BİLGİSAYAR AĞLARI |
BIL 102 |
2 |
3 |
0 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. MUHAMMED ŞEHAB |
Dersin Amacı |
Öğrencilere bilgisayar ağlarının ilkeler, tasarım ve uygulama açısından nasıl çalıştığını, bu ilkeleri kullanarak günümüzün internetini anlamak. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
To be able to critically evaluate the knowledge and skills acquired in the field |
|
|
|
1 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilmek |
|
|
|
2 |
Temel Matematik bilgi ve teoremlerinin mühendislik uygulamalarını bilmeli |
|
|
|
2 |
Should know the engineering applications of basic mathematics knowledge and theorems |
|
|
|
3 |
Must know the basic programming languages (Visual basic, Assembly, C) used in the programming of electronic systems
|
|
|
|
3 |
Elektronik sistemlerin programlamasında kullanılan temel programlama dillerini (Visual basic, Assembly, C) bilmeli |
|
|
|
4 |
Bilgi iletişim protokollerini ve standartlarını bilmeli, protokol seçimi yapabilmeli |
|
|
|
4 |
Must know information communication protocols and standards, be able to choose protocols |
|
|
|
5 |
Should be able to establish mathematical models of engineering systems and simulate them on a computer. |
|
|
|
5 |
Mühendislik sistemlerinin matematik modellerini kurabilmeli, bilgisayarda benzetimini yapabilmeli |
|
|
|
6 |
Alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilmek. |
|
|
|
6 |
To be able to use a foreign language at a level that can follow the basic information in the field and communicate with the professional environment. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bilgisayar Ağlarının Çalışma Prensipleri, Katmanlı Yapı, TCP/IP Protokol Suite ve bu protokollerin tek tek uygulama katmanından ağ katmanına doğru ele alınması. |
Kaynaklar |
1. Computer Networks: A Top Down Approach Using Internet by Kurose, 6/E, 2013, Addison-Wesley
2. Data Communications by Stallings
3. Data Networks by Bertsekas
4. Computer Networks by Walrand
5. Herhangi bir bilgisayar ağı metin kitabı |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Bilgisayar Ağlarına Genel Bakış |
|
1 . Hafta |
Computer Networks Overview |
|
2 . Hafta |
Creating Computer Networks (Example Computer Networks & Network Structure) |
|
2 . Hafta |
Bilgisayar Ağlarının Oluşturulması (Örnek Bilgisayar Ağları & Ağ Yapısı) |
|
3 . Hafta |
Bilgisayar Ağlarının Oluşturulması (Ağ Topolojileri & Ağ Bileşenleri) |
|
3 . Hafta |
Creation of Computer Networks (Network Topologies & Network Components) |
|
4 . Hafta |
Physical Transfer Unit
|
|
4 . Hafta |
Fiziksel Aktarım Birimi |
|
5 . Hafta |
Ağ Cihazları |
|
5 . Hafta |
Network Devices
|
|
6 . Hafta |
Analog And Digital Communication
|
|
6 . Hafta |
Analog Ve Dijital Haberleşme |
|
7 . Hafta |
Protokoller Ve Standartlar |
|
7 . Hafta |
Protocols And Standards
|
|
8 . Hafta |
Midterm
|
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Bilgisayar Ağlarında Anahtarlama |
|
9 . Hafta |
Switching in Computer Networks
|
|
10 . Hafta |
Layered Architecture
|
|
10 . Hafta |
Katmanlı Mimari |
|
11 . Hafta |
OSI Referans Modeli |
|
11 . Hafta |
OSI Reference Model
|
|
12 . Hafta |
Application Layer
|
|
12 . Hafta |
Uygulama Katmanı |
|
13 . Hafta |
Taşıma Katmanı |
|
13 . Hafta |
Transport Layer
|
|
14 . Hafta |
Network Layer
|
|
14 . Hafta |
Ağ Katmanı |
|
15 . Hafta |
Bağlantı Katmanı Ve Fiziksel Katman |
|
15 . Hafta |
Link Layer and Physical Layer
|
|
16 . Hafta |
Final sınav |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
1 |
10 |
10 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
12 |
12 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
3 |
48 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
5 |
80 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
150 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to construct mathematical models of computer systems and simulate them on computer. |
X |
|
|
|
|
2 |
Knows algorithm design and can make analysis techniques. |
X |
|
|
|
|
3 |
Knows how to develop algorithms and can create the appropriate data structure for the algorithm. |
X |
|
|
|
|
4 |
Knows and can use software development platforms. |
X |
|
|
|
|
5 |
Gains the ability to work independently and take responsibility. |
X |
|
|
|
|
6 |
Gains the ability to learn and manage learning. |
X |
|
|
|
|
7 |
Knows at least one of the web programming languages. |
X |
|
|
|
|
8 |
Knows and uses web programming software development platforms. |
X |
|
|
|
|
9 |
Can define a new computer problem by himself/herself. |
X |
|
|
|
|
10 |
Knows and uses the hardware components of the computer. |
X |
|
|
|
|
11 |
Knows the basic elements of computers and microprocessors and makes component selection |
X |
|
|
|
|
12 |
Determines the necessary skills for solving problems and develops methods. |
|
X |
|
|
|
13 |
Proposes innovative solutions according to the current state of basic sciences and technology. |
X |
|
|
|
|
|