PERİNATOLOJİ HEMŞİRELİĞİ II |
HEMY504 |
0 |
2 |
4 |
10,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Yüksek Lisans - Tezli |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi ÖZEN ESRA KARAMAN |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrenciye, perinatal dönemde kadın, fetüs ve yenidoğan sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlığının normalden saptığı durumlarda erken tanı, tedavi ve rehabilitasyon aşamalarında uygun hemşirelik bakımını planlayabilmesine yönelik bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmıştır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Knows the situations affecting maternal and newborn health during the postpartum period in the world and in Turkey |
|
|
|
1 |
Dünyada ve Türkiye'de doğum sonu dönemde anne ve yenidoğan sağlığını etkileyen durumları bilir |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Rol Oynama |
Sınav, Proje Ödevi |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
2 |
Doğum sonu dönemde anne ve yenidoğan sağlığının korunması ve geliştirilmesinde hemşireliği ilgilendiren temel kuramsal bilgiyi açıklar |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay, Rol Oynama |
Sınav, Proje Ödevi |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
2 |
Explains the basic theoretical knowledge related to nursing in the protection and development of maternal and newborn health during the postpartum period |
|
|
|
3 |
3. Plans the care by evaluating the health status of the mother and newborn during the postpartum period |
|
|
|
3 |
3. Doğum sonu dönemde anne ve yenidoğanın sağlık durumunu değerlendirerek bakımını planlar |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay, Rol Oynama |
Sınav, Proje Ödevi |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
4 |
4. Doğum sonu dönemde hasta güvenliğine ilişkin hemşirelik girişimlerini planlar |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay, Rol Oynama |
Sınav, Proje Ödevi |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
4 |
4. Plans nursing initiatives related to patient safety during the postpartum period |
|
|
|
5 |
5. Knows the importance of home care services during the postpartum period |
|
|
|
5 |
5. Doğum sonu dönemde evde bakım hizmetlerinin önemini bilir |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay, Rol Oynama |
Sınav, Proje Ödevi |
1, 3, 5, 7, 9 |
6 |
6. Doğurganlığın düzenlenmesine yönelik güncel gelişimleri takip eder, eğitim ve danışmanlık hizmetlerini planlar |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay, Rol Oynama |
Sınav, Proje Ödevi |
2, 4, 6, 8, 10 |
6 |
6. Follows up the current developments related to the regulation of fertility, plans training and consulting services |
|
|
|
7 |
7. Presents one of his seminars on the perinatal period as a paper at a national or international congress, or prepares and publishes a review article |
|
|
|
7 |
7. Perinatal döneme yönelik seminerlerinden birisini ulusal ya da uluslararası bir kongrede bildiri olarak sunar, ya da derleme bir makale hazırlayarak yayınlar |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay, Rol Oynama |
Sınav, Proje Ödevi |
1, 2, 3, 4, 8, 10 |
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
1. Doğum sonu dönemde annenin fizyolojisi, bakımı ve komplikasyonları
2. Doğum sonu dönemde yenidoğan fizyolojisi, bakımı ve komplikasyonları
3. Doğum sonu dönemde evde bakım hizmetleri ve hemşirenin sorumlulukları
4. Doğurganlığın düzenlenmesinde güncel gelişmeler ve doğurganlığın düzenlenmesinde eğitim ve danışmanlık hizmetleri ve hemşirenin sorumlulukları
5.Perinatolojide kanıta dayalı uygulamalar |
Kaynaklar |
1. Taşkın L., (2019). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği (XII. Baskı). Ankara: Sistem Ofset. 2. Gilbert H., Harmon J. (2002). Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum El Kitabı (Taşkın L. Çeviri Editörü). Ankara: Palme Yayıncılık. 3. Taşkın L., Eroğlu K., Terzioğlu F., Vural G., Kutlu Ö. (2019) Hemşire ve Ebeler İçin Doğum ve Kadın Sağlığı Uygulama Rehberi, Palme Yayıncılık, Ankara. 4. Johnson J. (2012), Anne-Yenidoğan Hemşireliği (Çev. Ed.: Taşkın L., Çiçek N.), Palme Yayıncılık, Ankara. 5. McKinney, E. S., James, S. R., Murray, S. S., & Ashwill, J. W. (2009). Maternal-Child Nursing (3rd ed). St. Louis: Saunders/Elsevier. 6. Simpson, K.R., & Creehan, P.A. (2008). Perinatal Nursing (3rd ed.). Philadelphia: Wolters Kluwer. 7. Barbara L. Hoffman et all. (2012). Williams gynecology. (2nd ed). New York : McGraw-Hill Medical, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Kütüphane. Yer No: WP 100 W723 2012. 8. Shoupe, D. (2011). Contraception. Chichester, West Sussex: Wiley-Blackwell. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Physiology, care and complications of the mother during the postpartum period |
|
1 . Hafta |
Doğum sonu dönemde annenin fizyolojisi, bakımı ve komplikasyonları |
|
2 . Hafta |
Doğum sonu dönemde annenin fizyolojisi, bakımı ve komplikasyonları |
|
2 . Hafta |
Physiology, care and complications of the mother during the postpartum period |
|
3 . Hafta |
Physiology, care and complications of the mother during the postpartum period |
|
3 . Hafta |
Doğum sonu dönemde annenin fizyolojisi, bakımı ve komplikasyonları |
|
4 . Hafta |
Doğum sonu dönemde yenidoğan fizyolojisi, bakımı ve komplikasyonları |
|
4 . Hafta |
Physiology, care and complications of the mother during the postpartum period |
|
5 . Hafta |
Physiology, care and complications of the mother during the postpartum periodPhysiology, care and complications of the mother during the postpartum period |
|
5 . Hafta |
Doğum sonu dönemde yenidoğan fizyolojisi, bakımı ve komplikasyonları |
|
6 . Hafta |
Doğum sonu dönemde yenidoğan fizyolojisi, bakımı ve komplikasyonları |
|
6 . Hafta |
Physiology, care and complications of the mother during the postpartum period |
|
7 . Hafta |
midtern |
|
7 . Hafta |
ARA SINAV |
|
8 . Hafta |
Doğum sonu dönemde evde bakım hizmetleri ve hemşirenin sorumlulukları |
|
8 . Hafta |
Home care services and nurse's responsibilities during the postpartum period |
|
9 . Hafta |
Home care services and nurse's responsibilities during the postpartum period |
|
9 . Hafta |
Doğum sonu dönemde evde bakım hizmetleri ve hemşirenin sorumlulukları |
|
10 . Hafta |
Doğurganlığın düzenlenmesinde güncel gelişmeler ve doğurganlığın düzenlenmesinde eğitim ve danışmanlık hizmetleri ve hemşirenin sorumlulukları |
|
10 . Hafta |
Current developments in the regulation of fertility and educational and consulting services in the regulation of fertility and the responsibilities of the nurse |
|
11 . Hafta |
Current developments in the regulation of fertility and educational and consulting services in the regulation of fertility and the responsibilities of the nurse |
|
11 . Hafta |
Doğurganlığın düzenlenmesinde güncel gelişmeler ve doğurganlığın düzenlenmesinde eğitim ve danışmanlık hizmetleri ve hemşirenin sorumlulukları |
|
12 . Hafta |
Perinatolojide kanıta dayalı uygulamalar |
|
12 . Hafta |
Evidence-based applications in perinatology |
|
13 . Hafta |
Evidence-based applications in perinatology |
|
13 . Hafta |
Perinatolojide kanıta dayalı uygulamalar |
|
14 . Hafta |
İnfertilite ve yardımcı üreme teknikleri |
|
14 . Hafta |
Infertility and assisted reproductive techniques |
|
15 . Hafta |
final exam |
|
15 . Hafta |
FİNAL SINAVI |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Devam |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
30 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
Sunum |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
Seminer |
3 |
20 |
Ara Sınav |
1 |
20 |
Genel Sınav |
1 |
30 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
30 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
3 |
42 |
Derse Özgü Staj (Varsa) |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) |
14 |
12 |
168 |
Sunum |
3 |
16 |
48 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
3 |
7 |
21 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Genel Sınav |
1 |
5 |
5 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
286 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has up-to-date knowledge, develops and deepens knowledge in the field of reproductive health of women based on nursing undergraduate level qualifications.
|
|
|
|
|
X |
2 |
She has the research knowledge to read and evaluate a scientific article on women's reproductive/sexual health and follows evidence-based practices. |
|
|
|
|
X |
3 |
Conducts research by taking the responsibility of producing scientific knowledge specific to the reproductive/sexual health field of women. |
|
|
|
|
X |
4 |
It takes an active role in training and consultancy services aimed at protecting and improving women's reproductive/sexual health. |
|
|
|
|
X |
5 |
Understands and uses the interaction and team understanding between disciplines related to women's reproductive/sexual health. |
|
|
|
|
X |
6 |
It plans and implements comprehensively individual-centered nursing care that protects, enhances, treats and rehabilitates women's reproductive/sexual health. |
|
|
|
|
X |
7 |
Evaluates the issues related to women's reproductive/sexual health with a critical perspective, identifies problem areas and develops solutions. |
|
|
|
|
X |
8 |
Leads to improve the quality of women's reproductive/sexual health care. |
|
|
|
|
X |
9 |
Acts in accordance with the legislation (law, regulation, directive) and professional ethical values related to women's reproductive/sexual health. |
|
|
|
|
X |
10 |
Presents an article on women's reproductive/sexual health at national or international congresses and publishes it in a journal. |
|
|
|
|
X |
|