Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
PROGRAMLAMA DİLLERİ BIL108 2 2 1 4,0
Önkoşul(lar)-var ise yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. NİLAY AKYIL
Dersin Amacı Bu dersin amacı ilk yarıyılın sonuna kadar öğrencilere görsel bir dil ile yeni bir windows form yaratabilmek ilgili beceri ve temel bilgi sunmak ve görsel dillerin editör programları hakkında arka plan bilgisi öğretmektir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Explains the design part of the application required with the specified programming language.
1 Belirlenmiş programlama dili ile gerekli olan uygulamanın tasarım kısmını açıklar. Anlatım, Gösterip Yaptırma Sınav, Performans Ödevi 1, 3, 4, 5
2 Problemlere karşı en kısa ve en hızlı çözümü üretecek programları geliştirir. Anlatım, Gösterip Yaptırma Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 4, 9, 12
2 Develops programs that will produce the shortest and fastest solution to problems.
3 Explains the constant, variable etc. structures required when writing an application.
3 Uygulama yazarken gerekli olan sabit, değişken vs yapıları açıklar. Anlatım, Gösterip Yaptırma Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 4, 5, 12
4 Uygulamalarda Dosyalar ve klasörleri kullanabilecek kodları kullanır. Anlatım, Gösterip Yaptırma Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 4, 13
4 It uses codes that can use Files and folders in applications.
5 Expresses the development environment of visual programming languages.
5 Görsel programlama dillerinin geliştirme ortamını ifade eder. Anlatım, Gösterip Yaptırma Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 4, 13
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu ders nesneye yönelik problem çözme; sınıf, nesne kavramları;sınıf yapısı, kurucu ve yok ediciler; özel, korunmuş ve genel bölümler; sınıf içinde operatör ve fonksiyon isimlerinin yeniden yüklenmesi; türemiş sınıflar; sanal sınıflar; çok şekillilik; kalıtım; visual C++ / Delphi, C# programlama dilinde uygulamalar konularını kapsar.
Kaynaklar
https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/csharp/ Sınıf içi dersi veren öğretim elemanının ders notları.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Dersin işlemesi, içerikleri, Programlama Dilleri Kavramlarının Çalışılma Nedenleri, Programlama Alanları, Dil Değelendirme Kriterleri , Dil Tasarımındaki Getiri-Götürü İlişkileri , Dil Tasarımını Etkileyenler
1 . Hafta Course processing, contents, Reasons for Studying Programming Languages ​​Concepts, Programming Fields, Language Evaluation Criteria, Yield-Low-Low Relationships in Language Design, Influencers of Language Design
2 . Hafta Influence of Programming Methodologies, Language Categories, Taxonomy of Programming Languages, History of Programming Languages
2 . Hafta Programlama Metodolojileri Etkisi, Dil Kategorileri, Programlama Dilleri Taksonomisi, Programlama Dillerinin Tarihçesi
3 . Hafta Gerçekleştirme Metotları
3 . Hafta Implementation Methods
4 . Hafta Introduction to visual programming language
4 . Hafta Görsel programlama diline giriş
5 . Hafta Kontrol nesneleri, özellikleri, olaylar ve metotlar
5 . Hafta Control objects, properties, events and methods
6 . Hafta Control objects, properties, events and methods
6 . Hafta Kontrol nesneleri, özellikleri, olaylar ve metotlar
7 . Hafta Veri tipleri ve operatörler
7 . Hafta Data types and operators
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Kontrol – Karar deyimleri
9 . Hafta Control – Decision statements
10 . Hafta Control statements, loops
10 . Hafta Kontrol deyimleri, döngüler
11 . Hafta Kontrol deyimleri, döngüler
11 . Hafta Control statements, loops
12 . Hafta Subprograms
12 . Hafta Alt programlar
13 . Hafta Diziler
13 . Hafta Series
14 . Hafta Series
14 . Hafta Diziler
15 . Hafta Konu Tekrarı
15 . Hafta Subject Repetition
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 0 0
0 0
0 0
0 0
1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 1 10 10
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 20 20
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
16 2 32
0 0 0
0 0 0
16 3 48
0 0 0
Toplam İş Yükü 110
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 To be able to construct mathematical models of computer systems and simulate them on computer. X
2 Knows algorithm design and can make analysis techniques. X
3 Knows how to develop algorithms and can create the appropriate data structure for the algorithm. X
4 Knows and can use software development platforms. X
5 Gains the ability to work independently and take responsibility. X
6 Gains the ability to learn and manage learning. X
7 Knows at least one of the web programming languages. X
8 Knows and uses web programming software development platforms. X
9 Can define a new computer problem by himself/herself. X
10 Knows and uses the hardware components of the computer. X
11 Knows the basic elements of computers and microprocessors and makes component selection X
12 Determines the necessary skills for solving problems and develops methods. X
13 Proposes innovative solutions according to the current state of basic sciences and technology. X