Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ÖZEL EĞİTİM II CGE104 2 3 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. YASEMİN KÜÇÜK
Dersin Amacı Dersi alan öğrencilerin; özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin eğitimleri, özel eğitimde tutumlar, aile eğitimi, kapsayıcı eğitim ve ekip çalışması hakkında bilgi sahibi olmaları ve bu bilgileri betimleyebilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Zihinsel yetersizliği, işitme yetersizliği, görme yetersizliği, dil ve konuşma bozukluğu, özel öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, OSB, DEHB, özel yetenekli olan çocukların eğitimleri, erken çocuklukta özel eğitim, kapsayıcı eğitim, aile eğitimi, özel eğitimde tutumlar, özel eğitimde ekip çalışması ve işbirliği.
Kaynaklar
Ataman, Ayşegül. (2009) Özel Gereksinimli Çocuklar Ve Özel Eğitime Giriş,Ankara Gündüz Eğitim Ve Yayıncılık Ankara Üniversitesi Açık Ders Malzemeleri Avcıoğlu, Hasan. (2016) Özel Gereksimli Bireylerin DeğerlendirilmesiAnkara: Vize Yayıncılık
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Erken Çocuklukta Özel Eğitim
1 . Hafta Special Education in Early Childhood
2 . Hafta Education of Students with Specific Learning Disabilities
2 . Hafta Özgül Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Eğitimi
3 . Hafta Dil Ve Konuşma Bozuklukları Olan Öğrencilerin Eğitimi
3 . Hafta Education of Students with Speech and Language Disorders
4 . Hafta Education of Students with Hearing Impairment
4 . Hafta İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitimi
5 . Hafta Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitimi
5 . Hafta Education of Visually Impaired Students
6 . Hafta Education of Students with Intellectual Disabilities
6 . Hafta Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitimi
7 . Hafta Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerin Eğitimi
7 . Hafta Education of Students with Autism Spectrum Disorder
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Öğrencilerin Eğitimi
9 . Hafta Education of Students with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder
10 . Hafta Education of Students with Emotional and Behavioral Disorders
10 . Hafta Duygu Ve Davranış Bozukluğu Olan Öğrencilerin Eğitimi
11 . Hafta Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitimi
11 . Hafta Education of Gifted Students
12 . Hafta Attitudes, Teamwork and Cooperation in Special Education
12 . Hafta Özel Eğitimde Tutumlar, Ekip Çalışması Ve İşbirliği
13 . Hafta Kapsayıcı Eğitim
13 . Hafta Inclusive Education
14 . Hafta Family and its Characteristics in Special Education
14 . Hafta Özel Eğitimde Aile Ve Özellikleri
15 . Hafta Özel Eğitimde Yardımcı Teknolojiler
15 . Hafta Assistive Technologies in Special Education
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
SMS-1181 1 40
SMS-1181 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
SMS-1181 16 2 32
SMS-1181 16 3 48
SMS-1181 1 16 16
SMS-1181 1 24 24
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Genel ve özel eğitimin temel ve önemli kavramlarını açıklar.
2 Normal gelişim gösteren ve özel gereksinim gösteren çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini karşılaştırır.
3 Özel gereksinimli çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini ve gereksinimlerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Bireyselleştirilmiş eğitim planını takip eder.
5 Öğrencinin gereksinimlerine uygun eğitim materyalleri geliştirir.
6 Öğrencinin kazanımlarını uygun ölçme ve değerlendirme araçları, yöntem ve teknikler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
7 Eğitim teknolojilerindeki gelişmelere uygun eğitim programları planlar.
8 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin tutum geliştirir.
9 Özel gereksinimli çocukların eğitimi ile ilgili diğer bilim alanları arasında bağlantı kurar.
10 Alanıyla ilgili bilimsel çalışmaları takip eder.
11 Özel gereksinimli çocukların ailelerine uygun eğitim planlar.
12 Çalışmalarını demokrasi, insan hakları ve mesleki etik değerlere uygun olarak yürütür.