| DERİN ÖĞRENME |
BSM525 |
1 |
3 |
0 |
7,0 |
| Önkoşul(lar)-var ise |
|
| Dersin Dili |
|
| Dersin Türü |
Yüksek Lisans - Tezli |
| Dersin sorumlusu(ları) |
|
| Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı; son dönemde etkinliği gösterilmiş ve oldukça popüler olan yapay sinir ağı temelli derin öğrenme ağlarının ve bu ağların kullanım şekillerinin öğretilmesidir. |
| Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
| Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
| 1 |
They will be able to define basic artificial neural network models. |
|
|
|
| 1 |
Temel yapay sinir ağ modellerini tanımlayabilecek. |
Anlatım |
Sınav |
1 |
| 2 |
Yapay sinir ağlarını gerçek sınıflandırma, örüntü tanıma, işaret işleme ve kontrol problemlerine uygularken pratik problemleri değerlendirebilecek, |
Anlatım |
Sınav |
1 |
| 2 |
They will be able to apply artificial neural networks to real classification, pattern recognition, signal processing, and control problems, and evaluate practical issues. |
|
|
|
| 3 |
They will identify and address fundamental problems in deep learning networks. |
|
|
|
| 3 |
Derin öğrenme ağlarının temel problemlerinin tespit edilmesi ve düzenlenebilmesi |
Anlatım |
Sınav |
1 |
| 4 |
|
|
|
|
| 4 |
|
|
|
|
| 5 |
|
|
|
|
| 5 |
|
|
|
|
| 6 |
|
|
|
|
| 6 |
|
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
|
| Dersin İçeriği |
| Bu ders kapsamında; Makine Öğrenmesinin Temelleri ve Derin Öğrenmeye Giriş, Matematiksel Arkaplan, Derin İleri Besleme Ağları, Derin Öğrenmede Düzenlileştirme, Derin Modellerin Eğitiminde Optimizasyon, Evrişimsel Ağlar (CNN), Evrişimsel Derin Ağ Mimarileri, Evrişimsel Ağ Uygulaması – Çoklu Nesne Konumlandırma, Yinelemeli ve Özyinelemeli Ağlar (RNN), Uzun Kısa Vadeli Bellek , Yinelemeli Ağ Uygulaması – Zaman-serilerinde tahminleme, Derin Üretken Ağlar, Kullanışlı Derin Öğrenme Stratejileri, Otokodlayıcılar konuları işlencektir. |
| Kaynaklar |
| 1. Bengio, Y., et al. (2015). Deep Learning. MIT Press.
2. Geron, A. (2019). Hands-On Machine Learning with Scikit-Learn and TensorFlow. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
| Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
| 1 . Hafta |
Makine Öğrenmesinin Temelleri ve Derin Öğrenmeye Giriş |
|
| 1 . Hafta |
Foundations of Machine Learning and Introduction to Deep Learning |
|
| 2 . Hafta |
Mathematical Background |
|
| 2 . Hafta |
Matematiksel Arkaplan |
|
| 3 . Hafta |
Derin İleri Besleme Ağları |
|
| 3 . Hafta |
Deep Feedforward Networks |
|
| 4 . Hafta |
Regularization in Deep Learning |
|
| 4 . Hafta |
Derin Öğrenmede Düzenlileştirme |
|
| 5 . Hafta |
Derin Modellerin Eğitiminde Optimizasyon |
|
| 5 . Hafta |
Optimization in Training Deep Models |
|
| 6 . Hafta |
Convolutional Neural Networks (CNN) |
|
| 6 . Hafta |
Evrişimsel Ağlar (CNN) |
|
| 7 . Hafta |
Evrişimsel Derin Ağ Mimarileri |
|
| 7 . Hafta |
Architectures of Convolutional Deep Networks |
|
| 8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
| 8 . Hafta |
Ara sınav |
|
| 9 . Hafta |
Evrişimsel Ağ Uygulaması – Çoklu Nesne Konumlandırma |
|
| 9 . Hafta |
Application of Convolutional Networks – Multi-Object Localization |
|
| 10 . Hafta |
Recurrent and Recursive Networks (RNN) |
|
| 10 . Hafta |
Yinelemeli ve Özyinelemeli Ağlar (RNN) |
|
| 11 . Hafta |
Uzun Kısa Vadeli Bellek |
|
| 11 . Hafta |
Long Short-Term Memory |
|
| 12 . Hafta |
Application of Recurrent Networks – Time Series Prediction |
|
| 12 . Hafta |
Yinelemeli Ağ Uygulaması – Zaman-serilerinde tahminleme |
|
| 13 . Hafta |
Derin Üretken Ağlar |
|
| 13 . Hafta |
Generative Deep Networks |
|
| 14 . Hafta |
Practical Deep Learning Strategies |
|
| 14 . Hafta |
Kullanışlı Derin Öğrenme Stratejileri |
|
| 15 . Hafta |
Otokodlayıcılar |
|
| 15 . Hafta |
Autoencoders |
|
| 16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
| Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları |
1 |
30 |
| Ara Sınav |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
40 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
6 |
30 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
| Toplam |
100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
30 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
| Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
| Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
2 |
2 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
6 |
7 |
42 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
7 |
4 |
28 |
|
7 |
4 |
28 |
|
14 |
4 |
56 |
|
0 |
0 |
0 |
| Toplam İş Yükü |
200 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
| Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
It defines the multidisciplinary scope of the field of information technologies and the interaction between related disciplines. |
X |
|
|
|
|
| 2 |
Gain comprehensive knowledge about current techniques and methods applied in the field of information technologies and their limitations, effects and results. |
X |
|
|
|
|
| 3 |
By doing applied research in the field of information technologies, it reaches the information in depth and in depth, evaluates the information and applies the results. |
X |
|
|
|
|
| 4 |
Complements and applies knowledge with scientific methods, using uncertain, limited or incomplete data; integrates knowledge from different disciplines. |
X |
|
|
|
|
| 5 |
Develops algorithms and methods to solve defined engineering management problems and applies innovative methods in solutions. |
X |
|
|
|
|
| 6 |
Can work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams, lead such teams and develop solution approaches in complex situations; can work independently and take responsibility. |
X |
|
|
|
|
| 7 |
Be aware of new and developing applications in the field of information technologies and have the ability to examine and learn about them. |
X |
|
|
|
|
| 8 |
Uses advanced methods and software and communication technologies used in the field of technology. |
X |
|
|
|
|
| 9 |
Analyzes problems in different fields, develops solutions and implements solutions using information technologies. |
X |
|
|
|
|
| 10 |
Can realize information technology applications by considering entrepreneurship and innovation dimensions. |
X |
|
|
|
|
| 11 |
It observes social, scientific and ethical values in the stages of data collection, interpretation, announcement and in all professional activities. |
X |
|
|
|
|
|