Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
PSİKOLOJİYE GİRİŞ CGE109 1 2 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi ALİ RUHAN ÇELİK
Dersin Amacı Psikoloji biliminin tanımı ve içeriği, temel konuları ve kavramları ile alt dallarının tanıtılması, insan davranışının ele alınmasında bilimsel ve tarafsız bir tutum kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education.
1 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilecek beceriye sahip olur
2 Psikolojinin temel kavramlarını açıklar. Anlatım, Soru-cevap Sınav 0
2 Explain the basic concepts of psychology.
3 It offers a versatile perspective on human behavior.
3 İnsan davranışına çok yönlü bakış açısı sunar. Problem Çözme, Örnek Olay Sözlü Değerlendirme 2
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Psikolojinin tanımı, tarihsel geçmişi, kuramları, alanları, kullandığı araştırma yöntemleri, duyum, algı, öğrenme ve bellek gibi temel kavramları, kişilik bozuklukları, davranış bozuklukları ve normal dışı davranışlar, güdülenme, heyecan, savunma mekanizmaları bulunmaktadır.
Kaynaklar
1- DSM V 2- ANORMAL PSİKOLOJİ, Nobel Yayıncılık 3- MEGEP MODÜLLERİ 4- Psikolojiye Giriş, Kemal Sayar, Mehmet Dinç 5- Psikolojiye Giriş, Clifford Morgan
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
0 . Hafta
1 . Hafta Dersin Tanımı ve İçeriklerini Anlama
1 . Hafta Understanding Course Description and Contents
2 . Hafta What is psychology? What are its Sub-Branches?
2 . Hafta Psikoloji nedir? Alt Dalları Nelerdir?
3 . Hafta Psikolojide Kullanılan Araştırma Yöntemleri
3 . Hafta Research Methods Used in Psychology
4 . Hafta Brain
4 . Hafta Beyin
5 . Hafta Duyum ve Algı
5 . Hafta Sensation and Perception
6 . Hafta Learning Psychology
6 . Hafta Öğrenme Psikolojisi
7 . Hafta Genel Tekrar
7 . Hafta An overview
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Bellek (Hafıza)
9 . Hafta Memory (Memory)
10 . Hafta Motivation and Emotion
10 . Hafta Motivasyon ve Duygu
11 . Hafta Savunma mekanizmaları
11 . Hafta Defense mechanisms
12 . Hafta Personality Theory
12 . Hafta Kişilik Kuramı
13 . Hafta Kişilik Bozuklukları
13 . Hafta Personality Disorders
14 . Hafta Motives and Emotions
14 . Hafta Güdüler ve Duygular
15 . Hafta Genel Tekrar
15 . Hafta An overview
16 . Hafta DÖNEM SONU SINAVI
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
SMS-1181 0 40
Sınav 0 0
Sözlü Değerlendirme 0 0
0 0
0 0
0 0
0 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
0 3 120
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Genel ve özel eğitimin temel ve önemli kavramlarını açıklar.
2 Normal gelişim gösteren ve özel gereksinim gösteren çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini karşılaştırır.
3 Özel gereksinimli çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini ve gereksinimlerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Bireyselleştirilmiş eğitim planını takip eder.
5 Öğrencinin gereksinimlerine uygun eğitim materyalleri geliştirir.
6 Öğrencinin kazanımlarını uygun ölçme ve değerlendirme araçları, yöntem ve teknikler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
7 Eğitim teknolojilerindeki gelişmelere uygun eğitim programları planlar.
8 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin tutum geliştirir.
9 Özel gereksinimli çocukların eğitimi ile ilgili diğer bilim alanları arasında bağlantı kurar.
10 Alanıyla ilgili bilimsel çalışmaları takip eder.
11 Özel gereksinimli çocukların ailelerine uygun eğitim planlar.
12 Çalışmalarını demokrasi, insan hakları ve mesleki etik değerlere uygun olarak yürütür.