GENEL MATEMATİK |
MAT515 |
1 |
3 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
Ön koşul yok |
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. NİLAY AKYIL |
Dersin Amacı |
İlk yarıyılın sonuna kadar, öğrencilerin verilen bir fonksiyonun grafiğini çizebilmesi, Matrisleri çözebilmesi, Geometrik Çözümler yapması amaçlanmıştır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Solve equations involving exponential expressions. Solve equations involving rooted expressions. |
|
|
|
1 |
Üslü ifadeleri içeren denklemleri çözebilir. Köklü ifadeler içeren denklemleri çözebilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav, Performans Ödevi |
6, 12, 13 |
2 |
Denklemler ve eşitsizlikler ile ilgili problemler çözebilir.Denklemler ve eşitsizlikler ile ilgili grafikleri çizebilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav, Performans Ödevi |
5, 6, 12, 13 |
2 |
Solve problems related to equations and inequalities. Draw graphs related to equations and inequalities. |
|
|
|
3 |
Solve problems related to the concept of function, types and graphs. |
|
|
|
3 |
Fonksiyon kavramı, türleri ve grafikleri ile ilgili problem çözebilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav, Performans Ödevi |
5, 6, 12, 13 |
4 |
Logaritma kavramı, türleri ve grafikleri ile ilgili problem çözebilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav, Performans Ödevi |
5, 6, 12 |
4 |
Solve problems related to logarithm concept, types and graphs. |
|
|
|
5 |
Investigate the existence of solutions of linear systems of equations and define the concept of matrix. |
|
|
|
5 |
Doğrusal denklem sistemlerinin çözümleri varlığını araştırabilir ve matris kavramını tanımlayabilir. |
Anlatım, Problem Çözme |
Sınav, Performans Ödevi |
5, 6, 12 |
6 |
Doğrusal denklem sistemlerinin çözümleri varlığını araştırabilir ve determinant kavramını tanımlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav, Performans Ödevi |
5, 6, 12, 13 |
6 |
Investigate the existence of solutions of linear systems of equations and define the concept of determinant |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Üslü ve Köklü İfadeler, Denklemler ve Grafikler, Fonksiyonlar, Logaritma, Denklemler Sistemi, Doğrusal Cebir, Doğrusal Denklemlerin Matris Cebiri ile Çözülmesi. |
Kaynaklar |
-Öğretim Görevlisi ders notları.
-Balcı, Prof. Dr. M. Temel matematik. Palme Yayıncılık.
-Balcı, Prof. Dr. M. Genel matematik 1. Palme Yayıncılık.
-Lipschuts, S. Lineer cebir. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Sayı Kümeleri ve Sayı Kümelerinde İşlemler |
|
1 . Hafta |
Number Sets and Operations on Number Sets |
|
2 . Hafta |
Exponential and Rooted Expressions |
|
2 . Hafta |
Rasyonel Sayılar |
|
3 . Hafta |
Üslü ve Köklü İfadeler, Mutlak Değer |
|
3 . Hafta |
Exponential and Rooted Expressions |
|
4 . Hafta |
Factorisation and Identities |
|
4 . Hafta |
Üslü ve Köklü İfadeler, Mutlak Değer |
|
5 . Hafta |
Çarpanlara Ayırma ve Özdeşlikler |
|
5 . Hafta |
First Order Equations and Inequalities with One and Two Unknowns |
|
6 . Hafta |
Second Degree Equations with One Unknown |
|
6 . Hafta |
I.Dereceden Bir ve İki Bilinmeyenli Denklemler ve Eşitsizlikler |
|
7 . Hafta |
II . Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler |
|
7 . Hafta |
General Review |
|
8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Fonksiyonlar |
|
9 . Hafta |
Functions |
|
10 . Hafta |
Functions |
|
10 . Hafta |
Fonksiyonlar |
|
11 . Hafta |
Logaritma |
|
11 . Hafta |
Logarithm |
|
12 . Hafta |
System of Equations |
|
12 . Hafta |
Denklemler Sistemi |
|
13 . Hafta |
Denklemler Sistemi |
|
13 . Hafta |
System of Equations |
|
14 . Hafta |
Solution of Linear Equations with Matrix Algebra |
|
14 . Hafta |
Doğrusal Denklemlerin Matris Cebiri ile Çözümü |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
15 . Hafta |
Final Exam |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara sınav |
1 |
30 |
Performans Ödev |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
10 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
5 |
5 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ara sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Performans Ödev |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
10 |
10 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
25 |
25 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
2 |
32 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
3 |
48 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to construct mathematical models of computer systems and simulate them on computer. |
X |
|
|
|
|
2 |
Knows algorithm design and can make analysis techniques. |
X |
|
|
|
|
3 |
Knows how to develop algorithms and can create the appropriate data structure for the algorithm. |
X |
|
|
|
|
4 |
Knows and can use software development platforms. |
X |
|
|
|
|
5 |
Gains the ability to work independently and take responsibility. |
|
|
|
|
X |
6 |
Gains the ability to learn and manage learning. |
|
|
|
|
X |
7 |
Knows at least one of the web programming languages. |
X |
|
|
|
|
8 |
Knows and uses web programming software development platforms. |
X |
|
|
|
|
9 |
Can define a new computer problem by himself/herself. |
X |
|
|
|
|
10 |
Knows and uses the hardware components of the computer. |
X |
|
|
|
|
11 |
Knows the basic elements of computers and microprocessors and makes component selection |
X |
|
|
|
|
12 |
Determines the necessary skills for solving problems and develops methods. |
|
|
|
|
X |
13 |
Proposes innovative solutions according to the current state of basic sciences and technology. |
|
|
|
X |
|
|