Dersin amacı, özel gereksinimli olma nedenleri, özel gereksinimli çocukların tanı, teşhis, ihtiyaç ve eğitimleri konularında bilgi sağlar. Kaynaştırma eğitimi model ve yöntemleri ile teorik ve uygulama alanları için özgün bilgiler kazandırarak özel eğitim hizmetleri ve ailelere yönelik çalışmalar yapmayı hedefler.
Dersin Verilme Şekli
Örgün
Sıra No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğretim Yöntemleri
Değerlendirme Yöntemleri
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
Dersin İçeriği
Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitimin tanımını yapar. Gelişimsel bozukluklar, zihinsel engel, otizm, özgül öğrenme güçlükleri, görme ve işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, üstün zeka ve yetenekler hakkında bilgi sunar. Kaynaştırma eğitiminin, Dünya’da ve Türkiye’deki özel eğitim uygulamaları hakkında bilgi verir ve uygulama sırasındaki problemlerle nasıl başa çıkılabileceğine dair beceri sağlar.
Kaynaklar
Akçamete, G. ISBN: 9786051700298 Özel Eğitim ve Kaynaştırma Anı yayıncılık
Batu, E. Sema Kaynaştırma Ortamında Uygulamalar - Vizetek
Aral, N. (2011). Okul öncesi eğitimde kaynaştırma. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar
Konular
Dokümanlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı (%)
Toplam
0
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
0
0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
0
0
Toplam
0
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler
Sayısı
Süresi
Toplam İş Yükü
SMS-1181
16
2
32
SMS-1181
16
4
64
SMS-1181
1
10
10
SMS-1181
1
14
14
Toplam İş Yükü
120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No
Program Yeterlilikleri
Katkı Düzeyi*
1
2
3
4
5
1
Genel ve özel eğitimin temel ve önemli kavramlarını açıklar.
2
Normal gelişim gösteren ve özel gereksinim gösteren çocukların gelişim ve
öğrenme özelliklerini karşılaştırır.
3
Özel gereksinimli çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini ve
gereksinimlerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini
uygular.
4
Bireyselleştirilmiş eğitim planını takip eder.
5
Öğrencinin gereksinimlerine uygun eğitim materyalleri geliştirir.
6
Öğrencinin kazanımlarını uygun ölçme ve değerlendirme araçları, yöntem ve
teknikler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
7
Eğitim teknolojilerindeki gelişmelere uygun eğitim programları planlar.
8
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin tutum geliştirir.
9
Özel gereksinimli çocukların eğitimi ile ilgili diğer bilim alanları arasında
bağlantı kurar.
10
Alanıyla ilgili bilimsel çalışmaları takip eder.
11
Özel gereksinimli çocukların ailelerine uygun eğitim planlar.
12
Çalışmalarını demokrasi, insan hakları ve mesleki etik değerlere uygun olarak
yürütür.