Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
KAYNAŞTIRMA EGÖ106 2 2 0 5,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı

Dersin amacı, özel gereksinimli olma nedenleri, özel gereksinimli çocukların tanı, teşhis, ihtiyaç ve eğitimleri konularında bilgi sağlar. Kaynaştırma eğitimi model ve yöntemleri ile teorik ve uygulama alanları için özgün bilgiler kazandırarak özel eğitim hizmetleri ve ailelere  yönelik çalışmalar yapmayı hedefler.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
Dersin İçeriği
Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitimin tanımını yapar. Gelişimsel bozukluklar, zihinsel engel,  otizm,   özgül öğrenme güçlükleri,  görme ve işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, üstün zeka ve yetenekler hakkında  bilgi sunar. Kaynaştırma  eğitiminin, Dünya’da ve Türkiye’deki özel eğitim uygulamaları hakkında bilgi verir ve uygulama sırasındaki problemlerle nasıl başa çıkılabileceğine dair beceri sağlar.
Kaynaklar
  1. Akçamete, G. ISBN: 9786051700298 Özel Eğitim ve Kaynaştırma  Anı yayıncılık         
  2. Batu, E. Sema Kaynaştırma Ortamında Uygulamalar - Vizetek
  3. Aral, N. (2011). Okul öncesi eğitimde kaynaştırma. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Toplam 0
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 0
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
SMS-1181 16 2 32
SMS-1181 16 4 64
SMS-1181 1 10 10
SMS-1181 1 14 14
Toplam İş Yükü 120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Genel ve özel eğitimin temel ve önemli kavramlarını açıklar.
2 Normal gelişim gösteren ve özel gereksinim gösteren çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini karşılaştırır.
3 Özel gereksinimli çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini ve gereksinimlerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Bireyselleştirilmiş eğitim planını takip eder.
5 Öğrencinin gereksinimlerine uygun eğitim materyalleri geliştirir.
6 Öğrencinin kazanımlarını uygun ölçme ve değerlendirme araçları, yöntem ve teknikler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
7 Eğitim teknolojilerindeki gelişmelere uygun eğitim programları planlar.
8 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin tutum geliştirir.
9 Özel gereksinimli çocukların eğitimi ile ilgili diğer bilim alanları arasında bağlantı kurar.
10 Alanıyla ilgili bilimsel çalışmaları takip eder.
11 Özel gereksinimli çocukların ailelerine uygun eğitim planlar.
12 Çalışmalarını demokrasi, insan hakları ve mesleki etik değerlere uygun olarak yürütür.