ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA TEMELLERİ |
BIL 101 |
1 |
3 |
1 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
Ön koşul yok |
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. NİLAY AKYIL |
Dersin Amacı |
Birinci yarıyıl sonuna kadar bilgisayar programcılığının temeli olan algoritma tasarımının öğretilmesi ve programlama temellerine giriş yapılması amaçlanmıştır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Have knowledge about computer and information technologies (hardware and software). |
|
|
|
1 |
Bilgisayar ve bilgi teknolojileri (donanım ve yazılım) konusunda bilgi sahibi olur. |
Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 4, 9, 12 |
2 |
Örnek uygulamalar ile algoritma oluşturma kabiliyeti kazanır. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 4, 12 |
2 |
Gains the ability to create algorithms with sample applications. |
|
|
|
3 |
Defines a problem. Identifies critical points, divides the problem into parts. |
|
|
|
3 |
Bir problemi tanımlar. Kritik noktaları belirler, problemi parçalara böler. |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 9, 13 |
4 |
Problemin her kısmı için algoritmaları düşünür, yazar, akış şemaları haline dönüştürür, test eder ve hataları bulur. |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 9, 13 |
4 |
Thinking and writing algorithms for each part of the problem, converting them into flowcharts, testing them and finding errors. |
|
|
|
5 |
Recognises the programming environment in which the solution for which the flow diagram is prepared will be coded. Performs basic operations such as storing and calling in this environment.
|
|
|
|
5 |
Akış diyagramını hazırladığı çözümün kodlanacağı programlama ortamını tanır. Bu ortamda saklama, çağırma gibi temel işlemleri yapar. |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
2, 3, 4, 9, 12 |
6 |
Olası söz dizimi hatalarını bilir ve düzeltir. |
|
|
|
6 |
Knows and corrects possible syntax errors. |
|
|
|
7 |
Have knowledge about programming languages. |
|
|
|
7 |
Programlama dilleri konusunda bilgi sahibi olur. |
|
|
|
8 |
Farklı sınıf seviyeleri için uygun programlama dillerini kullanarak kısa programlar yazabilir. |
|
|
|
8 |
Can write short programmes using programming languages suitable for different grade levels. |
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Algoritmalar, akış diyagramları, yalancı kod, değerler, değişkenler, türler, basit giriş/çıkış, programlama deyimleri, aritmetik ifadeler, üstünlük sırası, kontrol ifadeleri, bool verisi, fonksiyonlar, prosedürler, adım adım iyileştirme, arayüz kavramı, kütüphaneleri kullanma, basit grafik kütüphanesi, karakter ve dizgiler konularını kapsar. |
Kaynaklar |
1. Sınıf içi dersi veren öğretim elemanının ders notları.
2. Çamoğlu, K. (2011). Algoritma: uygulamalı algoritma klavuzu. Kodlab.
3. Çobanoğlu, B.(2016). C, C++ ve Java dilleriyle algoritma ve programlama. Abaküs Kitap.
4. Nabiyev, V. V. (2011). Algoritmalar teoriden uygulamalara. Seçkin Yayıncılık.
5.Yaşar E.(2016). Algoritma ve programlamaya giriş. Ekin Basım Yayın.
6., Temurtaş,F., Öz, C., Çiftçi, Ö.(2014). C ile algoritma geliştirme. Pusula Yayıncılık.
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Bilgisayar ve temel bilgi teknolojileri kavramları (Donanım, yazılım, işletim sistemeri) |
|
1 . Hafta |
Computer and basic information technology concepts (Hardware, software, operating systems) |
|
2 . Hafta |
Algorithm concept and problem solving |
|
2 . Hafta |
Algoritma kavramı ve problem çözme |
|
3 . Hafta |
Algoritma gösterim yöntemleri ve algoritmaların sınıflandırılması |
|
3 . Hafta |
Algorithm representation methods and classification of algorithms |
|
4 . Hafta |
Arithmetic and logical expressions |
|
4 . Hafta |
Aritmetik ve mantıksal ifadeler |
|
5 . Hafta |
Karşılaştırma ve koşul deyimleri (Karar yapıları) |
|
5 . Hafta |
Comparison and condition statements (Decision structures)
|
|
6 . Hafta |
Development of algorithms suitable for cyclic problem
|
|
6 . Hafta |
Döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirme |
|
7 . Hafta |
Döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirme |
|
7 . Hafta |
Development of algorithms suitable for cyclic problem
|
|
8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Programlamaya giriş |
|
9 . Hafta |
Introduction to programming |
|
10 . Hafta |
Programme interface, basic codes and simple examples |
|
10 . Hafta |
Program arayüzü, temel kodlar ve basit örnekler |
|
11 . Hafta |
Karar yapıları (if – else if – else) |
|
11 . Hafta |
Decision structures (if - else if - else)
|
|
12 . Hafta |
Loops (while-for) |
|
12 . Hafta |
Döngüler (while-for) |
|
13 . Hafta |
Kodlama program uygulamaları |
|
13 . Hafta |
Coding programme applications |
|
14 . Hafta |
Coding programme applications
|
|
14 . Hafta |
Kodlama uygulamaları |
|
15 . Hafta |
Kodlama uygulamaları |
|
15 . Hafta |
Final Exam |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara sınav |
1 |
30 |
Performans Ödev |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
Sınav |
0 |
0 |
Performans Ödevi |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
10 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
10 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
8 |
8 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ara sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Performans Ödev |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
12 |
12 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
2 |
28 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
14 |
2 |
28 |
Toplam İş Yükü |
118 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To gain the ability to use the tools, equipment and machines used in the production, assembly, control and repair stages, to quickly adapt to the product features of new machines in the automotive sector. |
2 |
To create an intermediate staff profile that is open to continuous development by gaining the ability to follow the developing technologies |
3 |
Grup çalışmalarına uyumlu gerektiği durumda grup liderliği yapabilecek kabiliyete sahip özellikler kazandırmak.
|
4 |
To gain the ability to express oneself clearly and comprehensibly with effective communication methods. |
5 |
To train people who have gained the ability to speak scientific and technical in the field they work and have professional ethics. |
6 |
To gain the ability to prepare reports, upper correspondence and intermediate staff who can take part in project studies. |
7 |
To gain the ability to recognize the vehicle equipment and make a list of the parts required in the repair-maintenance-production phase. |
8 |
To train self-confident and responsible personnel. |
9 |
To train staff who will notify their superiors of the deficiencies they have identified during the use of the existing systems and who will have an effective command of the products of the institution they work for. |
10 |
To gain skills that can take part in innovation and R&D studies at the design stage. |
11 |
To gain sufficient technical and manual dexterity on Hybrid and Electric vehicles. |
12 |
To gain the ability to make vehicle modeling and simulations with numerical methods in the computer environment. |
13 |
Analitik düşünme ve problem çözme becerisi kazandırmak. |
3 |
To gain features that are compatible with group work and have the ability to lead the group when necessary. |
13 |
To gain analytical thinking and problem solving skills. |
|