HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİLERİ |
HET105 |
1 |
2 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. SERTAN TURAN |
Dersin Amacı |
Elektrikli ve hibrid taşıtlar hakkında bilgi vermek, Elektrik ve hibrid araçlarda kullanılan donanımları ve çalışma sistemlerini öğretmek, Yüzde yüz elektrikli, hibrid ve fosil yakıtlı (Benzin,dizel,LPG) araçların birbirlerine göre avantajlarını ve dezavantajlarını irdelemek. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Elektrikli ve hibrid araçların tarihsel gelişimi, çalışma sistemleri, batarya çeşitleri, elektrik makinesi çeşitleri, kontrol ve güç yönetimi sistemleri, güç aktarım organları, hibrid aracın çeşitleri (seri,paralel,karmaşık),çeviriciler, eviriciler, içten yanmalı motorlar, yakıt hücreleri, ek yakıtlar, alternatik enerji kaynakları, frenleme ve rejeneratif enerji yönetimi, şarj bağlantı sistemleri gibi içerikler sayılabilir. |
Kaynaklar |
1.Kuralay, N. S. (2013) Motorlu Taşıtlarda Hibrit Tahrik, Makine Mühendisliği Odası (MMO) Yayınları.
2.Ehsani vd. (2021) Modern Elektrikli, Hibrit Elektrikli ve Yakıt Hücreli Taşıtlar, Akademisyen Kitabevi.
3.Denton, T. (2020) Electric and Hybrid Vehicles, Routledge. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Historical Development of Automobiles |
|
1 . Hafta |
Otomobillerin Tarihsel Gelişimi |
|
2 . Hafta |
İçten Yanmalı Motorlar |
|
2 . Hafta |
Internal combustion engines |
|
3 . Hafta |
Operation of Internal Combustion Engines |
|
3 . Hafta |
İçten Yanmalı Motorların Çalışması |
|
4 . Hafta |
Otto, Diesel Çevrimleri ve Motor Terimleri |
|
4 . Hafta |
Otto, Diesel Cycles and Engine Terms |
|
5 . Hafta |
Electric Vehicles and Torque, Work and Power Concepts |
|
5 . Hafta |
Elektrikli Araçlar ve Tork, İş ve Güç Kavramları |
|
6 . Hafta |
Hibrid Araçlar ve Sistemleri |
|
6 . Hafta |
Hybrid Vehicles and Systems |
|
7 . Hafta |
Introduction to Fuel Cell and Hydrogen |
|
7 . Hafta |
Yakıt Hücresine Giriş ve Hidrojen |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
9 . Hafta |
Fuel Cells and Applications |
|
9 . Hafta |
Yakıt Hücreleri ve Uygulamaları |
|
10 . Hafta |
Batarya Çeşitleri ve Sistemleri |
|
10 . Hafta |
Battery Types and Systems |
|
11 . Hafta |
Electrical Machines and Types |
|
11 . Hafta |
Elektrik Makineler ve Çeşitleri |
|
12 . Hafta |
Araçta Kullanılan Evirici , İnvertör ve Şarj Sistemleri |
|
12 . Hafta |
Vehicle Used Inverter, Inverter and Charging Systems |
|
13 . Hafta |
Internal Combustion Vehicles and Electric Vehicles Presentations |
|
13 . Hafta |
İçten Yanmalı Araçlar ve Elektrikli Araçlar Sunumları |
|
14 . Hafta |
Hibrid Araçlar Sunumları |
|
14 . Hafta |
Hybrid Vehicles Presentations |
|
15 . Hafta |
Fuel Cell Vehicles Presentations |
|
15 . Hafta |
Yakıt Hücreli Araçlar Sunumları |
|
16 . Hafta |
Final Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Ödev |
1 |
10 |
Final |
1 |
45 |
Sunum |
1 |
15 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
45 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi (hafta sayısı* haftalık toplam ders saati) |
1 |
30 |
30 |
Sunum (Hazırlık süresi dahil) |
4 |
0 |
0 |
Ödev (Hazırlık süresi dahil) |
2 |
0 |
0 |
Ara Sınav (Hazırlık Dahil) |
1 |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı ( Hazırlık Dahil) |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
60 |
60 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
30 |
30 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To gain the ability to use the tools, equipment and machines used in the production, assembly, control and repair stages, to quickly adapt to the product features of new machines in the automotive sector. |
X |
|
|
|
|
2 |
To create an intermediate staff profile that is open to continuous development by gaining the ability to follow the developing technologies |
X |
|
|
|
|
3 |
Grup çalışmalarına uyumlu gerektiği durumda grup liderliği yapabilecek kabiliyete sahip özellikler kazandırmak.
|
X |
|
|
|
|
4 |
To gain the ability to express oneself clearly and comprehensibly with effective communication methods. |
X |
|
|
|
|
5 |
To train people who have gained the ability to speak scientific and technical in the field they work and have professional ethics. |
X |
|
|
|
|
6 |
To gain the ability to prepare reports, upper correspondence and intermediate staff who can take part in project studies. |
X |
|
|
|
|
7 |
To gain the ability to recognize the vehicle equipment and make a list of the parts required in the repair-maintenance-production phase. |
X |
|
|
|
|
8 |
To train self-confident and responsible personnel. |
X |
|
|
|
|
9 |
To train staff who will notify their superiors of the deficiencies they have identified during the use of the existing systems and who will have an effective command of the products of the institution they work for. |
X |
|
|
|
|
10 |
To gain skills that can take part in innovation and R&D studies at the design stage. |
X |
|
|
|
|
11 |
To gain sufficient technical and manual dexterity on Hybrid and Electric vehicles. |
X |
|
|
|
|
12 |
To gain the ability to make vehicle modeling and simulations with numerical methods in the computer environment. |
X |
|
|
|
|
13 |
Analitik düşünme ve problem çözme becerisi kazandırmak. |
X |
|
|
|
|
3 |
To gain features that are compatible with group work and have the ability to lead the group when necessary. |
13 |
To gain analytical thinking and problem solving skills. |
|