Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ÜNİVERSİTE KÜLTÜRÜ OSAG301 1 2 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. MERYEM GÖKER
Dersin Amacı Üniversite kültürü dersi, öğrencilerimizin öğrenim hayatına dair kültür ve bilgi seviyelerinin artmasını, sanat, spor ve müzik alanlarında farklı deneyimler elde etmelerini ve uzmanlık alanlarına dair katılacakları eğitim ve seminerler ile güncel tecrübeleri edinmeleri amacını taşır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Üniversite kültürü dersi, öğrencilerimizin öğrenim hayatına dair kültür ve bilgi seviyelerinin artmasını, sanat, spor ve müzik vb. alanlarda farklı deneyimler elde etmelerini ve uzmanlık alanlarına dair katılacakları eğitim ve seminerler ile güncel tecrübeleri edinmeleri amacını taşır. İstanbul’un öğrencilere sunduğu sanat, spor, eğitim ve kültür unsurlarının tanınması ile şehrin ikliminin öğrenciye katkısını sağlanır. Bunların yanı sıra öğrencilerimizin üniversite ye bağlı birimler ile iletişim yolları ve Üniversite yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olması sağlanır. Öğrenciler; üniversite içerisinde ve dışarısında gerçekleştirilmekte olan bilimsel, sosyal, kültürel etkinliklerden en az beş tanesini izleyerek raporlaştırmalıdır.
Kaynaklar
Yönerge ve yönetmelikler
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Üniversite Kültürü nedir?
1 . Hafta What is University Culture?
2 . Hafta Units affiliated to the university and communication routes
2 . Hafta Üniversiteye bağlı birimler ve iletişim yolları
3 . Hafta Üniversiteye bağlı birimler ve iletişim yolları
3 . Hafta Units affiliated to the university and communication routes
4 . Hafta University Regulations
4 . Hafta Üniversite Yönetmelikleri
5 . Hafta Üniversite Yönetmelikleri
5 . Hafta University Regulations
6 . Hafta Free culture events
6 . Hafta Serbest kültür etkinlikleri
7 . Hafta Serbest kültür etkinlikleri
7 . Hafta Free culture events
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Serbest kültür etkinlikleri
9 . Hafta Free culture events
10 . Hafta Free culture events
10 . Hafta Serbest kültür etkinlikleri
11 . Hafta Serbest kültür etkinlikleri
11 . Hafta Free culture events
12 . Hafta Free culture events
12 . Hafta Serbest kültür etkinlikleri
13 . Hafta Serbest kültür etkinlikleri
13 . Hafta Free culture events
14 . Hafta Free culture events
14 . Hafta Serbest kültür etkinlikleri
15 . Hafta Genel tekrar
15 . Hafta An overview
16 . Hafta Dönem sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
SMS-1181 1 40
SMS-1181 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
SMS-1181 16 2 32
SMS-1181 16 2 32
SMS-1181 1 6 6
SMS-1181 16 2 32
SMS-1181 1 18 18
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Genel ve özel eğitimin temel ve önemli kavramlarını açıklar.
2 Normal gelişim gösteren ve özel gereksinim gösteren çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini karşılaştırır.
3 Özel gereksinimli çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini ve gereksinimlerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Bireyselleştirilmiş eğitim planını takip eder.
5 Öğrencinin gereksinimlerine uygun eğitim materyalleri geliştirir.
6 Öğrencinin kazanımlarını uygun ölçme ve değerlendirme araçları, yöntem ve teknikler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
7 Eğitim teknolojilerindeki gelişmelere uygun eğitim programları planlar.
8 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin tutum geliştirir.
9 Özel gereksinimli çocukların eğitimi ile ilgili diğer bilim alanları arasında bağlantı kurar.
10 Alanıyla ilgili bilimsel çalışmaları takip eder.
11 Özel gereksinimli çocukların ailelerine uygun eğitim planlar.
12 Çalışmalarını demokrasi, insan hakları ve mesleki etik değerlere uygun olarak yürütür.