NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA |
BIL 104 |
2 |
3 |
1 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
Yok |
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Bu ders, nesne yönelimli programlama dillerinin temellerini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Can make the settings of the software required for programming. |
|
|
|
1 |
Programlama için gerekli yazılımın ayarlarını yapabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav |
2, 3, 4 |
2 |
İşletim sistemi tabanlı temel uygulama geliştirebilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav |
4, 5, 13 |
2 |
It can develop basic application based on operating system. |
|
|
|
3 |
It can develop advanced application based on operating system.
|
|
|
|
3 |
İşletim sistemi tabanlı ileri uygulama geliştirebilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav |
4, 12, 13 |
4 |
Nesne tabanlı programlama paradigmalarını uygulayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav |
1, 4, 5, 6, 9, 12 |
4 |
Can apply object-oriented programming paradigms. |
|
|
|
5 |
Able to design database-related applications. |
|
|
|
5 |
Veritabanı bağlantılı uygulama tasarımı yapabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav |
4, 5, 6, 9, 12 |
6 |
Veritabanı bağlantılı uygulama geliştirebilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav |
4, 5, 6, 9, 12, 13 |
6 |
Can develop database-connected applications. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders nesne yönelimli paradigmalar kullanarak problem çözme ve programlamaya giriş esasına dayanarak Sınıflar, nesneler, öznitelikler, yöntemler, erişimciler, kurucular, yıkıcılar, kalıtım, soyut sınıflar, arayüzler, polimorfizm, istisna işleme, dosya işleme ve giriş / çıkış akışları, GUI programlamaya giriş konularını kapsar. |
Kaynaklar |
1.Altıntaş, A. Java Programlama dili ve yazılım tasarımı. Papatya Yayıncılık Eğitim.
2.Aydın, A. O. Java: Nesne yönelimli programlama. Pusula Yayıncılık ve İletişim. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Nesneye yönelik programlamanın temel ilkeleri, sınıf ve nesne kavramı |
|
1 . Hafta |
Fundamentals of object-oriented programming, class and object concept |
|
2 . Hafta |
Class and object concept |
|
2 . Hafta |
Sınıf ve nesne kavramı |
|
3 . Hafta |
Paketler, metotlar, erişim belirleyiciler ve kapsülleme (encapsulation) kavramı |
|
3 . Hafta |
Packages, methods, access specifiers and the concept of encapsulation |
|
4 . Hafta |
Static variables and methods
|
|
4 . Hafta |
Static değişkenler ve metotlar |
|
5 . Hafta |
Java platformu ve bileşenleri, IDE, Java diline giriş. Konsol girdi-çıktı işlemleri |
|
5 . Hafta |
Java platform and components, IDE, introduction to Java language. Console input-output operations |
|
6 . Hafta |
Variables, basic data types, type conversions in JAVA. Math class methods. |
|
6 . Hafta |
JAVA'da değişkenler, temel veri tipleri,tip dönüşümleri. Math sınıfı metotları. |
|
7 . Hafta |
String sınıfı metotları. |
|
7 . Hafta |
String class methods. |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Koşullu ifadeler, program akış denetimi ve operatörler. |
|
9 . Hafta |
Conditional expressions, program flow control and operators.
|
|
10 . Hafta |
Conditional expressions, program flow control and operators.
|
|
10 . Hafta |
Koşullu ifadeler, program akış denetimi ve operatörler. |
|
11 . Hafta |
Döngüler |
|
11 . Hafta |
Loops |
|
12 . Hafta |
Loops |
|
12 . Hafta |
Döngüler |
|
13 . Hafta |
Diziler |
|
13 . Hafta |
Series
|
|
14 . Hafta |
Methods
|
|
14 . Hafta |
Metotlar |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
15 . Hafta |
An overview |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara sınav |
1 |
40 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
1 |
10 |
10 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
10 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
5 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
14 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
20 |
20 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
3 |
48 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
4 |
64 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
142 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|