Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA BIL 104 2 3 1 5,0
Önkoşul(lar)-var ise Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Bu ders, nesne yönelimli programlama dillerinin temellerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Can make the settings of the software required for programming.
1 Programlama için gerekli yazılımın ayarlarını yapabilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav 2, 3, 4
2 İşletim sistemi tabanlı temel uygulama geliştirebilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav 4, 5, 13
2 It can develop basic application based on operating system.
3 It can develop advanced application based on operating system.
3 İşletim sistemi tabanlı ileri uygulama geliştirebilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav 4, 12, 13
4 Nesne tabanlı programlama paradigmalarını uygulayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav 1, 4, 5, 6, 9, 12
4 Can apply object-oriented programming paradigms.
5 Able to design database-related applications.
5 Veritabanı bağlantılı uygulama tasarımı yapabilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav 4, 5, 6, 9, 12
6 Veritabanı bağlantılı uygulama geliştirebilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav 4, 5, 6, 9, 12, 13
6 Can develop database-connected applications.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu ders nesne yönelimli paradigmalar kullanarak problem çözme ve programlamaya giriş esasına dayanarak Sınıflar, nesneler, öznitelikler, yöntemler, erişimciler, kurucular, yıkıcılar, kalıtım, soyut sınıflar, arayüzler, polimorfizm, istisna işleme, dosya işleme ve giriş / çıkış akışları, GUI programlamaya giriş konularını kapsar.
Kaynaklar
1.Altıntaş, A. Java Programlama dili ve yazılım tasarımı. Papatya Yayıncılık Eğitim. 2.Aydın, A. O. Java: Nesne yönelimli programlama. Pusula Yayıncılık ve İletişim.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Nesneye yönelik programlamanın temel ilkeleri, sınıf ve nesne kavramı
1 . Hafta Fundamentals of object-oriented programming, class and object concept
2 . Hafta Class and object concept
2 . Hafta Sınıf ve nesne kavramı
3 . Hafta Paketler, metotlar, erişim belirleyiciler ve kapsülleme (encapsulation) kavramı
3 . Hafta Packages, methods, access specifiers and the concept of encapsulation
4 . Hafta Static variables and methods
4 . Hafta Static değişkenler ve metotlar
5 . Hafta Java platformu ve bileşenleri, IDE, Java diline giriş. Konsol girdi-çıktı işlemleri
5 . Hafta Java platform and components, IDE, introduction to Java language. Console input-output operations
6 . Hafta Variables, basic data types, type conversions in JAVA. Math class methods.
6 . Hafta JAVA'da değişkenler, temel veri tipleri,tip dönüşümleri. Math sınıfı metotları.
7 . Hafta String sınıfı metotları.
7 . Hafta String class methods.
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Koşullu ifadeler, program akış denetimi ve operatörler.
9 . Hafta Conditional expressions, program flow control and operators.
10 . Hafta Conditional expressions, program flow control and operators.
10 . Hafta Koşullu ifadeler, program akış denetimi ve operatörler.
11 . Hafta Döngüler
11 . Hafta Loops
12 . Hafta Loops
12 . Hafta Döngüler
13 . Hafta Diziler
13 . Hafta Series
14 . Hafta Methods
14 . Hafta Metotlar
15 . Hafta Genel Tekrar
15 . Hafta An overview
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
SMS-1181 1 10 10
SMS-1181 0 0 0
SMS-1181 0 10 0
SMS-1181 0 5 0
SMS-1181 0 14 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 20 20
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
16 3 48
0 0 0
0 0 0
16 4 64
0 0 0
Toplam İş Yükü 142
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 To be able to construct mathematical models of computer systems and simulate them on computer. X
2 Knows algorithm design and can make analysis techniques. X
3 Knows how to develop algorithms and can create the appropriate data structure for the algorithm. X
4 Knows and can use software development platforms. X
5 Gains the ability to work independently and take responsibility. X
6 Gains the ability to learn and manage learning. X
7 Knows at least one of the web programming languages. X
8 Knows and uses web programming software development platforms. X
9 Can define a new computer problem by himself/herself. X
10 Knows and uses the hardware components of the computer. X
11 Knows the basic elements of computers and microprocessors and makes component selection X
12 Determines the necessary skills for solving problems and develops methods. X
13 Proposes innovative solutions according to the current state of basic sciences and technology. X