GRAFİK VE ANİMASYON |
BIL118 |
2 |
3 |
1 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere yeni animasyon hazırlama ile ilgili beceri ve temel bilgi sunmak ve animasyon teknikleri ve popüler animasyon editör programları hakkında arka plan bilgisi öğretmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
The picture defines the types of graphics and related programs.
|
|
|
|
1 |
Resim, grafik türlerini ve ilgili programları tanımlar. |
|
|
|
2 |
Resimler üzerinde rötüşlama tekniklerini açıklar. |
|
|
|
2 |
Explains retouching techniques on pictures.
|
|
|
|
3 |
Prepares the graphic representing the main theme of the web pages.
|
|
|
|
3 |
Web sayfalarının ana temasını temsil eden grafiği hazırlar. |
|
|
|
4 |
Animasyonlarda kullanılacak resimleri oluşturur. |
|
|
|
4 |
Creates images to be used in animations.
|
|
|
|
5 |
Applies filters to images.
|
|
|
|
5 |
Resimlere filtreler uygular. |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders Web tasarımına giriş ve planlanması, web tasarımında kullanılabilecek Photoshop, After Effects gibi grafik programlarının sayfa tasarımında kullanılması ,Photoshop ve After Effects programlarında hareketli grafikler hazırlama ve hareketli grafikleri internete aktarma gibi konuları kapsar. |
Kaynaklar |
1- Akarsu, Y. After effects CS6 and CC. Kodlab Yayınları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Program Giriş Ayarları Araç Paneli |
|
1 . Hafta |
Program Input Settings Tool Panel
|
|
2 . Hafta |
Vehicle Panel
|
|
2 . Hafta |
Araç Paneli |
|
3 . Hafta |
Vektör Araçları |
|
3 . Hafta |
Vector Tools
|
|
4 . Hafta |
Vector Tools, Text Editing Operations
|
|
4 . Hafta |
Vektör Araçlar, Metin Düzenleme İşlemleri |
|
5 . Hafta |
Renk, Kontur ve Dolgu Uygulamaları ,Canlı Filtreler |
|
5 . Hafta |
Color, Stroke and Fill Applications, Live Filters
|
|
6 . Hafta |
Live Filters
|
|
6 . Hafta |
Canlı Filtreler |
|
7 . Hafta |
Katman İşlemler |
|
7 . Hafta |
Layer Actions
|
|
8 . Hafta |
Midterm
|
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Katman İşlemler, Dilimler ve Etkin Bölgeler |
|
9 . Hafta |
Layer Operations, Slices, and Active Regions
|
|
10 . Hafta |
Buttons and Pop-ups
|
|
10 . Hafta |
Düğmeler ve Açılır Menüler |
|
11 . Hafta |
Sayfalar |
|
11 . Hafta |
Pages
|
|
12 . Hafta |
Animated Pictures
|
|
12 . Hafta |
Hareketli Resimler |
|
13 . Hafta |
Slayt Gösterisi |
|
13 . Hafta |
Slideshow
|
|
14 . Hafta |
Optimization and Export
|
|
14 . Hafta |
Optimizasyon ve Dışa Aktarma |
|
15 . Hafta |
WEB Tasarım Editörü ile Çalışma |
|
15 . Hafta |
Working with the WEB Design Editor
|
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
1 |
8 |
8 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
16 |
16 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
3 |
48 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
3 |
48 |
|
16 |
1 |
16 |
Toplam İş Yükü |
136 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to construct mathematical models of computer systems and simulate them on computer. |
|
|
|
|
X |
2 |
Knows algorithm design and can make analysis techniques. |
X |
|
|
|
|
3 |
Knows how to develop algorithms and can create the appropriate data structure for the algorithm. |
X |
|
|
|
|
4 |
Knows and can use software development platforms. |
X |
|
|
|
|
5 |
Gains the ability to work independently and take responsibility. |
|
|
X |
|
|
6 |
Gains the ability to learn and manage learning. |
|
|
X |
|
|
7 |
Knows at least one of the web programming languages. |
|
|
|
X |
|
8 |
Knows and uses web programming software development platforms. |
X |
|
|
|
|
9 |
Can define a new computer problem by himself/herself. |
|
|
|
X |
|
10 |
Knows and uses the hardware components of the computer. |
X |
|
|
|
|
11 |
Knows the basic elements of computers and microprocessors and makes component selection |
X |
|
|
|
|
12 |
Determines the necessary skills for solving problems and develops methods. |
|
X |
|
|
|
13 |
Proposes innovative solutions according to the current state of basic sciences and technology. |
X |
|
|
|
|
|