ÇOCUK VE OYUN |
CGE111 |
1 |
2 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. YASEMİN KÜÇÜK |
Dersin Amacı |
Bu ders boyunca öğrenciler, oyunun tanımını ve önemini, oyunun (sosyal, duygusal, psikomotor, fiziksel, bilişsel, dil, kişilik, ahlak ve cinsel) gelişim alanlarına olan etkileri,oyun evreleri ve oyun çeşitleri, oyun yerleri, çeşitli oyun araç ve gereçleri, Oyun öğretiminin genel ilkeleri, Oyun gelişimi ile ilgili teoriler, Özürlü çocuklar hasta ve hastanede yatan çocuklar için oyun ve oyuncaklar, çocukların tanı ve tedavisinde oyun terapisi hakkında genel bilgileri öğrenmektedirler. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
0 |
|
|
|
|
1 |
Oyun eğitimi ile ilgili mesleğe yönelik temel kavram ve ilkeleri kavrayabilir. |
|
|
|
1 |
To be able to comprehend the basic concepts and principles related to game education for the profession. |
|
|
|
2 |
He/she can compile appropriate games that can contribute to the improvement of children's education and quality of life. |
|
|
|
2 |
Çocukların eğitim ve yaşam kalitesinin artırılmasına katkı sağlayabilecek uygun oyunlar derleyebilir. |
|
|
|
3 |
Çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun oyun etkinlikleri hazırlayabilir. |
|
|
|
3 |
Can prepare play activities suitable for children's cognitive, affective and psycho-motor development.
|
|
|
|
4 |
Can prepare and implement game activity plan. |
|
|
|
4 |
Oyun etkinliği planı hazırlayabilir ve uygulayabilir. |
|
|
|
5 |
Engelli çocuklara yönelik oyun etkinlikleri uygulayabilir. |
|
|
|
5 |
Can apply game activities for disabled children. |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramları, oyun ile ilgili temel kavramlar, erken çocukluk döneminde oyun ve çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamaları, uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi, farklı kültürlerde oyun |
Kaynaklar |
1 Sevinç, M. (2007). Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun. Morpa Yayınları. Seyrek, H. ve Sun, M. (2003).
2- Okulöncesi Eğitiminde Oyun. Mey Yayınları. Durualp, E. ve Aral, N. (2011).
3-Oyun Temelli Sosyal Beceri Eğitimi. Vize Yayınları.
4-Erken Çocuk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun, (2004) Müzeyyen Sevinç, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul
5-Çocuk Oyunları, (2003) Hasan Güneş, Anı Yayınları, Ankara |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
What is development? What are the Basic Concepts of Development? What are the Basic Principles of Development? |
|
1 . Hafta |
Gelişim nedir? Gelişimle İlgili Temel Kavramlar nelerdir? Gelişimin Temel İlkeleri nelerdir? |
|
2 . Hafta |
Oyun nedir? Oyunun işlevi nedir? Oyunun Tarihçesi, Özellikleri, İlişkin Görüşler |
|
2 . Hafta |
What is the game? What is the function of the game? Game History, Features, Opinions |
|
3 . Hafta |
Classic Game Theories |
|
3 . Hafta |
Klasik Oyun Kuramları |
|
4 . Hafta |
Çağdaş Oyun Kuramları |
|
4 . Hafta |
Contemporary Game Theories |
|
5 . Hafta |
The importance of play in terms of child development |
|
5 . Hafta |
Oyunun çocuk gelişimi açısından önemi |
|
6 . Hafta |
Çocuğun Gelişimine Bağlı Oyun Aşamaları |
|
6 . Hafta |
Stages of Play Depending on the Child's Development |
|
7 . Hafta |
An overview |
|
7 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
9 . Hafta |
Game Theories of Parten, Smilansky, and Piaget |
|
9 . Hafta |
Parten, Smilansky ve Piaget’nin Oyun Kuramları |
|
10 . Hafta |
ebeklik Döneminde Oyun Bebeklik Döneminde Oyun Etkinlikleri İnceleme |
|
10 . Hafta |
Play During Infancy Review of Play Activities in Infancy |
|
11 . Hafta |
Play in Primary and Middle Childhood Play Activities in Primary and Middle Childhood Analysis |
|
11 . Hafta |
İlk ve Orta Çocukluk Döneminde Oyun İlk ve Orta Çocukluk Döneminde Oyun Etkinlikleri İnceleme |
|
12 . Hafta |
Çocuğu Tanımada Oyunun Yeri |
|
12 . Hafta |
The Place of Play in Getting to Know the Child |
|
13 . Hafta |
Teacher Roles in the Game |
|
13 . Hafta |
Oyunda Öğretmen Rolleri |
|
14 . Hafta |
Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Oyun |
|
14 . Hafta |
Children with Special Needs and Play
|
|
15 . Hafta |
An overview |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
2 |
17 |
34 |
SMS-1181 |
16 |
4 |
64 |
SMS-1181 |
1 |
14 |
14 |
SMS-1181 |
1 |
10 |
10 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
122 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Genel ve özel eğitimin temel ve önemli kavramlarını açıklar. |
2 |
Normal gelişim gösteren ve özel gereksinim gösteren çocukların gelişim ve
öğrenme özelliklerini karşılaştırır. |
X |
|
|
|
|
3 |
Özel gereksinimli çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini ve
gereksinimlerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini
uygular. |
X |
|
|
|
|
4 |
Bireyselleştirilmiş eğitim planını takip eder. |
|
X |
|
|
|
5 |
Öğrencinin gereksinimlerine uygun eğitim materyalleri geliştirir. |
X |
|
|
|
|
6 |
Öğrencinin kazanımlarını uygun ölçme ve değerlendirme araçları, yöntem ve
teknikler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
7 |
Eğitim teknolojilerindeki gelişmelere uygun eğitim programları planlar. |
X |
|
|
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin tutum geliştirir. |
9 |
Özel gereksinimli çocukların eğitimi ile ilgili diğer bilim alanları arasında
bağlantı kurar. |
10 |
Alanıyla ilgili bilimsel çalışmaları takip eder. |
|
|
X |
|
|
11 |
Özel gereksinimli çocukların ailelerine uygun eğitim planlar. |
12 |
Çalışmalarını demokrasi, insan hakları ve mesleki etik değerlere uygun olarak
yürütür. |
|