Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM HET104 2 3 1 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Bilgisayar destekli tasarım dersinini amacı öğrenciye makine ve otomotiv endüstrisinde ki bir parçanın veya ürünün üretilmeden önce bilgisayar ortamında tasarlaya bilme yetisi kazandırmak. Ders iki boyutlu ve üç boyutlu çizimler yapılırken dikkat edilmesi gerekenleri öğreterek bölümden mezun olan öğrencilere alanında tasarımcı olma imkanı sunmasını sağlamak.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 By understanding the usage areas of the drawing program, they will have information about the place of computer aided design in the industry.
1 Çizim programının kullanım alanlarını kavrayarak, endüstride bilgisayar destekli tasarımın yeri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2 Bilgisayar ortamında endüstri standartlarına uygun formatta teknik çizim paftası hazırlayabilecektir
2 Will be able to prepare technical drawing sheet in computer environment in accordance with industry standards.
3 Will be able to print a drawing sheet prepared in a computer program in a suitable format and make it ready for distribution.
3 Bilgisayar programında hazırlamış olduğu bir çizim paftasını uygun formatta baskı alarak dağıtıma hazır hale getirebilecektir.
4 Bir ürünün detaylarını 2 boyutlu olarak bilgisayar destekli tasarım programı aracılığı ile görselleştirebilecektir.
4 Will be able to visualize the details of a product in 2D through a computer aided design program.
5 Will be able to draw the appearance and cross-sections of products in computer environment.
5 Ürünlerin görünüş ve kesitlerini bilgisayar ortamında çizebilecektir
6 Çizimlerin gerçek hayatta üretilebilirliği göz önüne alarak tasarımlarını yapabilme.
6 Being able to design the drawings by considering the real-life manufacturability.
7 To be able to find job opportunities in this field by developing their drawing studies with industry-supported applications.
7 Çizim çalışmalarını sanayi destekli uygulamalarla geliştirerek bu alanda iş imkanları bulabilmeleri.
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Derste kullanılan çizim programını öğrenme, çizim menülerine hakim olma, 2 ve 3 boyutlu çizim çalışmaları ve ödevleri.
Kaynaklar
1. Taşlıdere, A. (2013) Solidworks 2013, Birsen Yayınevi. 2. Bıçakcı, A. N. (2019) SolidWorks & Solidcam, Kodlab Yayınları. 3. Tatar, H. Catia, Pusula Yayıncılık. 4. Demiryürek, M. Ş. (2018) Autocad, Kodlab Yayınları.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Basic Concepts of Computer Aided Design, Introduction to Drawing Program.
1 . Hafta Bilgisayar Destekli Tasarım Konusunda Temel Kavramlar, Çizim Programına giriş.
2 . Hafta Çizim ekranının tanıtımı, Durum çubuğunun tanıtımı ve uygulama
2 . Hafta Çizim ekranının tanıtımı, Durum çubuğunun tanıtımı ve uygulama
3 . Hafta Introduction of drawing commands and applications
3 . Hafta Çizim komutlarının tanıtımı ve uygulamalar
4 . Hafta Çizim komutlarının tanıtımı ve uygulamalar
4 . Hafta Introduction of drawing commands and applications
5 . Hafta Introduction of drawing commands and applications
5 . Hafta Çizim komutlarının tanıtımı ve uygulamalar
6 . Hafta Çizim komutlarının tanıtımı ve uygulamalar
6 . Hafta Introduction of drawing commands and applications
7 . Hafta Introduction of drawing commands and applications
7 . Hafta Çizim komutlarının tanıtımı ve uygulamalar
8 . Hafta Ara Sınav
8 . Hafta Midterm
9 . Hafta Introduction of drawing commands and applications
9 . Hafta Çizim komutlarının tanıtımı ve uygulamalar
10 . Hafta Çizim komutlarının tanıtımı ve uygulamalar
10 . Hafta Introduction of drawing commands and applications
11 . Hafta Introduction of drawing commands and applications
11 . Hafta Çizim komutlarının tanıtımı ve uygulamalar
12 . Hafta Çizim komutlarının tanıtımı ve uygulamalar
12 . Hafta Introduction of drawing commands and applications
13 . Hafta Introduction of drawing commands and applications
13 . Hafta Çizim komutlarının tanıtımı ve uygulamalar
14 . Hafta Çizim komutlarının tanıtımı ve uygulamalar
14 . Hafta Introduction of drawing commands and applications
15 . Hafta Introduction of drawing commands and applications
15 . Hafta Çizim komutlarının tanıtımı ve uygulamalar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
0 40
0 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
1 20 20
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 60 60
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 40 40
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 To gain the ability to use the tools, equipment and machines used in the production, assembly, control and repair stages, to quickly adapt to the product features of new machines in the automotive sector. X
2 To create an intermediate staff profile that is open to continuous development by gaining the ability to follow the developing technologies X
3 Grup çalışmalarına uyumlu gerektiği durumda grup liderliği yapabilecek kabiliyete sahip özellikler kazandırmak. X
4 To gain the ability to express oneself clearly and comprehensibly with effective communication methods. X
5 To train people who have gained the ability to speak scientific and technical in the field they work and have professional ethics. X
6 To gain the ability to prepare reports, upper correspondence and intermediate staff who can take part in project studies. X
7 To gain the ability to recognize the vehicle equipment and make a list of the parts required in the repair-maintenance-production phase. X
8 To train self-confident and responsible personnel. X
9 To train staff who will notify their superiors of the deficiencies they have identified during the use of the existing systems and who will have an effective command of the products of the institution they work for. X
10 To gain skills that can take part in innovation and R&D studies at the design stage. X
11 To gain sufficient technical and manual dexterity on Hybrid and Electric vehicles. X
12 To gain the ability to make vehicle modeling and simulations with numerical methods in the computer environment. X
13 Analitik düşünme ve problem çözme becerisi kazandırmak. X
3 To gain features that are compatible with group work and have the ability to lead the group when necessary.
13 To gain analytical thinking and problem solving skills.