Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
İÇTEN YANMALI MOTORLAR HET101 1 3 1 5,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi ŞENOL DURMUŞOĞLU
Dersin Amacı İçten yanmalı motorlar dersi, fosil yakıtlı (Benzin, dizel, vs.) motorların çalışma prensibini, sisteminde kullanılan parçaların teknik isimlerini, görevlerini, kullanıldığı yeri ve arıza durumlarında arza giderme yöntemlerini detaylı bir şekilde öğrenerek hakkında yetki sahibi olmasını amaçlayan derstir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 They learn the historical development and types of internal combustion engines.
1 İçten yanmalı motorların tarihsel gelişimini ve çeşitlerini öğrenirler. Soru-cevap Gözlem 1
2 İçten yanmalı motorların yapısanda bulunan sistemleri öğrenirler. Soru-cevap Gözlem 7, 10
2 They learn the systems in the structure of internal combustion engines.
3 They learn the thermodynamic cycles of internal combustion engines (otto, diesel)
3 İçten yanmalı motorların termodinamik çevrimlerini (otto,diesel) öğrenirler Soru-cevap Gözlem 1
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
İçten yanmalı motorların tarihi ve gelişimi, Soğutma sistemleri, Ateşleme sistemleri, Yakıt sistemleri, Eksoz sistemlerinin parçalarını ve çalışma prensipleri, Otto ve Diesel çevrimleri, İçten yanmalı motorlarda kullanılan yakıtlar ve özgül yakıt hesaplaması bu dersin içeriğidir.
Kaynaklar
1.Safgönül, B., Ergeneman, M., Arslan, H. E., & Soruşbay, C. (2013). İçten yanmalı motorlar. Birsen Yayınevi. 2.Pulkrabek, W. W., Yaşar, H. (2016), İçten Yanmalı Motorlar , Güven Yayıncılık. 3.Heywood, J. B. (2018). Internal combustion engine fundamentals. McGraw-Hill Education 4.Pulkrabek, W. W. (2004). Engineering fundamentals of the internal combustion engine. 5.Öz, İ.H., Borat, O. Sürmen, A., İçten Yanmalı Motorlar, Birsen Yayınevi İstanbul, 2003.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta İçten yanmalı motorların tarihi ve gelişimi
1 . Hafta History and development of internal combustion engines
2 . Hafta Systems and parts of internal combustion engines
2 . Hafta İçten yanmalı motorların sistemleri ve parçaları
3 . Hafta İçten yanmalı motorların sistemleri ve parçaları
3 . Hafta Systems and parts of internal combustion engines
4 . Hafta Principle of operation and classification of internal combustion engines
4 . Hafta İçten yanmalı motorların çalışma prensini ve sınıflandırılması
5 . Hafta İçten yanmalı motorların termodinamik çevrimleri (otto,diesel ve karma)
5 . Hafta Thermodynamic cycles of internal combustion engines (otto, diesel and mixed)
6 . Hafta Thermodynamic cycles of internal combustion engines (otto, diesel and mixed)
6 . Hafta İçten yanmalı motorların termodinamik çevrimleri (otto,diesel ve karma)
7 . Hafta İçten yanmalı motorların karakteristiği tork, güç ve devirin hesaplaması
7 . Hafta Calculation of torque, power and speed characteristic of internal combustion engines
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Yakıtlar ve yanma
9 . Hafta Fuels and combustion
10 . Hafta Fuel System
10 . Hafta Yakıt Sistemi
11 . Hafta Ateşleme Sistemi
11 . Hafta Ignition System
12 . Hafta Cooling and lubrication system
12 . Hafta Soğutma ve yağlama sistemi
13 . Hafta Emme ve egzoz sistemleri
13 . Hafta Intake and exhaust systems
14 . Hafta Fault types and their maintenance
14 . Hafta Arıza türleri ve bakımları
15 . Hafta Arıza türleri ve bakımları
15 . Hafta Fault types and their maintenance
16 . Hafta Yarıyıl Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0
Gözlem 0 0
0 0
0 0
0 0
1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 40
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (sınav haftası dahil: 16xders saati) 0 0 0
0 0 0
Ödevler 0 8 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 0
Ara Sınav 1 4 0
0 0 0
0 0 50
0 0 0
0 5 60
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 150
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 To gain the ability to use the tools, equipment and machines used in the production, assembly, control and repair stages, to quickly adapt to the product features of new machines in the automotive sector. X
2 To create an intermediate staff profile that is open to continuous development by gaining the ability to follow the developing technologies X
3 Grup çalışmalarına uyumlu gerektiği durumda grup liderliği yapabilecek kabiliyete sahip özellikler kazandırmak. X
4 To gain the ability to express oneself clearly and comprehensibly with effective communication methods. X
5 To train people who have gained the ability to speak scientific and technical in the field they work and have professional ethics. X
6 To gain the ability to prepare reports, upper correspondence and intermediate staff who can take part in project studies. X
7 To gain the ability to recognize the vehicle equipment and make a list of the parts required in the repair-maintenance-production phase. X
8 To train self-confident and responsible personnel. X
9 To train staff who will notify their superiors of the deficiencies they have identified during the use of the existing systems and who will have an effective command of the products of the institution they work for. X
10 To gain skills that can take part in innovation and R&D studies at the design stage. X
11 To gain sufficient technical and manual dexterity on Hybrid and Electric vehicles. X
12 To gain the ability to make vehicle modeling and simulations with numerical methods in the computer environment. X
13 Analitik düşünme ve problem çözme becerisi kazandırmak. X
3 To gain features that are compatible with group work and have the ability to lead the group when necessary. X
13 To gain analytical thinking and problem solving skills. X