ÇOCUK VE OYUN |
CGE111 |
1 |
2 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. YASEMİN KÜÇÜK |
Dersin Amacı |
Bu ders boyunca öğrenciler, oyunun tanımını ve önemini, oyunun (sosyal, duygusal, psikomotor, fiziksel, bilişsel, dil, kişilik, ahlak ve cinsel) gelişim alanlarına olan etkileri,oyun evreleri ve oyun çeşitleri, oyun yerleri, çeşitli oyun araç ve gereçleri, Oyun öğretiminin genel ilkeleri, Oyun gelişimi ile ilgili teoriler, Özürlü çocuklar hasta ve hastanede yatan çocuklar için oyun ve oyuncaklar, çocukların tanı ve tedavisinde oyun terapisi hakkında genel bilgileri öğrenmektedirler. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
0 |
|
|
|
|
1 |
Oyun eğitimi ile ilgili mesleğe yönelik temel kavram ve ilkeleri kavrayabilir. |
|
|
|
1 |
To be able to comprehend the basic concepts and principles related to game education for the profession. |
|
|
|
2 |
He/she can compile appropriate games that can contribute to the improvement of children's education and quality of life. |
|
|
|
2 |
Çocukların eğitim ve yaşam kalitesinin artırılmasına katkı sağlayabilecek uygun oyunlar derleyebilir. |
|
|
|
3 |
Çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun oyun etkinlikleri hazırlayabilir. |
|
|
|
3 |
Can prepare play activities suitable for children's cognitive, affective and psycho-motor development.
|
|
|
|
4 |
Can prepare and implement game activity plan. |
|
|
|
4 |
Oyun etkinliği planı hazırlayabilir ve uygulayabilir. |
|
|
|
5 |
Engelli çocuklara yönelik oyun etkinlikleri uygulayabilir. |
|
|
|
5 |
Can apply game activities for disabled children. |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramları, oyun ile ilgili temel kavramlar, erken çocukluk döneminde oyun ve çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamaları, uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi, farklı kültürlerde oyun |
Kaynaklar |
1 Sevinç, M. (2007). Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun. Morpa Yayınları. Seyrek, H. ve Sun, M. (2003).
2- Okulöncesi Eğitiminde Oyun. Mey Yayınları. Durualp, E. ve Aral, N. (2011).
3-Oyun Temelli Sosyal Beceri Eğitimi. Vize Yayınları.
4-Erken Çocuk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun, (2004) Müzeyyen Sevinç, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul
5-Çocuk Oyunları, (2003) Hasan Güneş, Anı Yayınları, Ankara |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
What is development? What are the Basic Concepts of Development? What are the Basic Principles of Development? |
|
1 . Hafta |
Gelişim nedir? Gelişimle İlgili Temel Kavramlar nelerdir? Gelişimin Temel İlkeleri nelerdir? |
|
2 . Hafta |
Oyun nedir? Oyunun işlevi nedir? Oyunun Tarihçesi, Özellikleri, İlişkin Görüşler |
|
2 . Hafta |
What is the game? What is the function of the game? Game History, Features, Opinions |
|
3 . Hafta |
Classic Game Theories |
|
3 . Hafta |
Klasik Oyun Kuramları |
|
4 . Hafta |
Çağdaş Oyun Kuramları |
|
4 . Hafta |
Contemporary Game Theories |
|
5 . Hafta |
The importance of play in terms of child development |
|
5 . Hafta |
Oyunun çocuk gelişimi açısından önemi |
|
6 . Hafta |
Çocuğun Gelişimine Bağlı Oyun Aşamaları |
|
6 . Hafta |
Stages of Play Depending on the Child's Development |
|
7 . Hafta |
An overview |
|
7 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
9 . Hafta |
Game Theories of Parten, Smilansky, and Piaget |
|
9 . Hafta |
Parten, Smilansky ve Piaget’nin Oyun Kuramları |
|
10 . Hafta |
ebeklik Döneminde Oyun Bebeklik Döneminde Oyun Etkinlikleri İnceleme |
|
10 . Hafta |
Play During Infancy Review of Play Activities in Infancy |
|
11 . Hafta |
Play in Primary and Middle Childhood Play Activities in Primary and Middle Childhood Analysis |
|
11 . Hafta |
İlk ve Orta Çocukluk Döneminde Oyun İlk ve Orta Çocukluk Döneminde Oyun Etkinlikleri İnceleme |
|
12 . Hafta |
Çocuğu Tanımada Oyunun Yeri |
|
12 . Hafta |
The Place of Play in Getting to Know the Child |
|
13 . Hafta |
Teacher Roles in the Game |
|
13 . Hafta |
Oyunda Öğretmen Rolleri |
|
14 . Hafta |
Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Oyun |
|
14 . Hafta |
Children with Special Needs and Play
|
|
15 . Hafta |
An overview |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
2 |
17 |
34 |
SMS-1181 |
16 |
4 |
64 |
SMS-1181 |
1 |
14 |
14 |
SMS-1181 |
1 |
10 |
10 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
122 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education.
|
2 |
Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children.
|
3 |
Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child.
|
4 |
Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities.
|
5 |
Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights
|
6 |
Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments.
|
7 |
In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach.
|
8 |
Have the skills to apply science and technology education in children
|
9 |
Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program.
|
10 |
To have knowledge and skills about family education
|
11 |
Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions.
|
12 |
It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values in its field.
|
|