| ALGORİTMALARIN TASARIM VE ANALİZİ |
BSM518 |
1 |
3 |
0 |
7,0 |
| Önkoşul(lar)-var ise |
|
| Dersin Dili |
|
| Dersin Türü |
Yüksek Lisans - Tezli |
| Dersin sorumlusu(ları) |
|
| Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencileri algoritma tasarım ve analizinde ileri tekniklerle tanıştırmak ve daha önce kapsanmayan bazı algoritma türleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
| Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
| Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
| 1 |
To be able to perform average-case performance analysis of algorithms |
|
|
|
| 1 |
Algoritma ortalama değer performans analizi yapabilmek |
Anlatım |
Sınav |
1 |
| 2 |
Rastgeleleştirilmiş algoritma tasarımı yapabilmek |
Anlatım |
Sınav |
1 |
| 2 |
To be able to design randomized algorithms |
|
|
|
| 3 |
To analyze complex algorithms |
|
|
|
| 3 |
Karmaşık algoritmları analiz edebilmek |
Anlatım |
|
1 |
| 4 |
Dinamik Algoritma uygulaması yapabilmek |
Anlatım |
|
1 |
| 4 |
To implement Dynamic Programming algorithms |
|
|
|
| 5 |
To implement Greedy algorithms |
|
|
|
| 5 |
Greedy Algoritma uygulaması yapabilmek |
Anlatım |
|
1 |
| 6 |
Çizge algoritmalarının uygulamasını yapabilmek |
Anlatım |
|
1 |
| 6 |
To perform applications of graph algorithms |
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
|
| Dersin İçeriği |
| İleri düzey algoritma tasarlanma ve analiz yöntemlerini incelemek, karmaşık problemlerin bilgisayarda çözümüne yönelik yöntemleri incelemek ve uygulamalar yapmak. |
| Kaynaklar |
| 1. Leiserson, C. E., Rivest, R. L., Cormen, T. H., & Stein, C. (2001). Introduction to algorithms (3rd Edition). Cambridge, MA, USA: MIT press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
| Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
| 1 . Hafta |
Olasılık analizi |
|
| 1 . Hafta |
Probability analysis |
|
| 2 . Hafta |
Recursion |
|
| 2 . Hafta |
Recursion |
|
| 3 . Hafta |
Sıralama Algoritmaları |
|
| 3 . Hafta |
Sorting Algorithms |
|
| 4 . Hafta |
Algorithm Complexity (Big O Notation) |
|
| 4 . Hafta |
Algoritma Karmaşıklığı (Big O Notasyonu) |
|
| 5 . Hafta |
Medians and Order Statistics, Median of Medians Algorithm |
|
| 5 . Hafta |
Medians and Order Statistics, Median of Medians Algorithm |
|
| 6 . Hafta |
Improving data structures |
|
| 6 . Hafta |
Veri yapılarını geliştirmek |
|
| 7 . Hafta |
Skip Liste |
|
| 7 . Hafta |
Skip List
|
|
| 8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
| 8 . Hafta |
Ara sınav |
|
| 9 . Hafta |
Amortisman Analizi |
|
| 9 . Hafta |
Amortized Analysis |
|
| 10 . Hafta |
NP Problems |
|
| 10 . Hafta |
NP Problemler |
|
| 11 . Hafta |
Dinamik Algoritma |
|
| 11 . Hafta |
Dynamic Programming |
|
| 12 . Hafta |
Greedy Algorithms |
|
| 12 . Hafta |
Greedy Algorithma |
|
| 13 . Hafta |
Çizge Algoritmaları: Minimum-Spanning Trees |
|
| 13 . Hafta |
Graph Algorithms: Minimum-Spanning Trees |
|
| 14 . Hafta |
Shortest Path Algorithms |
|
| 14 . Hafta |
En Kısa Yol Algoritmaları |
|
| 15 . Hafta |
Karakter Dizisi Algoritmaları |
|
| 15 . Hafta |
String Algorithms |
|
| 16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
| Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları |
1 |
30 |
| Ara Sınav |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
14 |
20 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
| Toplam |
100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
30 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
| Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
| Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
2 |
2 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
7 |
4 |
28 |
|
7 |
4 |
28 |
|
14 |
4 |
56 |
|
0 |
0 |
0 |
| Toplam İş Yükü |
200 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
| Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
It defines the multidisciplinary scope of the field of information technologies and the interaction between related disciplines. |
X |
|
|
|
|
| 2 |
Gain comprehensive knowledge about current techniques and methods applied in the field of information technologies and their limitations, effects and results. |
X |
|
|
|
|
| 3 |
By doing applied research in the field of information technologies, it reaches the information in depth and in depth, evaluates the information and applies the results. |
X |
|
|
|
|
| 4 |
Complements and applies knowledge with scientific methods, using uncertain, limited or incomplete data; integrates knowledge from different disciplines. |
X |
|
|
|
|
| 5 |
Develops algorithms and methods to solve defined engineering management problems and applies innovative methods in solutions. |
X |
|
|
|
|
| 6 |
Can work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams, lead such teams and develop solution approaches in complex situations; can work independently and take responsibility. |
X |
|
|
|
|
| 7 |
Be aware of new and developing applications in the field of information technologies and have the ability to examine and learn about them. |
X |
|
|
|
|
| 8 |
Uses advanced methods and software and communication technologies used in the field of technology. |
X |
|
|
|
|
| 9 |
Analyzes problems in different fields, develops solutions and implements solutions using information technologies. |
X |
|
|
|
|
| 10 |
Can realize information technology applications by considering entrepreneurship and innovation dimensions. |
X |
|
|
|
|
| 11 |
It observes social, scientific and ethical values in the stages of data collection, interpretation, announcement and in all professional activities. |
X |
|
|
|
|
|