ÖLÇME VE KONTROL TEKNİKLERİ |
HET106 |
2 |
3 |
1 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi ŞENOL DURMUŞOĞLU |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere elektrik-elektronik alanında hem de makine alanında kullanacakları ölçüm büyüklerini, birimlerini, kullanım alanlarını, kullanımı veya çalıştırılmasını öğreterek el becerilerinin geliştirilmesini katkı sağlamaktadır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Learning measuring instruments and units. |
|
|
|
1 |
Ölçüm aletlerinin ve birimlerinin öğrenilmesi. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Sözlü Değerlendirme, Gözlem |
1 |
2 |
Ölçüm aletlerinin ve birimlerinin öğrenilmesi. |
Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
1 |
2 |
Learning measuring instruments and units. |
|
|
|
3 |
Learning the errors made in the measurements and the elimination of the error. |
|
|
|
3 |
Ölçümlerde yapılan hataların ve hatanın giderilmesini öğrenilmesi. |
Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Sözlü Değerlendirme, Laboratuar |
1 |
4 |
Multimetre, Kumpas, Cetvel, Mikrometre, Mastar vb. ölçüm aletlerinin günlük hayatta kullanım yerlerinin öğrenilmesi. |
Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Laboratuar |
1 |
4 |
Multimeter, Caliper, Ruler, Micrometer, Gauge etc. learning the places of use of measuring instruments in daily life. |
|
|
|
5 |
To learn the methods of ensuring the accuracy (error) of the measurement using more than one measuring instrument. |
|
|
|
5 |
Birden fazla ölçüm aleti kullanılarak ölçümün doğruluğunu (hata) sağlama yöntemlerini öğrenme. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Laboratuar |
1 |
6 |
Ölçüm cihazlarının sağlamlık ve doğruluklarının öğrenilmesi. |
Anlatım, Soru-cevap |
Kısa cevaplı sorular |
1 |
6 |
Learning the robustness and accuracy of measuring devices. |
|
|
|
7 |
Maintenance and repair of measuring devices. |
|
|
|
7 |
Ölçüm cihazlarının bakım ve onarımlarının yapılması. |
Anlatım, Soru-cevap |
Gözlem, Kısa cevaplı sorular |
1 |
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Ölçme kavramları, birimleri ve aletlerin öğrenmek, Ölçüm yöntemleri, Ölçme hataları, Multimetre, Kumpas, Cetvel, Mikrometre, Mastar gibi ölçüm aletlerini kullanımı, Ölçmede dikkat edilecek hususlar. |
Kaynaklar |
1.Bağcı, M., Erşkin, Y.,(1988) Ölçme Bilgisi Ve Kontrol, MEB
2.Hughes, T. A. (1995). Measurement and control basics. Isa.
3.Rajput, R. K., (2008) Electronıc Measurements And Instrumentatıon, S.Chand.
4.Rende, H. (2017) Makine Elemanları Cilt – 1 Hesap ve Konstrüksiyon, Birsen Yayınevi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Ölçme ve kontrole giriş. |
|
1 . Hafta |
Introduction to measurement and control. |
|
2 . Hafta |
Units, unit conversions and measurement errors |
|
2 . Hafta |
Birimler, birim dönüşümleri ve ölçme hataları |
|
3 . Hafta |
Kumpas, mikrometre ve cetvel |
|
3 . Hafta |
Caliper, micrometer and ruler |
|
4 . Hafta |
Caliper, micrometer and ruler |
|
4 . Hafta |
Kumpas, mikrometre ve cetvel |
|
5 . Hafta |
Yüzey kontrol ve açı ölçme aletleri |
|
5 . Hafta |
Surface inspection and angle measuring instruments |
|
6 . Hafta |
Measurement and Control Methods experiment. |
|
6 . Hafta |
Ölçme ve Kontrol Yöntemleri deneyi. |
|
7 . Hafta |
Ölçme ve Kontrol Yöntemleri deneyi. |
|
7 . Hafta |
Measurement and Control Methods experiment. |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Elektriksel büyüklüklerin öğrenilmesi |
|
9 . Hafta |
Learning electrical quantities |
|
10 . Hafta |
Multimeter usage and applications |
|
10 . Hafta |
Multimetre kullanımı ve uygulamaları |
|
11 . Hafta |
Multimetre kullanımı ve uygulamaları |
|
11 . Hafta |
Multimeter usage and applications |
|
12 . Hafta |
Multimeter usage and applications |
|
12 . Hafta |
Multimetre kullanımı ve uygulamaları |
|
13 . Hafta |
Osiloskop kullanımı ve uygulamaları |
|
13 . Hafta |
Oscilloscope usage and applications |
|
14 . Hafta |
Oscilloscope usage and applications |
|
14 . Hafta |
Osiloskop kullanımı ve uygulamaları |
|
15 . Hafta |
Osiloskop kullanımı ve uygulamaları |
|
15 . Hafta |
Oscilloscope usage and applications |
|
16 . Hafta |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
25 |
Ödev |
1 |
25 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
Sınav |
0 |
0 |
Sözlü Değerlendirme |
0 |
0 |
Gözlem |
0 |
0 |
Laboratuar |
0 |
0 |
Kısa cevaplı sorular |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
1 |
20 |
20 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
16 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
80 |
80 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
20 |
20 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To gain the ability to use the tools, equipment and machines used in the production, assembly, control and repair stages, to quickly adapt to the product features of new machines in the automotive sector. |
|
|
|
|
X |
2 |
To create an intermediate staff profile that is open to continuous development by gaining the ability to follow the developing technologies |
X |
|
|
|
|
3 |
Grup çalışmalarına uyumlu gerektiği durumda grup liderliği yapabilecek kabiliyete sahip özellikler kazandırmak.
|
X |
|
|
|
|
4 |
To gain the ability to express oneself clearly and comprehensibly with effective communication methods. |
X |
|
|
|
|
5 |
To train people who have gained the ability to speak scientific and technical in the field they work and have professional ethics. |
X |
|
|
|
|
6 |
To gain the ability to prepare reports, upper correspondence and intermediate staff who can take part in project studies. |
X |
|
|
|
|
7 |
To gain the ability to recognize the vehicle equipment and make a list of the parts required in the repair-maintenance-production phase. |
X |
|
|
|
|
8 |
To train self-confident and responsible personnel. |
X |
|
|
|
|
9 |
To train staff who will notify their superiors of the deficiencies they have identified during the use of the existing systems and who will have an effective command of the products of the institution they work for. |
X |
|
|
|
|
10 |
To gain skills that can take part in innovation and R&D studies at the design stage. |
X |
|
|
|
|
11 |
To gain sufficient technical and manual dexterity on Hybrid and Electric vehicles. |
X |
|
|
|
|
12 |
To gain the ability to make vehicle modeling and simulations with numerical methods in the computer environment. |
X |
|
|
|
|
13 |
Analitik düşünme ve problem çözme becerisi kazandırmak. |
X |
|
|
|
|
3 |
To gain features that are compatible with group work and have the ability to lead the group when necessary. |
13 |
To gain analytical thinking and problem solving skills. |
|