PROGRAMLAMA DİLLERİ |
BIL 108 |
2 |
2 |
1 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı ikinci yarıyıl sonuna kadar öğrencilere görsel bir dil ile yeni bir windows form yaratabilmek ilgili beceri ve temel bilgi sunmak ve görsel dillerin editör programları hakkında arka plan bilgisi öğretmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Explains the design part of the application required with the specified programming language. |
|
|
|
1 |
Belirlenmiş programlama dili ile gerekli olan uygulamanın tasarım kısmını açıklar. |
|
|
|
2 |
Problemlere karşı en kısa ve en hızlı çözümü üretecek programları geliştirir. |
|
|
|
2 |
Develops programs that will produce the shortest and fastest solution to problems. |
|
|
|
3 |
Explains the constant, variable etc. structures required when writing an application. |
|
|
|
3 |
Uygulama yazarken gerekli olan sabit, değişken vs yapıları açıklar. |
|
|
|
4 |
Uygulamalarda Dosyalar ve klasörleri kullanabilecek kodları kullanır. |
|
|
|
4 |
It uses codes that can use Files and folders in applications. |
|
|
|
5 |
Expresses the development environment of visual programming languages. |
|
|
|
5 |
Görsel programlama dillerinin geliştirme ortamını ifade eder. |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders nesneye yönelik problem çözme; sınıf, nesne kavramları;sınıf yapısı, kurucu ve yok ediciler; özel, korunmuş ve genel bölümler; sınıf içinde operatör ve fonksiyon isimlerinin yeniden yüklenmesi; türemiş sınıflar; sanal sınıflar; çok şekillilik; kalıtım; visual studio da C# programlama dilinde uygulamalar konularını kapsar. |
Kaynaklar |
Sınıf içi dersi veren öğretim elemanının ders notları.
https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/csharp/ |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Course processing, contents, Reasons for Studying Programming Languages Concepts, Programming Fields, Language Evaluation Criteria, Yield-Low-Low Relationships in Language Design, Influencers of Language Design |
|
1 . Hafta |
Dersin işlemesi, içerikleri, Programlama Dilleri Kavramlarının Çalışılma Nedenleri, Programlama Alanları, Dil Değelendirme Kriterleri , Dil Tasarımındaki Getiri-Götürü İlişkileri , Dil Tasarımını Etkileyenler |
|
2 . Hafta |
Programlama Metodolojileri Etkisi, Dil Kategorileri, Programlama Dilleri Taksonomisi, Programlama Dillerinin Tarihçesi |
|
2 . Hafta |
Influence of Programming Methodologies, Language Categories, Taxonomy of Programming Languages, History of Programming Languages |
|
3 . Hafta |
Implementation Methods |
|
3 . Hafta |
Gerçekleştirme Metotları |
|
4 . Hafta |
Görsel programlama diline giriş |
|
4 . Hafta |
Introduction to visual programming language |
|
5 . Hafta |
Control objects, properties, events and methods |
|
5 . Hafta |
Kontrol nesneleri, özellikleri, olaylar ve metotlar |
|
6 . Hafta |
Kontrol nesneleri, özellikleri, olaylar ve metotlar |
|
6 . Hafta |
Control objects, properties, events and methods |
|
7 . Hafta |
Data types and operators |
|
7 . Hafta |
Veri tipleri ve operatörler |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
9 . Hafta |
Control – Decision statements |
|
9 . Hafta |
Kontrol – Karar deyimleri |
|
10 . Hafta |
Kontrol deyimleri, döngüler |
|
10 . Hafta |
Control statements, loops |
|
11 . Hafta |
Control statements, loops |
|
11 . Hafta |
Kontrol deyimleri, döngüler |
|
12 . Hafta |
Alt programlar |
|
12 . Hafta |
Subprograms |
|
13 . Hafta |
Sequences |
|
13 . Hafta |
Diziler |
|
14 . Hafta |
Diziler |
|
14 . Hafta |
Sequences |
|
15 . Hafta |
General Review |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
|
1 |
30 |
|
1 |
10 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
|
1 |
10 |
10 |
|
1 |
10 |
10 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
20 |
20 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
2 |
32 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
3 |
48 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|