YAZILIM MİMARİLERİ |
BIL 203 |
3 |
3 |
0 |
6,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
Yok |
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. NİLAY AKYIL |
Dersin Amacı |
Birinci yarıyıl sonuna kadar öğrencilerin yazılım geliştirme süreçlerini öğrenerek, sistem / ihtiyaç analizi, tasarım, test, bakım-tutum aşamalarını örnek projeler üzerinde gerçekleştirmelerini, yazılım standartları ve proje yönetimi konularında bilgi sahibi olmalarını hedeflemektedir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
They will be able to have information about attacks on computer systems and their types.
|
|
|
|
1 |
Bilgisayar sistemlerine yapılan saldırı ve türleri hakkında bilgi sahibi olabileceklerdir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Performans Ödevi |
4, 5, 6, 12, 13 |
2 |
Kötücül yazılımlar ve türleri konusunda detaylı bilgi sahibi olabileceklerdir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Performans Ödevi |
5, 6, 13 |
2 |
They will be able to have detailed information about malware and its types.
|
|
|
|
3 |
They will be able to take precautions against malicious and spyware.
|
|
|
|
3 |
Kötücül ve casus yazılımlara karşı önlemleri alabileceklerdir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Performans Ödevi |
4, 5, 9, 13 |
4 |
Bilgi güvenliği protokollerini uygulayabilecektir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Performans Ödevi |
4, 5, 6, 13 |
4 |
Will be able to apply information security protocols.
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Yazılım mühendisliğine giriş, Yazılım mühendisliğine giriş, Yazılım isterleri çözümlemesi, Yazılım isterleri çözümlemesi, Yazılım tasarım prensipleri, Yazılım tasarım prensipleri, Yazılım gerçekleştirimi, Yazılımda kalite ve test teknikleri, Yazılımda kalite ve test teknikleri, Yazılım bakımı ve işletilmesi, Yazılım bakımı ve işletilmesi, Yazılım nitelik güvencesi, Yazılım nitelik güvencesi, Konfigürasyon yönetimi ve otomasyon. |
Kaynaklar |
1-Sınıf içi dersi veren öğretim elemanının ders notları.
2-Canbek G., Sağıroğlu, Ş.Bilgi Bilgisayar güvenliği casus yazılımlar ve korunma yöntemleri.
3-Çontar, F. Ağ ve yazılım güvenliği.
4-Sandoğan , M. E. Yazılım mühendisliği.Papatya Bilim. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Gereksinimleri belirlemek ve analiz etmek |
|
1 . Hafta |
Identifying and analyzing requirements
|
|
2 . Hafta |
Choosing the software development model and software architecture |
|
2 . Hafta |
Yazılım geliştirme modeli ve yazılım mimarisini seçmek |
|
3 . Hafta |
Yazılım geliştirme modeli ve yazılım mimarisini seçmek |
|
3 . Hafta |
Choosing the software development model and software architecture |
|
4 . Hafta |
Using design tools |
|
4 . Hafta |
Tasarım araçlarını kullanmak |
|
5 . Hafta |
Gereksinimlere uygun yazılımı tasarlamak |
|
5 . Hafta |
Designing the software according to the requirements |
|
6 . Hafta |
Designing the software according to the requirements |
|
6 . Hafta |
Gereksinimlere uygun yazılımı tasarlamak |
|
7 . Hafta |
Yazılımı kodlamak |
|
7 . Hafta |
Coding the software |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Yazılımı kodlamak |
|
9 . Hafta |
Coding the software |
|
10 . Hafta |
Using file version control tools |
|
10 . Hafta |
Dosya sürüm kontrol araçlarını kullanmak |
|
11 . Hafta |
Test araçlarını kullanmak |
|
11 . Hafta |
Using testing tools |
|
12 . Hafta |
Testing the software |
|
12 . Hafta |
Yazılımın testini yapmak |
|
13 . Hafta |
Yazılımın testini yapmak |
|
13 . Hafta |
Testing the software |
|
14 . Hafta |
Using project management tools |
|
14 . Hafta |
Proje yönetim araçlarını kullanmak |
|
15 . Hafta |
Bakım ve onarım süreci işlemlerini yapmak |
|
15 . Hafta |
Carrying out maintenance and repair processes |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara sınav |
1 |
30 |
Performans Ödev |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
10 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
10 |
10 |
Performans Ödev |
0 |
2 |
0 |
Ara sınav |
0 |
2 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
2 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
2 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
20 |
20 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
30 |
30 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
2 |
32 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
4 |
64 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
156 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to construct mathematical models of computer systems and simulate them on computer. |
X |
|
|
|
|
2 |
Knows algorithm design and can make analysis techniques. |
X |
|
|
|
|
3 |
Knows how to develop algorithms and can create the appropriate data structure for the algorithm. |
X |
|
|
|
|
4 |
Knows and can use software development platforms. |
|
|
X |
|
|
5 |
Gains the ability to work independently and take responsibility. |
|
|
|
|
X |
6 |
Gains the ability to learn and manage learning. |
|
|
|
|
X |
7 |
Knows at least one of the web programming languages. |
X |
|
|
|
|
8 |
Knows and uses web programming software development platforms. |
X |
|
|
|
|
9 |
Can define a new computer problem by himself/herself. |
X |
|
|
|
|
10 |
Knows and uses the hardware components of the computer. |
X |
|
|
|
|
11 |
Knows the basic elements of computers and microprocessors and makes component selection |
X |
|
|
|
|
12 |
Determines the necessary skills for solving problems and develops methods. |
|
X |
|
|
|
13 |
Proposes innovative solutions according to the current state of basic sciences and technology. |
|
|
|
|
X |
|