YAKIT PİLİ, BATARYA VE ŞARJ SİSTEMLERİ |
HET203 |
3 |
2 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi ŞENOL DURMUŞOĞLU |
Dersin Amacı |
Dersin amacı yakıt pilli çeşitlerini, çalışma sistemini, bağlantı şekillerini pil güç,verim hesabı, şarj sistemlerini ve otomotivdeki kullanımlarını anlatmaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Learning the basic working principle and structure of fuel cell.
|
|
|
|
1 |
Yakıt pili temel çalışma prensibi ve yapısını öğrenme. |
|
|
|
2 |
Yakıt Pili çeşitlerini öğrenme. |
|
|
|
2 |
Learning the Fuel Cell types. |
|
|
|
3 |
Being able to find current, voltage, power and efficiency values of Fuel Cells. |
|
|
|
3 |
Yakıt Pillerinin akım, gerilim, güç ve verim değerlerini bulabilme. |
|
|
|
4 |
Yakıt pillerinin kullanım alanlarını öğrenme. |
|
|
|
4 |
Learning the usage areas of fuel cells. |
|
|
|
5 |
Learning the structure and types of charging systems. |
|
|
|
5 |
Şarj sistemlerinin yapısını ve çeşitlerini öğrenme. |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Temel tanımlar, Yakıt pilinin tarihçesi, Yakıt pili hesaplamaları, şarj sistemlerini ve otomotivdeki kullanımları. |
Kaynaklar |
1. Kaya, D., Öztürk, H. H. (2012) Yakıt Pili Teknolojisi, Umuttepe Yayınları.
2. Kaya, D., Kayfeci, M. (2017) Hidrojen ve Yakıt Pili Teknolojisi, Umuttepe Yayınları.
3. Suden, B. (2019) Hydrogen, Batteries and Fuel Cells, Academic Press.
4. Viswanathan, B., Scibioh, M. A. (2008) Fuel Cells: Principles And Applications, Universities Press.
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Historical development of fuel cells and Batteries |
|
1 . Hafta |
Yakıt pillerin ve Bataryaların tarihsel gelişimi |
|
2 . Hafta |
Yakıt Pilinin yapısı |
|
2 . Hafta |
Structure of the Fuel Cell |
|
3 . Hafta |
Types and working principles of fuel cells |
|
3 . Hafta |
Yakıt pillerinin çeşitleri ve çalışma ilkeleri |
|
4 . Hafta |
Yakıt pillerinin çeşitleri ve çalışma ilkeleri |
|
4 . Hafta |
Types and working principles of fuel cells |
|
5 . Hafta |
Types and working principles of fuel cells |
|
5 . Hafta |
Yakıt pillerinin çeşitleri ve çalışma ilkeleri |
|
6 . Hafta |
Yakıt Pillerinin akım, gerilim, güç ve verim değerlerini bulma |
|
6 . Hafta |
Finding current, voltage, power and efficiency values of Fuel Cells |
|
7 . Hafta |
Finding current, voltage, power and efficiency values of Fuel Cells |
|
7 . Hafta |
Yakıt Pillerinin akım, gerilim, güç ve verim değerlerini bulma |
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
8 . Hafta |
MIDTERM |
|
9 . Hafta |
Power control units for fuel cells |
|
9 . Hafta |
Yakıt pilleri için güç kontrol birimleri |
|
10 . Hafta |
Yakıt pilleri için güç kontrol birimleri |
|
10 . Hafta |
Power control units for fuel cells |
|
11 . Hafta |
Power control units for fuel cells |
|
11 . Hafta |
Yakıt pilleri için güç kontrol birimleri |
|
12 . Hafta |
Yakıt Pillerinin kullanım alanları |
|
12 . Hafta |
Usage areas of Fuel Cells |
|
13 . Hafta |
Types of charging systems and working system |
|
13 . Hafta |
Şarj sistemlerinin çeşitleri ve çalışma sistemi |
|
14 . Hafta |
Şarj sistemlerinin çeşitleri ve çalışma sistemi |
|
14 . Hafta |
Types of charging systems and working system |
|
15 . Hafta |
Types of charging systems and working system |
|
15 . Hafta |
Şarj sistemlerinin çeşitleri ve çalışma sistemi |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
|
0 |
40 |
|
0 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
|
1 |
20 |
20 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
80 |
80 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
20 |
20 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To gain the ability to use the tools, equipment and machines used in the production, assembly, control and repair stages, to quickly adapt to the product features of new machines in the automotive sector. |
X |
|
|
|
|
2 |
To create an intermediate staff profile that is open to continuous development by gaining the ability to follow the developing technologies |
X |
|
|
|
|
3 |
Grup çalışmalarına uyumlu gerektiği durumda grup liderliği yapabilecek kabiliyete sahip özellikler kazandırmak.
|
X |
|
|
|
|
4 |
To gain the ability to express oneself clearly and comprehensibly with effective communication methods. |
X |
|
|
|
|
5 |
To train people who have gained the ability to speak scientific and technical in the field they work and have professional ethics. |
X |
|
|
|
|
6 |
To gain the ability to prepare reports, upper correspondence and intermediate staff who can take part in project studies. |
X |
|
|
|
|
7 |
To gain the ability to recognize the vehicle equipment and make a list of the parts required in the repair-maintenance-production phase. |
X |
|
|
|
|
8 |
To train self-confident and responsible personnel. |
X |
|
|
|
|
9 |
To train staff who will notify their superiors of the deficiencies they have identified during the use of the existing systems and who will have an effective command of the products of the institution they work for. |
X |
|
|
|
|
10 |
To gain skills that can take part in innovation and R&D studies at the design stage. |
X |
|
|
|
|
11 |
To gain sufficient technical and manual dexterity on Hybrid and Electric vehicles. |
X |
|
|
|
|
12 |
To gain the ability to make vehicle modeling and simulations with numerical methods in the computer environment. |
X |
|
|
|
|
13 |
Analitik düşünme ve problem çözme becerisi kazandırmak. |
X |
|
|
|
|
3 |
To gain features that are compatible with group work and have the ability to lead the group when necessary. |
13 |
To gain analytical thinking and problem solving skills. |
|