ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ |
HEMY506 |
0 |
2 |
0 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Yüksek Lisans - Tezli |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi SUNA UYSAL YALÇIN |
Dersin Amacı |
Bir bilimsel araştırma projesinin planlanması ve yürütülmesine ilişkin bilgi, beceri ve tutumları kazandırabilmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Defines the research processes. |
|
|
|
1 |
Araştırma süreçlerini tanımlar. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1, 2, 3 |
2 |
Bilimsel yazım kurallarını bilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav |
1, 2, 3 |
2 |
He knows the rules of scientific writing. |
|
|
|
3 |
He knows the research methods. |
|
|
|
3 |
Araştırma yöntemlerini bilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Proje Ödevi |
1, 2, 3 |
4 |
Araştırma sürecinde yapılan etik ihlalleri kavrar ve araştırma da etik sürecini bilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Proje Ödevi |
2, 3, 7, 9, 10 |
4 |
Understands the ethical violations committed in the research process and knows the ethical process of research. |
|
|
|
5 |
Plans the research and submits it to the ethics committee. |
|
|
|
5 |
Araştırma planlar ve etik kurula sunar. |
Soru-cevap, Problem Çözme |
Performans Ödevi |
2, 3, 10 |
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders; Hemşirelikte Araştırmaya Giriş ve Araştırma Süreci, araştırma Konusu Belirleme ve Literatür Tarama, endnote kullanımı, Araştırma Amacı, Araştırma Soruları, Hipotez ve Sınırlılıklar, Nicel ve nitel Araştırma Tasarımları, Örnekleme,Veri Toplama Yöntem ve Araçları, Verilerin Analizi ve Yorumlanması, Araştırma Raporunu Yazma ve Yayınlama, Hemşirelik Araştırmalarında Etik ,Bilimsel Araştırma Projesi konularını içermektedir. |
Kaynaklar |
Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin,M.N. ( 2014). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, 1. Basım, İstanbul. Erefe, İ. (2002). Hemşirelikte araştırma ilke süreç ve yöntemleri (4. baskı). Ankara: Odak Ofset. Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi (23. basım). Ankara:Nobel Akademik Yayıncılık. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Introduction to Research and the importance of scientific work |
|
1 . Hafta |
Araştırmaya Giriş ve Bilimsel çalışmanın önemi |
|
2 . Hafta |
Araştırma Süreci ve Araştırma Konusu Belirleme |
|
2 . Hafta |
Determining the Research Process and Research Topic |
|
3 . Hafta |
Literature Review, Bibliometrics related concepts, citation indexes, national and international databases used in the field of health sciences |
|
3 . Hafta |
Literatür Tarama, Bibliyometri ile ilgili kavramlar, atıf dizinleri, sağlık bilimleri alanında kullanılan ulusal ve uluslararası veri tabanları |
|
4 . Hafta |
Bilimsel makale yazım kuralları ve Endnote kullanımı |
|
4 . Hafta |
Scientific article writing rules and Endnote usage |
|
5 . Hafta |
Determining the purpose of the research and the importance of the subject |
|
5 . Hafta |
Araştırma Amacı ve konunun önemini belirleme |
|
6 . Hafta |
Araştırma sorusu ve araştırma hipotezlerini belirleme |
|
6 . Hafta |
Determining the research question and research hypotheses |
|
7 . Hafta |
midtern |
|
7 . Hafta |
Ara sınav |
|
8 . Hafta |
Araştırma ve yayın etiği |
|
8 . Hafta |
Research and publication ethics |
|
9 . Hafta |
Determining the Research Method; qualitative and quantitative research |
|
9 . Hafta |
Araştırma Yöntemini Belirleme; nitel ve nicel araştırmalar |
|
10 . Hafta |
Sistematik review ve meta analiz çalışmaları |
|
10 . Hafta |
Systematic review and meta-analysis studies |
|
11 . Hafta |
Limitations of the research, data analysis and statistical methods |
|
11 . Hafta |
Araştırmanın sınırlılıkları, veri analizi ve istatistiksel yöntemler |
|
12 . Hafta |
Araştırma bulguları ve yorumlanması |
|
12 . Hafta |
Research findings and interpretation |
|
13 . Hafta |
Determination of discussion results and suggestions |
|
13 . Hafta |
Tartışma sonuç ve önerilerin belirlenmesi |
|
14 . Hafta |
Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi |
|
14 . Hafta |
Evaluation of student work |
|
15 . Hafta |
final exam |
|
15 . Hafta |
FİNAL SINAVI |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara sınav |
1 |
60 |
Seminer |
1 |
20 |
Proje ödevi |
1 |
20 |
Final |
40 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi |
14 |
3 |
42 |
Sunum/seminer hazırlama |
14 |
3 |
42 |
Final sınavı |
1 |
3 |
3 |
Proje ödevi |
1 |
5 |
5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi |
14 |
5 |
70 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
162 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has up-to-date knowledge, develops and deepens knowledge in the field of reproductive health of women based on nursing undergraduate level qualifications.
|
|
|
X |
|
|
2 |
She has the research knowledge to read and evaluate a scientific article on women's reproductive/sexual health and follows evidence-based practices. |
|
|
|
|
X |
3 |
Conducts research by taking the responsibility of producing scientific knowledge specific to the reproductive/sexual health field of women. |
|
|
|
|
X |
4 |
It takes an active role in training and consultancy services aimed at protecting and improving women's reproductive/sexual health. |
X |
|
|
|
|
5 |
Understands and uses the interaction and team understanding between disciplines related to women's reproductive/sexual health. |
X |
|
|
|
|
6 |
It plans and implements comprehensively individual-centered nursing care that protects, enhances, treats and rehabilitates women's reproductive/sexual health. |
X |
|
|
|
|
7 |
Evaluates the issues related to women's reproductive/sexual health with a critical perspective, identifies problem areas and develops solutions. |
X |
|
|
|
|
8 |
Leads to improve the quality of women's reproductive/sexual health care. |
X |
|
|
|
|
9 |
Acts in accordance with the legislation (law, regulation, directive) and professional ethical values related to women's reproductive/sexual health. |
X |
|
|
|
|
10 |
Presents an article on women's reproductive/sexual health at national or international congresses and publishes it in a journal. |
|
X |
|
|
|
|