| ÇOCUK GELİŞİMİ-I |
CGE113 |
1 |
3 |
0 |
4,0 |
| Önkoşul(lar)-var ise |
|
| Dersin Dili |
|
| Dersin Türü |
Ön Lisans |
| Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. YASEMİN KÜÇÜK |
| Dersin Amacı |
Öğrencilerin; çocuk gelişiminin ilkelerini, gelişim dönemlerini, gelişime etki eden faktörleri, gelişim kuramlarını, gelişimin desteklenmesi ve değerlendirilmesi için gerekli yöntemleri öğrenebilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
| Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
| 1 |
|
|
|
|
| 1 |
Çocuk gelişimini betimleyebilir. |
|
|
|
| 2 |
Çocuk gelişimine etki eden faktörleri açıklayabilir. |
|
|
|
| 2 |
|
|
|
|
| 3 |
|
|
|
|
| 3 |
Motor, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal, duygusal, kişilik, cinsel ve ahlaki gelişim hakkında konuşabilir |
|
|
|
| 4 |
Yaşlara göre çocukların gelişim özelliklerini söyleyebilir. |
|
|
|
| 4 |
|
|
|
|
| 5 |
|
|
|
|
| 5 |
Gelişim kuramlarının çocuk gelişimi dönemleri hakkındaki görüşlerini tartışabilir. |
|
|
|
| 6 |
Gelişimin değerlendirilmesi için kullanılan yöntemler hakkında konuşabilir. |
|
|
|
| 6 |
|
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
|
| Dersin İçeriği |
| Çocuk gelişimi ile ilgili temel kavramlar, gelişimin temel ilkeleri, fiziksel gelişim, motor gelişim, bilişsel ve dil gelişimi, sosyal ve duygusal gelişim, kişilik gelişimi, cinsel gelişim, ahlak gelişimi. |
| Kaynaklar |
| 1. Çocuk Gelişimi 1- Şafak Öztürk Aynalı/ 2017
2. Çocuk Gelişimi - Nobel Akademik Yayıncılık /John W. Santrock- 2021
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
| Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
| 1 . Hafta |
Giriş – Temel kavramlar |
|
| 1 . Hafta |
Introduction – Basic concepts |
|
| 2 . Hafta |
Basic principles of development and developmental periods |
|
| 2 . Hafta |
Gelişimin temel ilkeleri ve gelişim dönemleri |
|
| 3 . Hafta |
Fiziksel gelişim – Temel kavramlar |
|
| 3 . Hafta |
Physical development – Basic concepts |
|
| 4 . Hafta |
Periods of physical development |
|
| 4 . Hafta |
Fiziksel gelişim dönemleri |
|
| 5 . Hafta |
Fiziksel gelişim dönemleri |
|
| 5 . Hafta |
Periods of physical development |
|
| 6 . Hafta |
Motor development – Basic concepts |
|
| 6 . Hafta |
Motor gelişim – Temel kavramlar |
|
| 7 . Hafta |
Motor gelişim dönemleri |
|
| 7 . Hafta |
Periods of motor development |
|
| 8 . Hafta |
MIDTERM
|
|
| 8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
| 9 . Hafta |
Bilişsel gelişim ve dil gelişimi – Temel kavramlar |
|
| 9 . Hafta |
Cognitive development and language development – Basic concepts |
|
| 10 . Hafta |
Cognitive development and language development – Theories |
|
| 10 . Hafta |
Bilişsel gelişim ve dil gelişimi – Kuramlar |
|
| 11 . Hafta |
Sosyal ve duygusal gelişim |
|
| 11 . Hafta |
Social and emotional development
|
|
| 12 . Hafta |
Social and emotional development – Theories
|
|
| 12 . Hafta |
Sosyal ve duygusal gelişim – Kuramlar |
|
| 13 . Hafta |
Kişilik gelişimi |
|
| 13 . Hafta |
Personality development |
|
| 14 . Hafta |
Sexual development |
|
| 14 . Hafta |
Cinsel gelişim |
|
| 15 . Hafta |
Ahlak gelişimi |
|
| 15 . Hafta |
Moral development |
|
| 16 . Hafta |
DÖNEM SONU SINAVI |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
| Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
| ara sınav |
1 |
40 |
| önem sonu sınavı |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
| Toplam |
100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
| Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
| Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
16 |
2 |
32 |
| Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
| Ara Sınav |
1 |
16 |
16 |
| Final |
1 |
24 |
24 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
| Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
| Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Genel ve özel eğitimin temel ve önemli kavramlarını açıklar. |
| 2 |
Normal gelişim gösteren ve özel gereksinim gösteren çocukların gelişim ve
öğrenme özelliklerini karşılaştırır. |
| 3 |
Özel gereksinimli çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini ve
gereksinimlerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini
uygular. |
| 4 |
Bireyselleştirilmiş eğitim planını takip eder. |
| 5 |
Öğrencinin gereksinimlerine uygun eğitim materyalleri geliştirir. |
| 6 |
Öğrencinin kazanımlarını uygun ölçme ve değerlendirme araçları, yöntem ve
teknikler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
| 7 |
Eğitim teknolojilerindeki gelişmelere uygun eğitim programları planlar. |
| 8 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin tutum geliştirir. |
| 9 |
Özel gereksinimli çocukların eğitimi ile ilgili diğer bilim alanları arasında
bağlantı kurar. |
| 10 |
Alanıyla ilgili bilimsel çalışmaları takip eder. |
| 11 |
Özel gereksinimli çocukların ailelerine uygun eğitim planlar. |
| 12 |
Çalışmalarını demokrasi, insan hakları ve mesleki etik değerlere uygun olarak
yürütür. |
|