| BİLGİSAYAR AĞLARI |
BIL 102 |
2 |
3 |
0 |
5,0 |
| Önkoşul(lar)-var ise |
|
| Dersin Dili |
|
| Dersin Türü |
Ön Lisans |
| Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi MUHAMMED ŞEHAB |
| Dersin Amacı |
Öğrencilere bilgisayar ağlarının ilkeler, tasarım ve uygulama açısından nasıl çalıştığını, bu ilkeleri kullanarak günümüzün internetini anlamak. |
| Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
| Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
| 1 |
To be able to critically evaluate the knowledge and skills acquired in the field |
|
|
|
| 1 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilmek |
|
|
|
| 2 |
Temel Matematik bilgi ve teoremlerinin mühendislik uygulamalarını bilmeli |
|
|
|
| 2 |
Should know the engineering applications of basic mathematics knowledge and theorems |
|
|
|
| 3 |
Must know the basic programming languages (Visual basic, Assembly, C) used in the programming of electronic systems
|
|
|
|
| 3 |
Elektronik sistemlerin programlamasında kullanılan temel programlama dillerini (Visual basic, Assembly, C) bilmeli |
|
|
|
| 4 |
Bilgi iletişim protokollerini ve standartlarını bilmeli, protokol seçimi yapabilmeli |
|
|
|
| 4 |
Must know information communication protocols and standards, be able to choose protocols |
|
|
|
| 5 |
Should be able to establish mathematical models of engineering systems and simulate them on a computer. |
|
|
|
| 5 |
Mühendislik sistemlerinin matematik modellerini kurabilmeli, bilgisayarda benzetimini yapabilmeli |
|
|
|
| 6 |
Alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilmek. |
|
|
|
| 6 |
To be able to use a foreign language at a level that can follow the basic information in the field and communicate with the professional environment. |
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
|
| Dersin İçeriği |
| Bilgisayar Ağlarının Çalışma Prensipleri, Katmanlı Yapı, TCP/IP Protokol Suite ve bu protokollerin tek tek uygulama katmanından ağ katmanına doğru ele alınması. |
| Kaynaklar |
| 1. Computer Networks: A Top Down Approach Using Internet by Kurose, 6/E, 2013, Addison-Wesley
2. Data Communications by Stallings
3. Data Networks by Bertsekas
4. Computer Networks by Walrand
5. Herhangi bir bilgisayar ağı metin kitabı |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
| Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
| 1 . Hafta |
Bilgisayar Ağlarına Genel Bakış |
|
| 1 . Hafta |
Computer Networks Overview |
|
| 2 . Hafta |
Creating Computer Networks (Example Computer Networks & Network Structure) |
|
| 2 . Hafta |
Bilgisayar Ağlarının Oluşturulması (Örnek Bilgisayar Ağları & Ağ Yapısı) |
|
| 3 . Hafta |
Bilgisayar Ağlarının Oluşturulması (Ağ Topolojileri & Ağ Bileşenleri) |
|
| 3 . Hafta |
Creation of Computer Networks (Network Topologies & Network Components) |
|
| 4 . Hafta |
Physical Transfer Unit
|
|
| 4 . Hafta |
Fiziksel Aktarım Birimi |
|
| 5 . Hafta |
Ağ Cihazları |
|
| 5 . Hafta |
Network Devices
|
|
| 6 . Hafta |
Analog And Digital Communication
|
|
| 6 . Hafta |
Analog Ve Dijital Haberleşme |
|
| 7 . Hafta |
Protokoller Ve Standartlar |
|
| 7 . Hafta |
Protocols And Standards
|
|
| 8 . Hafta |
Midterm
|
|
| 8 . Hafta |
Ara sınav |
|
| 9 . Hafta |
Bilgisayar Ağlarında Anahtarlama |
|
| 9 . Hafta |
Switching in Computer Networks
|
|
| 10 . Hafta |
Layered Architecture
|
|
| 10 . Hafta |
Katmanlı Mimari |
|
| 11 . Hafta |
OSI Referans Modeli |
|
| 11 . Hafta |
OSI Reference Model
|
|
| 12 . Hafta |
Application Layer
|
|
| 12 . Hafta |
Uygulama Katmanı |
|
| 13 . Hafta |
Taşıma Katmanı |
|
| 13 . Hafta |
Transport Layer
|
|
| 14 . Hafta |
Network Layer
|
|
| 14 . Hafta |
Ağ Katmanı |
|
| 15 . Hafta |
Bağlantı Katmanı Ve Fiziksel Katman |
|
| 15 . Hafta |
Link Layer and Physical Layer
|
|
| 16 . Hafta |
Final sınav |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
| Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
| SMS-1181 |
1 |
40 |
| SMS-1181 |
0 |
0 |
| SMS-1181 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
| Toplam |
100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
| Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
| SMS-1181 |
1 |
10 |
10 |
| SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
| SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
| SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
12 |
12 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
3 |
48 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
5 |
80 |
|
0 |
0 |
0 |
| Toplam İş Yükü |
150 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
| Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|