TEMEL ELEKTRİK VE ELEKTRONİK |
HET103 |
1 |
3 |
1 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. MUSTAFA FINDIKGİL |
Dersin Amacı |
Temel termodinamik kavramları ve termodinamiğin genel esaslarını öğrenerek, içten yanamlı motorları termodinamik açıdan irdeleyebilmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Learning the materials used in basic electrical and electronic circuits. |
|
|
|
1 |
Temel elektrik ve elektronik devrelerinde kullanılan malzemlerin öğrenilmesi. |
Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Deney, Laboratuar |
Sınav, Gözlem, Laboratuar |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 14 |
2 |
Temel elektrik ve elektronik devrelerin çalışma sistemlerini öğrenme. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Deney, Laboratuar |
Sınav, Sözlü Değerlendirme, Doküman İncelemesi, Laboratuar |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11, 14 |
2 |
Learning the working systems of basic electrical and electronic circuits. |
|
|
|
3 |
Gaining the ability to design and apply basic electrical and electronic circuits. |
|
|
|
3 |
Temel elektrik ve elektronik devrelerin tasarlanması ve uygulama geçirebilme elbecerisini kazanma. |
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Deney, Laboratuar |
Sınav, Sözlü Değerlendirme, Laboratuar |
1, 2, 4, 5, 7, 8 |
4 |
Temel elektrik ve elektronik devrelerin arıza tespiti ve onarımları yapabilme. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Deney, Laboratuar |
Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi, Laboratuar |
1, 2, 3, 5, 8, 14 |
4 |
To be able to diagnose and repair basic electrical and electronic circuits. |
|
|
|
5 |
To be able to make measurements such as current, voltage, resistance by using multimeter in basic electrical and electronic circuits. |
|
|
|
5 |
Temel elektrik ve elektronik devrelerinde multimetre kullanılarak akım, gerilim, direnç gibi ölçümleri yapabilme. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney, Laboratuar |
Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi, Gözlem, Laboratuar |
1, 2, 3, 4, 5, 8, 14 |
6 |
Temel elektrik ve elektronik devrelerinde kullanılan elemaların sağlamlık kontrollerini yapabilme. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Deney, Laboratuar |
Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi, Laboratuar |
1, 2, 3, 4, 8, 9, 14 |
6 |
To be able to check the soundness of the elements used in basic electrical and electronic circuits. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Temel kavramlar ve birimler, saf maddenin özellikleri, termodinamik kanunlar, ideal gaz denklemleri, otto ve diesel çevrimleri, enerji dönüştürücüler, hal denklemleri, açık ve kapalı çevrimlerin hesaplanması. |
Kaynaklar |
1.Sürmen, A., Karaman, M. İ., Arslan, R., (2004) Motor Termodinamiği, Aktüel yayınları.
2.Çengel, Y. A., Boles, M. A. & Pınarbaşı, A. (2013) Termodinamik: Mühendislik Yaklaşımıyla, Palme Yayıncılık.
3.Çetinkaya, S. (2019) Termodinamik, Nobel Akademik Yayıncılık.
4.MEGEP (2013) Motorlu Araçlar Teknolojisi- Motor Çevrimleri ve Yakıtlar, Ankara. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Elektriğin Tanımı ve Tarihçesi |
|
1 . Hafta |
Definition and History of Electricity |
|
2 . Hafta |
Matter, Atom, Conductor, Insulator and Semiconductors |
|
2 . Hafta |
Madde, Atom, İletken, Yalıtkan ve Yarı İletkenler |
|
3 . Hafta |
El Takım ve Aletleri ile SI Sistem Birimleri |
|
3 . Hafta |
Hand Tools and Tools and SI System Units |
|
4 . Hafta |
Electric Charge, Coulomb's Law, Electrical Quantities and Solder Application |
|
4 . Hafta |
Elektrik Yükü, Coulomb Kanunu, Elektriksel Büyüklükler ve Lehim Uygulaması |
|
5 . Hafta |
Elektrik Devreleri, Akım, Gerilim, Direnç ile Güç Ölçümleri ve Lehim Uygulaması |
|
5 . Hafta |
Electrical Circuits, Current, Voltage, Resistance and Power Measurements and Soldering Application |
|
6 . Hafta |
Cable Connection Types (Flat Joint, T Joint and Double T Joint) Applications |
|
6 . Hafta |
Kablo Bağlantı Şekilleri (Düz Ek, T Ek ve Çift T Ek )Uygulamaları |
|
7 . Hafta |
Direnç Bağlantı Şekilleri ( Seri, Paralel ve Seri-Paralel), Dirençlerin Renk Kodlarına Göre Okunması ve Topraklama |
|
7 . Hafta |
Resistor Connection Types (Series, Parallel and Series-Parallel), Reading Resistors by Color Codes and Grounding |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Direnç Çeşitleri ve Direnç Bağlantı Şekilleri ile ilgili Soru Çözümü |
|
9 . Hafta |
Resistor Types and Resistor Connection Types Question Solution |
|
10 . Hafta |
Capacitors and Coils |
|
10 . Hafta |
Kondansatörler ve Bobinler |
|
11 . Hafta |
Yarı İletkenler ve Diyotlar |
|
11 . Hafta |
Semiconductors and Diodes |
|
12 . Hafta |
Printed Circuit, Resistance Reading and Multimeter Application |
|
12 . Hafta |
Baskı Devresi, Direnç Okuma ve Multimetre Uygulaması |
|
13 . Hafta |
Direnç Bağlantı Şekilleri ( Seri, Paralel ve Seri-Paralel) Uygulaması |
|
13 . Hafta |
Resistor Connection Types (Series, Parallel and Series-Parallel) Application |
|
14 . Hafta |
Alternating Current and Direct Current |
|
14 . Hafta |
Alternatif Akım ve Doğru Akım |
|
15 . Hafta |
Trafo , Röle ve Sensörler |
|
15 . Hafta |
Transformer, Relay and Sensors |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Ara Sınav Öncesi Uygulamalar -I |
0 |
0 |
Ara Sınav Sonrası Uygulamalar -III |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
Sınav |
0 |
0 |
Gözlem |
0 |
0 |
Laboratuar |
0 |
0 |
Sözlü Değerlendirme |
0 |
0 |
Doküman İncelemesi |
0 |
0 |
Performans Ödevi |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ara Sınav Öncesi Uygulamalar -I |
1 |
20 |
20 |
Ara Sınav (Hazırlık Dahil) |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Sonrası Uygulamalar -II |
0 |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı (Hazırlık Dahil) |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
50 |
50 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
20 |
20 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
2 |
30 |
60 |
Toplam İş Yükü |
150 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To gain the ability to use the tools, equipment and machines used in the production, assembly, control and repair stages, to quickly adapt to the product features of new machines in the automotive sector. |
|
|
|
|
X |
2 |
To create an intermediate staff profile that is open to continuous development by gaining the ability to follow the developing technologies |
|
|
|
|
X |
3 |
Grup çalışmalarına uyumlu gerektiği durumda grup liderliği yapabilecek kabiliyete sahip özellikler kazandırmak.
|
|
|
|
|
X |
4 |
To gain the ability to express oneself clearly and comprehensibly with effective communication methods. |
|
|
|
|
X |
5 |
To train people who have gained the ability to speak scientific and technical in the field they work and have professional ethics. |
|
|
|
|
X |
6 |
To gain the ability to prepare reports, upper correspondence and intermediate staff who can take part in project studies. |
|
X |
|
|
|
7 |
To gain the ability to recognize the vehicle equipment and make a list of the parts required in the repair-maintenance-production phase. |
|
|
X |
|
|
8 |
To train self-confident and responsible personnel. |
|
|
|
|
X |
9 |
To train staff who will notify their superiors of the deficiencies they have identified during the use of the existing systems and who will have an effective command of the products of the institution they work for. |
|
X |
|
|
|
10 |
To gain skills that can take part in innovation and R&D studies at the design stage. |
X |
|
|
|
|
11 |
To gain sufficient technical and manual dexterity on Hybrid and Electric vehicles. |
|
X |
|
|
|
12 |
To gain the ability to make vehicle modeling and simulations with numerical methods in the computer environment. |
X |
|
|
|
|
13 |
Analitik düşünme ve problem çözme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
|
X |
3 |
To gain features that are compatible with group work and have the ability to lead the group when necessary. |
X |
|
|
|
|
13 |
To gain analytical thinking and problem solving skills. |
X |
|
|
|
|
|