İÇTEN YANMALI MOTORLAR |
HET101 |
1 |
3 |
1 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi ŞENOL DURMUŞOĞLU |
Dersin Amacı |
İçten yanmalı motorlar dersi, fosil yakıtlı (Benzin, dizel, vs.) motorların çalışma prensibini, sisteminde kullanılan parçaların teknik isimlerini, görevlerini, kullanıldığı yeri ve arıza durumlarında arza giderme yöntemlerini detaylı bir şekilde öğrenerek hakkında yetki sahibi olmasını amaçlayan derstir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
They learn the historical development and types of internal combustion engines. |
|
|
|
1 |
İçten yanmalı motorların tarihsel gelişimini ve çeşitlerini öğrenirler. |
Soru-cevap |
Gözlem |
1 |
2 |
İçten yanmalı motorların yapısanda bulunan sistemleri öğrenirler. |
Soru-cevap |
Gözlem |
7, 10 |
2 |
They learn the systems in the structure of internal combustion engines. |
|
|
|
3 |
They learn the thermodynamic cycles of internal combustion engines (otto, diesel) |
|
|
|
3 |
İçten yanmalı motorların termodinamik çevrimlerini (otto,diesel) öğrenirler |
Soru-cevap |
Gözlem |
1 |
4 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
İçten yanmalı motorların tarihi ve gelişimi, Soğutma sistemleri, Ateşleme sistemleri, Yakıt sistemleri, Eksoz sistemlerinin parçalarını ve çalışma prensipleri, Otto ve Diesel çevrimleri, İçten yanmalı motorlarda kullanılan yakıtlar ve özgül yakıt hesaplaması bu dersin içeriğidir. |
Kaynaklar |
1.Safgönül, B., Ergeneman, M., Arslan, H. E., & Soruşbay, C. (2013). İçten yanmalı motorlar. Birsen Yayınevi.
2.Pulkrabek, W. W., Yaşar, H. (2016), İçten Yanmalı Motorlar , Güven Yayıncılık.
3.Heywood, J. B. (2018). Internal combustion engine fundamentals. McGraw-Hill Education
4.Pulkrabek, W. W. (2004). Engineering fundamentals of the internal combustion engine.
5.Öz, İ.H., Borat, O. Sürmen, A., İçten Yanmalı Motorlar, Birsen Yayınevi İstanbul, 2003. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
İçten yanmalı motorların tarihi ve gelişimi |
|
1 . Hafta |
History and development of internal combustion engines |
|
2 . Hafta |
Systems and parts of internal combustion engines |
|
2 . Hafta |
İçten yanmalı motorların sistemleri ve parçaları |
|
3 . Hafta |
İçten yanmalı motorların sistemleri ve parçaları |
|
3 . Hafta |
Systems and parts of internal combustion engines |
|
4 . Hafta |
Principle of operation and classification of internal combustion engines |
|
4 . Hafta |
İçten yanmalı motorların çalışma prensini ve sınıflandırılması |
|
5 . Hafta |
İçten yanmalı motorların termodinamik çevrimleri (otto,diesel ve karma) |
|
5 . Hafta |
Thermodynamic cycles of internal combustion engines (otto, diesel and mixed) |
|
6 . Hafta |
Thermodynamic cycles of internal combustion engines (otto, diesel and mixed) |
|
6 . Hafta |
İçten yanmalı motorların termodinamik çevrimleri (otto,diesel ve karma) |
|
7 . Hafta |
İçten yanmalı motorların karakteristiği tork, güç ve devirin hesaplaması |
|
7 . Hafta |
Calculation of torque, power and speed characteristic of internal combustion engines |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Yakıtlar ve yanma |
|
9 . Hafta |
Fuels and combustion |
|
10 . Hafta |
Fuel System |
|
10 . Hafta |
Yakıt Sistemi |
|
11 . Hafta |
Ateşleme Sistemi |
|
11 . Hafta |
Ignition System |
|
12 . Hafta |
Cooling and lubrication system |
|
12 . Hafta |
Soğutma ve yağlama sistemi |
|
13 . Hafta |
Emme ve egzoz sistemleri |
|
13 . Hafta |
Intake and exhaust systems |
|
14 . Hafta |
Fault types and their maintenance |
|
14 . Hafta |
Arıza türleri ve bakımları |
|
15 . Hafta |
Arıza türleri ve bakımları |
|
15 . Hafta |
Fault types and their maintenance |
|
16 . Hafta |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Ödev |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
Gözlem |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16 |
3 |
40 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
8 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
4 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
50 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
5 |
60 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
150 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To gain the ability to use the tools, equipment and machines used in the production, assembly, control and repair stages, to quickly adapt to the product features of new machines in the automotive sector. |
|
X |
|
|
|
2 |
To create an intermediate staff profile that is open to continuous development by gaining the ability to follow the developing technologies |
X |
|
|
|
|
3 |
Grup çalışmalarına uyumlu gerektiği durumda grup liderliği yapabilecek kabiliyete sahip özellikler kazandırmak.
|
X |
|
|
|
|
4 |
To gain the ability to express oneself clearly and comprehensibly with effective communication methods. |
X |
|
|
|
|
5 |
To train people who have gained the ability to speak scientific and technical in the field they work and have professional ethics. |
X |
|
|
|
|
6 |
To gain the ability to prepare reports, upper correspondence and intermediate staff who can take part in project studies. |
X |
|
|
|
|
7 |
To gain the ability to recognize the vehicle equipment and make a list of the parts required in the repair-maintenance-production phase. |
X |
|
|
|
|
8 |
To train self-confident and responsible personnel. |
X |
|
|
|
|
9 |
To train staff who will notify their superiors of the deficiencies they have identified during the use of the existing systems and who will have an effective command of the products of the institution they work for. |
X |
|
|
|
|
10 |
To gain skills that can take part in innovation and R&D studies at the design stage. |
X |
|
|
|
|
11 |
To gain sufficient technical and manual dexterity on Hybrid and Electric vehicles. |
X |
|
|
|
|
12 |
To gain the ability to make vehicle modeling and simulations with numerical methods in the computer environment. |
X |
|
|
|
|
13 |
Analitik düşünme ve problem çözme becerisi kazandırmak. |
X |
|
|
|
|
3 |
To gain features that are compatible with group work and have the ability to lead the group when necessary. |
X |
|
|
|
|
13 |
To gain analytical thinking and problem solving skills. |
X |
|
|
|
|
|