ÜNİVERSİTE KÜLTÜRÜ |
OSAG301 |
1 |
2 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. MERYEM GÖKER |
Dersin Amacı |
Üniversite kültürü dersi, öğrencilerimizin öğrenim hayatına dair kültür ve bilgi seviyelerinin artmasını, sanat, spor ve müzik alanlarında farklı deneyimler elde etmelerini ve uzmanlık alanlarına dair katılacakları eğitim ve seminerler ile güncel tecrübeleri edinmeleri amacını taşır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Üniversite kültürü dersi, öğrencilerimizin öğrenim hayatına dair kültür ve bilgi seviyelerinin artmasını, sanat, spor ve müzik vb. alanlarda farklı deneyimler elde etmelerini ve uzmanlık alanlarına dair katılacakları eğitim ve seminerler ile güncel tecrübeleri edinmeleri amacını taşır. İstanbul’un öğrencilere sunduğu sanat, spor, eğitim ve kültür unsurlarının tanınması ile şehrin ikliminin öğrenciye katkısını sağlanır. Bunların yanı sıra öğrencilerimizin üniversite ye bağlı birimler ile iletişim yolları ve Üniversite yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olması sağlanır. Öğrenciler; üniversite içerisinde ve dışarısında gerçekleştirilmekte olan bilimsel, sosyal, kültürel etkinliklerden en az beş tanesini izleyerek raporlaştırmalıdır. |
Kaynaklar |
Yönerge ve yönetmelikler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Üniversite Kültürü nedir? |
|
1 . Hafta |
What is University Culture?
|
|
2 . Hafta |
Units affiliated to the university and communication routes |
|
2 . Hafta |
Üniversiteye bağlı birimler ve iletişim yolları |
|
3 . Hafta |
Üniversiteye bağlı birimler ve iletişim yolları |
|
3 . Hafta |
Units affiliated to the university and communication routes |
|
4 . Hafta |
University Regulations |
|
4 . Hafta |
Üniversite Yönetmelikleri |
|
5 . Hafta |
Üniversite Yönetmelikleri |
|
5 . Hafta |
University Regulations |
|
6 . Hafta |
Free culture events |
|
6 . Hafta |
Serbest kültür etkinlikleri |
|
7 . Hafta |
Serbest kültür etkinlikleri |
|
7 . Hafta |
Free culture events |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Serbest kültür etkinlikleri |
|
9 . Hafta |
Free culture events |
|
10 . Hafta |
Free culture events |
|
10 . Hafta |
Serbest kültür etkinlikleri |
|
11 . Hafta |
Serbest kültür etkinlikleri |
|
11 . Hafta |
Free culture events |
|
12 . Hafta |
Free culture events |
|
12 . Hafta |
Serbest kültür etkinlikleri |
|
13 . Hafta |
Serbest kültür etkinlikleri |
|
13 . Hafta |
Free culture events |
|
14 . Hafta |
Free culture events |
|
14 . Hafta |
Serbest kültür etkinlikleri |
|
15 . Hafta |
Genel tekrar |
|
15 . Hafta |
An overview |
|
16 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
16 |
2 |
32 |
SMS-1181 |
16 |
2 |
32 |
SMS-1181 |
1 |
6 |
6 |
SMS-1181 |
16 |
2 |
32 |
SMS-1181 |
1 |
18 |
18 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Genel ve özel eğitimin temel ve önemli kavramlarını açıklar. |
2 |
Normal gelişim gösteren ve özel gereksinim gösteren çocukların gelişim ve
öğrenme özelliklerini karşılaştırır. |
3 |
Özel gereksinimli çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini ve
gereksinimlerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini
uygular. |
4 |
Bireyselleştirilmiş eğitim planını takip eder. |
5 |
Öğrencinin gereksinimlerine uygun eğitim materyalleri geliştirir. |
6 |
Öğrencinin kazanımlarını uygun ölçme ve değerlendirme araçları, yöntem ve
teknikler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
7 |
Eğitim teknolojilerindeki gelişmelere uygun eğitim programları planlar. |
8 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin tutum geliştirir. |
9 |
Özel gereksinimli çocukların eğitimi ile ilgili diğer bilim alanları arasında
bağlantı kurar. |
10 |
Alanıyla ilgili bilimsel çalışmaları takip eder. |
11 |
Özel gereksinimli çocukların ailelerine uygun eğitim planlar. |
12 |
Çalışmalarını demokrasi, insan hakları ve mesleki etik değerlere uygun olarak
yürütür. |
|