRATİK İLAÇ BİLGİSİ |
ECH207 |
3 |
2 |
0 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. FATMA NUR KOCAKAYA |
Dersin Amacı |
Eczane hizmetleri teknikerinin bilmesi gereken temel ilaç bilgisinin ve özel hasta gruplarına yaklaşımın öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
It can classify antibacterial, antifungal and antiviral drugs. |
|
|
|
1 |
Antibakteriyel, antifungal ve antiviral ilaçları sınıflandırabilir. |
|
|
|
2 |
Doğru antibiyotik kullanımını açıklayabilir. |
|
|
|
2 |
Explain the correct use of antibiotics. |
|
|
|
3 |
Explain the use of drugs in special cases. |
|
|
|
3 |
Özel hallerde ilaç kullanımını açıklayabilir. |
|
|
|
4 |
İlaç-besin ve ilaç-ilaç etkileşimlerini tanımlayabilir. |
|
|
|
4 |
Define drug-food and drug-drug interactions. |
|
|
|
5 |
Define drug poisoning and drug abuse. |
|
|
|
5 |
İlaç zehirlenmeleri ve ilaç suistimalini tanımlayabilir. |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Genel tanımlar ve giriş, Antibakteriyel İlaçlar, Antiviral ve Antifungal İlaçlar, Ağrı ve Ağrı Yönetimi, Antidepresan ve Antipsikotik İlaçlar, Gebelik ve laktasyonda ilaç kullanımı, Pediatrik ve geriatrik hastalarda ilaç kullanımı, Vitaminler, Yara bakımı ve destek ürünler, İlaç etkileşimleri, İlaç zehirlenmeleri ve ilaç suistimali. |
Kaynaklar |
1. Lippincott Farmakoloji, 2020 Whalen K. (Çeviri edt: Ulugöl A, Karadağ ÇH, Dökmeci D) / Nobel Tıp Kitabevi
2. Farmakoterapi El Kitabı, 2019 Wells B, Schwinghammer T, DiPiro J, DiPiro C (Çeviri ed: Çelik T) / Güneş Tıp Kitabevi
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
0 . Hafta |
|
|
1 . Hafta |
Genel Tanımlar ve Giriş |
|
1 . Hafta |
General Definitions and Introduction |
|
2 . Hafta |
Antibacterial Drugs |
|
2 . Hafta |
Antibakteriyel İlaçlar |
|
3 . Hafta |
Antiviral ve Antifungal İlaçlar |
|
3 . Hafta |
Antiviral and Antifungal Drugs |
|
4 . Hafta |
Correct Use of Antibiotics |
|
4 . Hafta |
Doğru Antibiyotik Kullanımı |
|
5 . Hafta |
Ağrı ve Ağrı Yönetimi |
|
5 . Hafta |
Opioid and narcotic analgesics |
|
6 . Hafta |
Antidepressant and Antipsychotic Drugs |
|
6 . Hafta |
Endokrin sisteme etkili ilaçlar |
|
7 . Hafta |
Genel tekrar |
|
7 . Hafta |
An overview |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Endokrin sisteme etkili ilaçlar |
|
9 . Hafta |
Drug use during pregnancy and lactation |
|
10 . Hafta |
Drug use in pediatric and geriatric patients |
|
10 . Hafta |
Gebelik ve laktasyonda ilaç kullanımı |
|
11 . Hafta |
Pediatrik ve geriatrik hastalarda ilaç kullanımı |
|
11 . Hafta |
Vitamins and minerals |
|
12 . Hafta |
Endocrine system pharmacology |
|
12 . Hafta |
Vitaminler |
|
13 . Hafta |
İlaç etkileşimleri |
|
13 . Hafta |
Drug interactions |
|
14 . Hafta |
Drug poisoning and drug abuse |
|
14 . Hafta |
İlaç zehirlenmeleri ve ilaç suistimali |
|
15 . Hafta |
Genel tekrar |
|
15 . Hafta |
An overview |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara sınav |
1 |
30 |
Dönem sonu sınavı |
1 |
60 |
Ödev |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
10 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
2 |
10 |
20 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
2 |
20 |
40 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
2 |
32 |
|
1 |
5 |
5 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
2 |
28 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
125 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczane hizmetleri ve uygulamaları hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur. |
|
|
|
|
X |
2 |
Alanıyla ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme yeteneği kazanır. |
|
|
|
|
X |
3 |
Eczacı gözetiminde reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbi bitkisel ürün, tıbbi malzeme, dermokozmetikler hakkında hastayı bilgilendirme becerisine sahip olur. |
|
|
|
|
X |
4 |
Ürünlerin miad ve stok kontrolleri, ilaç siparişi kontrolleri, ilaçların uygun şekilde saklanması ve kayıtların tutulması konusunda bilgi sahibi olur. |
X |
|
|
|
|
5 |
Eczacının gözetimi altında olası sorunları saptar ve eczane hizmetleri alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak çözümler üretir. |
|
|
X |
|
|
6 |
Bu alandan mezun olan öğrenci meslek uygulama alanlarında ortak çalışmalara katılabilir ve bir ekibin parçası olarak sorumluluk alabilir. |
X |
|
|
|
|
7 |
Öğrenci bu alanda edinmiş olduğu bilgiler ışığında ve eczacının denetimi altında temel düzeydeki çalışmaları yürütür. |
|
|
|
|
X |
8 |
Eczane hizmetleri kapsamında mevcut yeteneklerini geliştirir, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki inovatif gelişmeleri takip ederek yeni bilgiler elde eder ve sahip olduğu bilgileri günceller. |
X |
|
|
|
|
9 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak eczane hizmetleri alanındaki kayıtları düzenli olarak tutar. |
X |
|
|
|
|
10 |
Mesleki yasal mevzuat ve sosyal adalet hakkında gerekli bilince sahip olur. |
|
|
X |
|
|
11 |
İş sağlığı ve güvenliği konularındaki farkındalığın yanı sıra, çalışma alanındaki etik ve kültürel değerler hususunda yeterli bilince sahip olur. |
|
X |
|
|
|
12 |
Atatürk ilkeleri ışığında, Türkçeyi doğru kullanan ve en az bir yabancı dil bilen bir birey olarak alanında hizmet sunar. |
X |
|
|
|
|
|