HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLARDA ENERJİ YÖNETİMİ |
HET205 |
3 |
3 |
1 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. SERTAN TURAN |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, elektrikli taşıtlarda bataryadan alınan elektrik enerjisini elektrik motorları vasıtasyla mekanik enerjiye dönüştürülmesini veya aracın frenleme esnasından geri kazanımı ile bataryaların şarj edilmesi sağlamaktır. Hibrid taşıtlarda ise bu dönüşümlere ek olarak tahrik veya şarj etmede görevli olan ikinci motorun bataryanın şarj durumuna ve aracın ivmelenmesine bağlı olarak devreye alınıp alınmamasını sağlayan sistemlerin öğretilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Learning what energy management is and why it is needed.
|
|
|
|
1 |
Enerji yönetimi nedir ve neden gerekli olduğunu öğrenme.
|
|
|
|
2 |
Enerji yönetimi nerelerde kullanılır.
|
|
|
|
2 |
Where is energy management used?
|
|
|
|
3 |
Types of energy management in electric and hybrid vehicles.
|
|
|
|
3 |
Elektrikli ve hibrid taşıtlarda enerji yönetimi çeşitleri.
|
|
|
|
4 |
Enerji yönetimi tasarlanırken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? |
|
|
|
4 |
What should be considered when designing energy management? |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Enerji yönetimi, Bataryalar, Elektrik Motorları, Rejeneratif Enerji, Aktarma Organları |
Kaynaklar |
1. Öztürk, H., Kaya, D. (2014) Sanayide Enerji Yönetimi ve Enerji Verimliliği - Uygulamalı Örneklerle, Umuttepe yayınları.
2. Bilge, A. N. (2015) Energy Systems And Management, Springer.
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
What is energy management?
|
|
1 . Hafta |
Enerji yönetimi nedir ?
|
|
2 . Hafta |
Bataryalar |
|
2 . Hafta |
Batteries
|
|
3 . Hafta |
Electric Motors |
|
3 . Hafta |
Elektrik Motorları
|
|
4 . Hafta |
Elektrik Motorları akım, gerilim, güç ve verim değerlerini bulma
|
|
4 . Hafta |
Finding electric motors current, voltage, power and efficiency values
|
|
5 . Hafta |
Fuel Cells |
|
5 . Hafta |
Yakıt Hücreleri
|
|
6 . Hafta |
Enerji yönetimi algoritmasını öğrenme
|
|
6 . Hafta |
Learning the energy management algorithm
|
|
7 . Hafta |
Learning the energy management algorithm
|
|
7 . Hafta |
Enerji yönetimi algoritmasını öğrenme
|
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
8 . Hafta |
MIDTERM |
|
9 . Hafta |
Learning the energy management algorithm
|
|
9 . Hafta |
Enerji yönetimi algoritmasını öğrenme
|
|
10 . Hafta |
Enerji yönetimi uygulaması (EA)
|
|
10 . Hafta |
Energy management application (EA)
|
|
11 . Hafta |
Energy management application (SHA)
|
|
11 . Hafta |
Enerji yönetimi uygulaması (SHA)
|
|
12 . Hafta |
Enerji yönetimi uygulaması (PHA)
|
|
12 . Hafta |
Energy management application (PHA)
|
|
13 . Hafta |
Energy management application (OR)
|
|
13 . Hafta |
Enerji yönetimi uygulaması (YA)
|
|
14 . Hafta |
Enerji yönetiminin kullanıldığı diğer sistemler.
|
|
14 . Hafta |
Other systems using energy management.
|
|
15 . Hafta |
Other systems using energy management. |
|
15 . Hafta |
Enerji yönetiminin kullanıldığı diğer sistemler.
|
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
|
0 |
40 |
|
0 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
|
1 |
20 |
20 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
80 |
80 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
2 |
25 |
50 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
150 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To gain the ability to use the tools, equipment and machines used in the production, assembly, control and repair stages, to quickly adapt to the product features of new machines in the automotive sector. |
X |
|
|
|
|
2 |
To create an intermediate staff profile that is open to continuous development by gaining the ability to follow the developing technologies |
X |
|
|
|
|
3 |
Grup çalışmalarına uyumlu gerektiği durumda grup liderliği yapabilecek kabiliyete sahip özellikler kazandırmak.
|
X |
|
|
|
|
4 |
To gain the ability to express oneself clearly and comprehensibly with effective communication methods. |
X |
|
|
|
|
5 |
To train people who have gained the ability to speak scientific and technical in the field they work and have professional ethics. |
X |
|
|
|
|
6 |
To gain the ability to prepare reports, upper correspondence and intermediate staff who can take part in project studies. |
X |
|
|
|
|
7 |
To gain the ability to recognize the vehicle equipment and make a list of the parts required in the repair-maintenance-production phase. |
X |
|
|
|
|
8 |
To train self-confident and responsible personnel. |
X |
|
|
|
|
9 |
To train staff who will notify their superiors of the deficiencies they have identified during the use of the existing systems and who will have an effective command of the products of the institution they work for. |
X |
|
|
|
|
10 |
To gain skills that can take part in innovation and R&D studies at the design stage. |
X |
|
|
|
|
11 |
To gain sufficient technical and manual dexterity on Hybrid and Electric vehicles. |
X |
|
|
|
|
12 |
To gain the ability to make vehicle modeling and simulations with numerical methods in the computer environment. |
X |
|
|
|
|
13 |
Analitik düşünme ve problem çözme becerisi kazandırmak. |
X |
|
|
|
|
3 |
To gain features that are compatible with group work and have the ability to lead the group when necessary. |
13 |
To gain analytical thinking and problem solving skills. |
|