Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
TEMEL ELEKTRİK VE ELEKTRONİK HET103 1 3 1 5,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. MUSTAFA FINDIKGİL
Dersin Amacı Temel termodinamik kavramları ve termodinamiğin genel esaslarını öğrenerek, içten yanamlı motorları termodinamik açıdan irdeleyebilmektir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Learning the materials used in basic electrical and electronic circuits.
1 Temel elektrik ve elektronik devrelerinde kullanılan malzemlerin öğrenilmesi. Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Deney, Laboratuar Sınav, Gözlem, Laboratuar 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 14
2 Temel elektrik ve elektronik devrelerin çalışma sistemlerini öğrenme. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Deney, Laboratuar Sınav, Sözlü Değerlendirme, Doküman İncelemesi, Laboratuar 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11, 14
2 Learning the working systems of basic electrical and electronic circuits.
3 Gaining the ability to design and apply basic electrical and electronic circuits.
3 Temel elektrik ve elektronik devrelerin tasarlanması ve uygulama geçirebilme elbecerisini kazanma. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Deney, Laboratuar Sınav, Sözlü Değerlendirme, Laboratuar 1, 2, 4, 5, 7, 8
4 Temel elektrik ve elektronik devrelerin arıza tespiti ve onarımları yapabilme. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Deney, Laboratuar Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi, Laboratuar 1, 2, 3, 5, 8, 14
4 To be able to diagnose and repair basic electrical and electronic circuits.
5 To be able to make measurements such as current, voltage, resistance by using multimeter in basic electrical and electronic circuits.
5 Temel elektrik ve elektronik devrelerinde multimetre kullanılarak akım, gerilim, direnç gibi ölçümleri yapabilme. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney, Laboratuar Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi, Gözlem, Laboratuar 1, 2, 3, 4, 5, 8, 14
6 Temel elektrik ve elektronik devrelerinde kullanılan elemaların sağlamlık kontrollerini yapabilme. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Deney, Laboratuar Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi, Laboratuar 1, 2, 3, 4, 8, 9, 14
6 To be able to check the soundness of the elements used in basic electrical and electronic circuits.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Temel kavramlar ve birimler, saf maddenin özellikleri, termodinamik kanunlar, ideal gaz denklemleri, otto ve diesel çevrimleri, enerji dönüştürücüler, hal denklemleri, açık ve kapalı çevrimlerin hesaplanması.
Kaynaklar
1.Sürmen, A., Karaman, M. İ., Arslan, R., (2004) Motor Termodinamiği, Aktüel yayınları. 2.Çengel, Y. A., Boles, M. A. & Pınarbaşı, A. (2013) Termodinamik: Mühendislik Yaklaşımıyla, ‎ Palme Yayıncılık. 3.Çetinkaya, S. (2019) Termodinamik, Nobel Akademik Yayıncılık. 4.MEGEP (2013) Motorlu Araçlar Teknolojisi- Motor Çevrimleri ve Yakıtlar, Ankara.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Elektriğin Tanımı ve Tarihçesi
1 . Hafta Definition and History of Electricity
2 . Hafta Matter, Atom, Conductor, Insulator and Semiconductors
2 . Hafta Madde, Atom, İletken, Yalıtkan ve Yarı İletkenler
3 . Hafta El Takım ve Aletleri ile SI Sistem Birimleri
3 . Hafta Hand Tools and Tools and SI System Units
4 . Hafta Electric Charge, Coulomb's Law, Electrical Quantities and Solder Application
4 . Hafta Elektrik Yükü, Coulomb Kanunu, Elektriksel Büyüklükler ve Lehim Uygulaması
5 . Hafta Elektrik Devreleri, Akım, Gerilim, Direnç ile Güç Ölçümleri ve Lehim Uygulaması
5 . Hafta Electrical Circuits, Current, Voltage, Resistance and Power Measurements and Soldering Application
6 . Hafta Cable Connection Types (Flat Joint, T Joint and Double T Joint) Applications
6 . Hafta Kablo Bağlantı Şekilleri (Düz Ek, T Ek ve Çift T Ek )Uygulamaları
7 . Hafta Direnç Bağlantı Şekilleri ( Seri, Paralel ve Seri-Paralel), Dirençlerin Renk Kodlarına Göre Okunması ve Topraklama
7 . Hafta Resistor Connection Types (Series, Parallel and Series-Parallel), Reading Resistors by Color Codes and Grounding
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Direnç Çeşitleri ve Direnç Bağlantı Şekilleri ile ilgili Soru Çözümü
9 . Hafta Resistor Types and Resistor Connection Types Question Solution
10 . Hafta Capacitors and Coils
10 . Hafta Kondansatörler ve Bobinler
11 . Hafta Yarı İletkenler ve Diyotlar
11 . Hafta Semiconductors and Diodes
12 . Hafta Printed Circuit, Resistance Reading and Multimeter Application
12 . Hafta Baskı Devresi, Direnç Okuma ve Multimetre Uygulaması
13 . Hafta Direnç Bağlantı Şekilleri ( Seri, Paralel ve Seri-Paralel) Uygulaması
13 . Hafta Resistor Connection Types (Series, Parallel and Series-Parallel) Application
14 . Hafta Alternating Current and Direct Current
14 . Hafta Alternatif Akım ve Doğru Akım
15 . Hafta Trafo , Röle ve Sensörler
15 . Hafta Transformer, Relay and Sensors
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 40
Ara Sınav Öncesi Uygulamalar -I 0 0
Ara Sınav Sonrası Uygulamalar -III 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0
Sınav 0 0
Gözlem 0 0
Laboratuar 0 0
Sözlü Değerlendirme 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans Ödevi 0 0
0 0
0 0
0 0
1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ara Sınav Öncesi Uygulamalar -I 1 20 20
Ara Sınav (Hazırlık Dahil) 0 0 0
Ara Sınav Sonrası Uygulamalar -II 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı (Hazırlık Dahil) 0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 50 50
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 20 20
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
2 30 60
Toplam İş Yükü 150
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 To gain the ability to use the tools, equipment and machines used in the production, assembly, control and repair stages, to quickly adapt to the product features of new machines in the automotive sector. X
2 To create an intermediate staff profile that is open to continuous development by gaining the ability to follow the developing technologies X
3 Grup çalışmalarına uyumlu gerektiği durumda grup liderliği yapabilecek kabiliyete sahip özellikler kazandırmak. X
4 To gain the ability to express oneself clearly and comprehensibly with effective communication methods. X
5 To train people who have gained the ability to speak scientific and technical in the field they work and have professional ethics. X
6 To gain the ability to prepare reports, upper correspondence and intermediate staff who can take part in project studies. X
7 To gain the ability to recognize the vehicle equipment and make a list of the parts required in the repair-maintenance-production phase. X
8 To train self-confident and responsible personnel. X
9 To train staff who will notify their superiors of the deficiencies they have identified during the use of the existing systems and who will have an effective command of the products of the institution they work for. X
10 To gain skills that can take part in innovation and R&D studies at the design stage. X
11 To gain sufficient technical and manual dexterity on Hybrid and Electric vehicles. X
12 To gain the ability to make vehicle modeling and simulations with numerical methods in the computer environment. X
13 Analitik düşünme ve problem çözme becerisi kazandırmak. X
3 To gain features that are compatible with group work and have the ability to lead the group when necessary. X
13 To gain analytical thinking and problem solving skills. X