Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME CGE115 1 2 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Araş.Gör. LERZAN YILMAZ
Dersin Amacı
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Kaynaklar
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Temel kavramlar
1 . Hafta Basic concepts
2 . Hafta Techniques used in assessment
2 . Hafta Değerlendirmede kullanılan teknikler
3 . Hafta Çocuklarla araştırma yapmak-1
3 . Hafta Doing research with children-1
4 . Hafta Doing research with children-2
4 . Hafta Çocuklarla araştırma yapmak-2
5 . Hafta Gözlem-1
5 . Hafta Observation-1
6 . Hafta Observation-2
6 . Hafta Gözlem-2
7 . Hafta Görüşme-1
7 . Hafta Interview-1
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Görüşme-2
9 . Hafta Interview-2
10 . Hafta Program evaluation-1
10 . Hafta Program değerlendirme-1
11 . Hafta Program değerlendirme-2
11 . Hafta Program evaluation-2
12 . Hafta Portfolio evaluation-1
12 . Hafta Portfolyo değerlendirmesi-1
13 . Hafta Portfolyo değerlendirmesi-2
13 . Hafta Portfolio evaluation-2
14 . Hafta Family participation in assessment-1
14 . Hafta Değerlendirmeye aile katılımı-1
15 . Hafta Değerlendirmeye aile katılımı-2
15 . Hafta Family participation in assessment-2
16 . Hafta DÖNEM SONU SINAVI
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
0 40
0 0
0 0
0 0
0 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
0 1 120
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Genel ve özel eğitimin temel ve önemli kavramlarını açıklar.
2 Normal gelişim gösteren ve özel gereksinim gösteren çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini karşılaştırır.
3 Özel gereksinimli çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini ve gereksinimlerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Bireyselleştirilmiş eğitim planını takip eder.
5 Öğrencinin gereksinimlerine uygun eğitim materyalleri geliştirir.
6 Öğrencinin kazanımlarını uygun ölçme ve değerlendirme araçları, yöntem ve teknikler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
7 Eğitim teknolojilerindeki gelişmelere uygun eğitim programları planlar.
8 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin tutum geliştirir.
9 Özel gereksinimli çocukların eğitimi ile ilgili diğer bilim alanları arasında bağlantı kurar.
10 Alanıyla ilgili bilimsel çalışmaları takip eder.
11 Özel gereksinimli çocukların ailelerine uygun eğitim planlar.
12 Çalışmalarını demokrasi, insan hakları ve mesleki etik değerlere uygun olarak yürütür.