ELEKTRİK MOTORLARI VE SÜRÜCÜLERİ |
HET102 |
2 |
3 |
1 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. SERTAN TURAN |
Dersin Amacı |
Elektrikli ve hibrid taşıtlar hakkında bilgi vermek, Elektrik ve hibrid araçlarda kullanılan donanımları ve çalışma sistemlerini öğretmek, Yüzde yüz elektrikli, hibrid ve fosil yakıtlı (Benzin,dizel,LPG) araçların birbirlerine göre avantajlarını ve dezavantajlarını irdelemek. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Learning the materials used in basic electrical and electronic circuits. |
|
|
|
1 |
Temel elektrik ve elektronik devrelerinde kullanılan malzemlerin öğrenilmesi. |
|
|
|
2 |
Temel elektrik ve elektronik devrelerin çalışma sistemlerini öğrenme. |
|
|
|
2 |
Learning the working systems of basic electrical and electronic circuits. |
|
|
|
3 |
Gaining the ability to design and apply basic electrical and electronic circuits. |
|
|
|
3 |
Temel elektrik ve elektronik devrelerin tasarlanması ve uygulama geçirebilme elbecerisini kazanma. |
|
|
|
4 |
Temel elektrik ve elektronik devrelerin arıza tespiti ve onarımları yapabilme.
|
|
|
|
4 |
To be able to diagnose and repair basic electrical and electronic circuits. |
|
|
|
5 |
Temel elektrik ve elektronik devrelerinde multimetre kullanılarak akım, gerilim, direnç gibi ölçümleri yapabilme. |
|
|
|
5 |
Temel elektrik ve elektronik devrelerinde multimetre kullanılarak akım, gerilim, direnç gibi ölçümleri yapabilme. |
|
|
|
6 |
Temel elektrik ve elektronik devrelerinde kullanılan elemaların sağlamlık kontrollerini yapabilme. |
|
|
|
6 |
To be able to make measurements such as current, voltage, resistance by using multimeter in basic electrical and electronic circuits. |
|
|
|
7 |
To learn the basic electrical and electronic circuits used in the automotive system. |
|
|
|
7 |
Otomotiv sisteminde kullanılan temel elektrik ve elektronik devrelerin öğrenilmesi. |
|
|
|
8 |
Elektrikli araçlarla ilgili batarya,yakıt hücresi, güç yönetimi gibi konularda kullanılan elemanları öğrenme. |
|
|
|
8 |
To learn the elements used in subjects such as battery, fuel cell, power management related to electric vehicles. |
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Elektrikli ve hibrid araçların tarihsel gelişimi, çalışma sistemleri, batarya çeşitleri, elektrik makinesi çeşitleri, kontrol ve güç yönetimi sistemleri, güç aktarım organları, hibrid aracın çeşitleri (seri,paralel,karmaşık),çeviriciler, eviriciler, içten yanmalı motorlar, yakıt hücreleri, ek yakıtlar, alternatik enerji kaynakları, frenleme ve rejeneratif enerji yönetimi, şarj bağlantı sistemleri gibi içerikler sayılabilir. |
Kaynaklar |
1.Kuralay, N. S. (2013) Motorlu Taşıtlarda Hibrit Tahrik, Makine Mühendisliği Odası (MMO) Yayınları.
2.Ehsani vd. (2021) Modern Elektrikli, Hibrit Elektrikli ve Yakıt Hücreli Taşıtlar, Akademisyen Kitabevi.
3.Denton, T. (2020) Electric and Hybrid Vehicles, Routledge. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Introduction to electricity and electronics. |
|
1 . Hafta |
Elektrik ve elektroniğe giriş. |
|
2 . Hafta |
Elektrik ve elektronik sistemlerinde kullanılan elemanların birimleri ve semboller |
|
2 . Hafta |
Units and symbols of elements used in electrical and electronic systems |
|
3 . Hafta |
Learning the units and symbols of the elements used in electrical and electronic systems. |
|
3 . Hafta |
Elektrik ve elektronik sistemlerinde kullanılan elemanların birimleri ve sembolleri öğrenilmesi. |
|
4 . Hafta |
Akım,Gerilim, Direnç,İş Ve Güç Hesaplamaları |
|
4 . Hafta |
Current, Voltage, Resistance, Work and Power Calculations |
|
5 . Hafta |
Current, Voltage, Resistance, Work and Power Calculations |
|
5 . Hafta |
Akım,Gerilim, Direnç,İş Ve Güç Hesaplamaları |
|
6 . Hafta |
Akım,Gerilim, Direnç,İş Ve Güç Hesaplamaları |
|
6 . Hafta |
Current, Voltage, Resistance, Work and Power Calculations |
|
7 . Hafta |
Current, Voltage, Resistance, Work and Power Calculations |
|
7 . Hafta |
Akım,Gerilim, Direnç,İş Ve Güç Hesaplamaları |
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
8 . Hafta |
MIDTERM |
|
9 . Hafta |
Calculation of Electrical Circuits |
|
9 . Hafta |
Elektrik Devrelerinin Hesaplanması |
|
10 . Hafta |
Elektrik Devrelerinin Hesaplanması |
|
10 . Hafta |
Calculation of Electrical Circuits |
|
11 . Hafta |
Calculation of Electrical Circuits |
|
11 . Hafta |
Elektrik Devrelerinin Hesaplanması |
|
12 . Hafta |
Kondansatörler,Bobinler |
|
12 . Hafta |
Capacitors,Coils |
|
13 . Hafta |
Applications in Electrical and Electronic Circuits |
|
13 . Hafta |
Elektrik Ve Elektronik Devrelerinde Uygulamalar |
|
14 . Hafta |
Elektrik Ve Elektronik Devrelerinde Uygulamalar |
|
14 . Hafta |
Applications in Electrical and Electronic Circuits |
|
15 . Hafta |
Electrical and Electronic Circuits in Automotive |
|
15 . Hafta |
Otomotivde Bulunan Elektrik Ve Elektronik Devreler |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
|
0 |
40 |
|
0 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
|
1 |
20 |
20 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
80 |
80 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
20 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To gain the ability to use the tools, equipment and machines used in the production, assembly, control and repair stages, to quickly adapt to the product features of new machines in the automotive sector. |
X |
|
|
|
|
2 |
To create an intermediate staff profile that is open to continuous development by gaining the ability to follow the developing technologies |
X |
|
|
|
|
3 |
Grup çalışmalarına uyumlu gerektiği durumda grup liderliği yapabilecek kabiliyete sahip özellikler kazandırmak.
|
X |
|
|
|
|
4 |
To gain the ability to express oneself clearly and comprehensibly with effective communication methods. |
X |
|
|
|
|
5 |
To train people who have gained the ability to speak scientific and technical in the field they work and have professional ethics. |
X |
|
|
|
|
6 |
To gain the ability to prepare reports, upper correspondence and intermediate staff who can take part in project studies. |
X |
|
|
|
|
7 |
To gain the ability to recognize the vehicle equipment and make a list of the parts required in the repair-maintenance-production phase. |
X |
|
|
|
|
8 |
To train self-confident and responsible personnel. |
X |
|
|
|
|
9 |
To train staff who will notify their superiors of the deficiencies they have identified during the use of the existing systems and who will have an effective command of the products of the institution they work for. |
X |
|
|
|
|
10 |
To gain skills that can take part in innovation and R&D studies at the design stage. |
X |
|
|
|
|
11 |
To gain sufficient technical and manual dexterity on Hybrid and Electric vehicles. |
X |
|
|
|
|
12 |
To gain the ability to make vehicle modeling and simulations with numerical methods in the computer environment. |
X |
|
|
|
|
13 |
Analitik düşünme ve problem çözme becerisi kazandırmak. |
X |
|
|
|
|
3 |
To gain features that are compatible with group work and have the ability to lead the group when necessary. |
13 |
To gain analytical thinking and problem solving skills. |
|