Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
GENEL MATEMATİK MAT515 1 3 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise Ön koşul yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. NİLAY AKYIL
Dersin Amacı İlk yarıyılın sonuna kadar, öğrencilerin verilen bir fonksiyonun grafiğini çizebilmesi, Matrisleri çözebilmesi, Geometrik Çözümler yapması amaçlanmıştır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Solve equations involving exponential expressions. Solve equations involving rooted expressions.
1 Üslü ifadeleri içeren denklemleri çözebilir. Köklü ifadeler içeren denklemleri çözebilir. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav, Performans Ödevi 6, 12, 13
2 Denklemler ve eşitsizlikler ile ilgili problemler çözebilir.Denklemler ve eşitsizlikler ile ilgili grafikleri çizebilir. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav, Performans Ödevi 5, 6, 12, 13
2 Solve problems related to equations and inequalities. Draw graphs related to equations and inequalities.
3 Solve problems related to the concept of function, types and graphs.
3 Fonksiyon kavramı, türleri ve grafikleri ile ilgili problem çözebilir. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav, Performans Ödevi 5, 6, 12, 13
4 Logaritma kavramı, türleri ve grafikleri ile ilgili problem çözebilir. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav, Performans Ödevi 5, 6, 12
4 Solve problems related to logarithm concept, types and graphs.
5 Investigate the existence of solutions of linear systems of equations and define the concept of matrix.
5 Doğrusal denklem sistemlerinin çözümleri varlığını araştırabilir ve matris kavramını tanımlayabilir. Anlatım, Problem Çözme Sınav, Performans Ödevi 5, 6, 12
6 Doğrusal denklem sistemlerinin çözümleri varlığını araştırabilir ve determinant kavramını tanımlayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav, Performans Ödevi 5, 6, 12, 13
6 Investigate the existence of solutions of linear systems of equations and define the concept of determinant
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Üslü ve Köklü İfadeler, Denklemler ve Grafikler, Fonksiyonlar, Logaritma, Denklemler Sistemi, Doğrusal Cebir, Doğrusal Denklemlerin Matris Cebiri ile Çözülmesi.
Kaynaklar
-Öğretim Görevlisi ders notları. -Balcı, Prof. Dr. M. Temel matematik. Palme Yayıncılık. -Balcı, Prof. Dr. M. Genel matematik 1. Palme Yayıncılık. -Lipschuts, S. Lineer cebir. Nobel Akademik Yayıncılık.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Sayı Kümeleri ve Sayı Kümelerinde İşlemler
1 . Hafta Number Sets and Operations on Number Sets
2 . Hafta Exponential and Rooted Expressions
2 . Hafta Rasyonel Sayılar
3 . Hafta Üslü ve Köklü İfadeler, Mutlak Değer
3 . Hafta Exponential and Rooted Expressions
4 . Hafta Factorisation and Identities
4 . Hafta Üslü ve Köklü İfadeler, Mutlak Değer
5 . Hafta Çarpanlara Ayırma ve Özdeşlikler
5 . Hafta First Order Equations and Inequalities with One and Two Unknowns
6 . Hafta Second Degree Equations with One Unknown
6 . Hafta I.Dereceden Bir ve İki Bilinmeyenli Denklemler ve Eşitsizlikler
7 . Hafta II . Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler
7 . Hafta General Review
8 . Hafta Midterm Exam
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Fonksiyonlar
9 . Hafta Functions
10 . Hafta Functions
10 . Hafta Fonksiyonlar
11 . Hafta Logaritma
11 . Hafta Logarithm
12 . Hafta System of Equations
12 . Hafta Denklemler Sistemi
13 . Hafta Denklemler Sistemi
13 . Hafta System of Equations
14 . Hafta Solution of Linear Equations with Matrix Algebra
14 . Hafta Doğrusal Denklemlerin Matris Cebiri ile Çözümü
15 . Hafta Genel Tekrar
15 . Hafta Final Exam
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara sınav 1 30
Performans Ödev 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0
0 0
0 0
0 0
1 60
0 0
0 0
1 10
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 30
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 1 5 5
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ara sınav 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Performans Ödev 0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 10 10
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 25 25
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
16 2 32
0 0 0
0 0 0
16 3 48
0 0 0
Toplam İş Yükü 120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 To gain the ability to use the tools, equipment and machines used in the production, assembly, control and repair stages, to quickly adapt to the product features of new machines in the automotive sector.
2 To create an intermediate staff profile that is open to continuous development by gaining the ability to follow the developing technologies
3 Grup çalışmalarına uyumlu gerektiği durumda grup liderliği yapabilecek kabiliyete sahip özellikler kazandırmak.
4 To gain the ability to express oneself clearly and comprehensibly with effective communication methods.
5 To train people who have gained the ability to speak scientific and technical in the field they work and have professional ethics.
6 To gain the ability to prepare reports, upper correspondence and intermediate staff who can take part in project studies.
7 To gain the ability to recognize the vehicle equipment and make a list of the parts required in the repair-maintenance-production phase.
8 To train self-confident and responsible personnel.
9 To train staff who will notify their superiors of the deficiencies they have identified during the use of the existing systems and who will have an effective command of the products of the institution they work for.
10 To gain skills that can take part in innovation and R&D studies at the design stage.
11 To gain sufficient technical and manual dexterity on Hybrid and Electric vehicles.
12 To gain the ability to make vehicle modeling and simulations with numerical methods in the computer environment.
13 Analitik düşünme ve problem çözme becerisi kazandırmak.
3 To gain features that are compatible with group work and have the ability to lead the group when necessary.
13 To gain analytical thinking and problem solving skills.