PROGRAMLAMA DİLLERİ |
BIL108 |
2 |
2 |
1 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
yok |
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. NİLAY AKYIL |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı ilk yarıyılın sonuna kadar öğrencilere görsel bir dil ile yeni bir windows form yaratabilmek ilgili beceri ve temel bilgi sunmak ve görsel dillerin editör programları hakkında arka plan bilgisi öğretmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Explains the design part of the application required with the specified programming language.
|
|
|
|
1 |
Belirlenmiş programlama dili ile gerekli olan
uygulamanın tasarım kısmını açıklar. |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 3, 4, 5 |
2 |
Problemlere karşı en kısa ve en hızlı çözümü
üretecek programları geliştirir. |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 4, 9, 12 |
2 |
Develops programs that will produce the shortest and fastest solution to problems.
|
|
|
|
3 |
Explains the constant, variable etc. structures required when writing an application.
|
|
|
|
3 |
Uygulama yazarken gerekli olan sabit, değişken vs
yapıları açıklar. |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 4, 5, 12 |
4 |
Uygulamalarda Dosyalar ve klasörleri
kullanabilecek kodları kullanır. |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 4, 13 |
4 |
It uses codes that can use Files and folders in applications.
|
|
|
|
5 |
Expresses the development environment of visual programming languages.
|
|
|
|
5 |
Görsel programlama dillerinin geliştirme ortamını
ifade eder. |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 4, 13 |
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders nesneye yönelik problem çözme; sınıf, nesne kavramları;sınıf yapısı, kurucu ve yok ediciler; özel, korunmuş ve genel bölümler; sınıf içinde operatör ve fonksiyon isimlerinin yeniden yüklenmesi; türemiş sınıflar; sanal sınıflar; çok şekillilik; kalıtım; visual C++ / Delphi, C# programlama dilinde uygulamalar konularını kapsar. |
Kaynaklar |
https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/csharp/
Sınıf içi dersi veren öğretim elemanının ders notları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Dersin işlemesi, içerikleri, Programlama Dilleri Kavramlarının Çalışılma Nedenleri, Programlama Alanları, Dil Değelendirme Kriterleri , Dil Tasarımındaki Getiri-Götürü İlişkileri , Dil Tasarımını Etkileyenler |
|
1 . Hafta |
Course processing, contents, Reasons for Studying Programming Languages Concepts, Programming Fields, Language Evaluation Criteria, Yield-Low-Low Relationships in Language Design, Influencers of Language Design |
|
2 . Hafta |
Influence of Programming Methodologies, Language Categories, Taxonomy of Programming Languages, History of Programming Languages |
|
2 . Hafta |
Programlama Metodolojileri Etkisi, Dil Kategorileri, Programlama Dilleri Taksonomisi, Programlama Dillerinin Tarihçesi |
|
3 . Hafta |
Gerçekleştirme Metotları |
|
3 . Hafta |
Implementation Methods
|
|
4 . Hafta |
Introduction to visual programming language
|
|
4 . Hafta |
Görsel programlama diline giriş |
|
5 . Hafta |
Kontrol nesneleri, özellikleri, olaylar ve metotlar |
|
5 . Hafta |
Control objects, properties, events and methods
|
|
6 . Hafta |
Control objects, properties, events and methods
|
|
6 . Hafta |
Kontrol nesneleri, özellikleri, olaylar ve metotlar |
|
7 . Hafta |
Veri tipleri ve operatörler |
|
7 . Hafta |
Data types and operators
|
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Kontrol – Karar deyimleri |
|
9 . Hafta |
Control – Decision statements
|
|
10 . Hafta |
Control statements, loops
|
|
10 . Hafta |
Kontrol deyimleri, döngüler |
|
11 . Hafta |
Kontrol deyimleri, döngüler |
|
11 . Hafta |
Control statements, loops
|
|
12 . Hafta |
Subprograms
|
|
12 . Hafta |
Alt programlar |
|
13 . Hafta |
Diziler |
|
13 . Hafta |
Series |
|
14 . Hafta |
Series |
|
14 . Hafta |
Diziler |
|
15 . Hafta |
Konu Tekrarı |
|
15 . Hafta |
Subject Repetition |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara sınav |
1 |
40 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
10 |
10 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
20 |
20 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
2 |
32 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
3 |
48 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
110 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to construct mathematical models of computer systems and simulate them on computer. |
|
|
|
|
X |
2 |
Knows algorithm design and can make analysis techniques. |
|
|
|
|
X |
3 |
Knows how to develop algorithms and can create the appropriate data structure for the algorithm. |
|
|
|
|
X |
4 |
Knows and can use software development platforms. |
|
|
|
|
X |
5 |
Gains the ability to work independently and take responsibility. |
|
|
|
|
X |
6 |
Gains the ability to learn and manage learning. |
X |
|
|
|
|
7 |
Knows at least one of the web programming languages. |
|
|
|
|
X |
8 |
Knows and uses web programming software development platforms. |
|
|
|
|
X |
9 |
Can define a new computer problem by himself/herself. |
|
|
X |
|
|
10 |
Knows and uses the hardware components of the computer. |
X |
|
|
|
|
11 |
Knows the basic elements of computers and microprocessors and makes component selection |
X |
|
|
|
|
12 |
Determines the necessary skills for solving problems and develops methods. |
|
|
|
X |
|
13 |
Proposes innovative solutions according to the current state of basic sciences and technology. |
|
X |
|
|
|
|