| TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI |
OSAG604 |
4 |
0 |
4 |
10,0 |
| Önkoşul(lar)-var ise |
|
| Dersin Dili |
|
| Dersin Türü |
Ön Lisans |
| Dersin sorumlusu(ları) |
|
| Dersin Amacı |
Çeşitli sivil toplum kuruluşları ve kurumlarla işbirliği içinde, toplumun her kesimine hitap edebilecek etkili çalışmalar planlamak ve toplum gelişimine katkıda bulunmak. |
| Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
| Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
|
| Dersin İçeriği |
Çeşitli sivil toplum kuruluşları ve kurumlarla işbirliği içinde, toplumun her kesimine hitap edebilecek etkili çalışmalar planlamak ve toplum gelişimine katkıda bulunmak. |
| Kaynaklar |
Yayınlanmamış ders notları Ders Kaynakları THU hazırlama kılavuzu |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
| Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
| 1 . Hafta |
Ders içeriğinin paylaşılması ve ders hakkında genel bilgilendirme |
|
| 2 . Hafta |
Önceki yıllarda yapılan uygulamalar ve THU hakkında bilgilendirme |
|
| 3 . Hafta |
şbirliği kurulabilecek bazı STK hakkında bilgilendirme ve proje önerilerinin taslak olarak belirlenmesi |
|
| 4 . Hafta |
Öğrencilerin belirledikleri taslak projelere ilişkin olarak ilgili STK’larla görüşmeleri-Alan araştırması |
|
| 5 . Hafta |
STK görüşmeleri sonuçlarının paylaşımı ve Proje Teklif Formları’nın sunulması |
|
| 6 . Hafta |
Teklifleri onaylanan proje gruplarının uygulamaya başlaması |
|
| 7 . Hafta |
Uygulama |
|
| 8 . Hafta |
Uygulama |
|
| 9 . Hafta |
Uygulama |
|
| 10 . Hafta |
Uygulama |
|
| 11 . Hafta |
Uygulama |
|
| 12 . Hafta |
Uygulama |
|
| 13 . Hafta |
Uygulama |
|
| 14 . Hafta |
Uygulama |
|
| 15 . Hafta |
Uygulama |
|
| 16 . Hafta |
Proje değerlendirme raporlarının sunulması |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
| Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
| SMS-1181 |
1 |
100 |
| Toplam |
100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
| Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
| SMS-1181 |
16 |
4 |
64 |
| SMS-1181 |
8 |
4 |
32 |
| SMS-1181 |
20 |
10 |
200 |
| SMS-1181 |
1 |
4 |
4 |
| Toplam İş Yükü |
300 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
| Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Genel ve özel eğitimin temel ve önemli kavramlarını açıklar. |
| 2 |
Normal gelişim gösteren ve özel gereksinim gösteren çocukların gelişim ve
öğrenme özelliklerini karşılaştırır. |
| 3 |
Özel gereksinimli çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini ve
gereksinimlerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini
uygular. |
| 4 |
Bireyselleştirilmiş eğitim planını takip eder. |
| 5 |
Öğrencinin gereksinimlerine uygun eğitim materyalleri geliştirir. |
| 6 |
Öğrencinin kazanımlarını uygun ölçme ve değerlendirme araçları, yöntem ve
teknikler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
| 7 |
Eğitim teknolojilerindeki gelişmelere uygun eğitim programları planlar. |
| 8 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin tutum geliştirir. |
| 9 |
Özel gereksinimli çocukların eğitimi ile ilgili diğer bilim alanları arasında
bağlantı kurar. |
| 10 |
Alanıyla ilgili bilimsel çalışmaları takip eder. |
| 11 |
Özel gereksinimli çocukların ailelerine uygun eğitim planlar. |
| 12 |
Çalışmalarını demokrasi, insan hakları ve mesleki etik değerlere uygun olarak
yürütür. |
|