Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ÇOCUK VE OYUN CGE111 1 2 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. YASEMİN KÜÇÜK
Dersin Amacı Bu ders boyunca öğrenciler, oyunun tanımını ve önemini, oyunun (sosyal, duygusal, psikomotor, fiziksel, bilişsel, dil, kişilik, ahlak ve cinsel) gelişim alanlarına olan etkileri,oyun evreleri ve oyun çeşitleri, oyun yerleri, çeşitli oyun araç ve gereçleri, Oyun öğretiminin genel ilkeleri, Oyun gelişimi ile ilgili teoriler, Özürlü çocuklar hasta ve hastanede yatan çocuklar için oyun ve oyuncaklar, çocukların tanı ve tedavisinde oyun terapisi hakkında genel bilgileri öğrenmektedirler.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
0
1 Oyun eğitimi ile ilgili mesleğe yönelik temel kavram ve ilkeleri kavrayabilir.
1 To be able to comprehend the basic concepts and principles related to game education for the profession.
2 He/she can compile appropriate games that can contribute to the improvement of children's education and quality of life.
2 Çocukların eğitim ve yaşam kalitesinin artırılmasına katkı sağlayabilecek uygun oyunlar derleyebilir.
3 Çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun oyun etkinlikleri hazırlayabilir.
3 Can prepare play activities suitable for children's cognitive, affective and psycho-motor development.
4 Can prepare and implement game activity plan.
4 Oyun etkinliği planı hazırlayabilir ve uygulayabilir.
5 Engelli çocuklara yönelik oyun etkinlikleri uygulayabilir.
5 Can apply game activities for disabled children.
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramları, oyun ile ilgili temel kavramlar, erken çocukluk döneminde oyun ve çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamaları, uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi, farklı kültürlerde oyun
Kaynaklar
1 Sevinç, M. (2007). Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun. Morpa Yayınları. Seyrek, H. ve Sun, M. (2003). 2- Okulöncesi Eğitiminde Oyun. Mey Yayınları. Durualp, E. ve Aral, N. (2011). 3-Oyun Temelli Sosyal Beceri Eğitimi. Vize Yayınları. 4-Erken Çocuk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun, (2004) Müzeyyen Sevinç, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul 5-Çocuk Oyunları, (2003) Hasan Güneş, Anı Yayınları, Ankara
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta What is development? What are the Basic Concepts of Development? What are the Basic Principles of Development?
1 . Hafta Gelişim nedir? Gelişimle İlgili Temel Kavramlar nelerdir? Gelişimin Temel İlkeleri nelerdir?
2 . Hafta Oyun nedir? Oyunun işlevi nedir? Oyunun Tarihçesi, Özellikleri, İlişkin Görüşler
2 . Hafta What is the game? What is the function of the game? Game History, Features, Opinions
3 . Hafta Classic Game Theories
3 . Hafta Klasik Oyun Kuramları
4 . Hafta Çağdaş Oyun Kuramları
4 . Hafta Contemporary Game Theories
5 . Hafta The importance of play in terms of child development
5 . Hafta Oyunun çocuk gelişimi açısından önemi
6 . Hafta Çocuğun Gelişimine Bağlı Oyun Aşamaları
6 . Hafta Stages of Play Depending on the Child's Development
7 . Hafta An overview
7 . Hafta Genel Tekrar
8 . Hafta Ara Sınav
8 . Hafta Midterm
9 . Hafta Game Theories of Parten, Smilansky, and Piaget
9 . Hafta Parten, Smilansky ve Piaget’nin Oyun Kuramları
10 . Hafta ebeklik Döneminde Oyun Bebeklik Döneminde Oyun Etkinlikleri İnceleme
10 . Hafta Play During Infancy Review of Play Activities in Infancy
11 . Hafta Play in Primary and Middle Childhood Play Activities in Primary and Middle Childhood Analysis
11 . Hafta İlk ve Orta Çocukluk Döneminde Oyun İlk ve Orta Çocukluk Döneminde Oyun Etkinlikleri İnceleme
12 . Hafta Çocuğu Tanımada Oyunun Yeri
12 . Hafta The Place of Play in Getting to Know the Child
13 . Hafta Teacher Roles in the Game
13 . Hafta Oyunda Öğretmen Rolleri
14 . Hafta Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Oyun
14 . Hafta Children with Special Needs and Play
15 . Hafta An overview
15 . Hafta Genel Tekrar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
SMS-1181 1 40
SMS-1181 1 60
SMS-1181 0 0
SMS-1181 0 0
SMS-1181 0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
SMS-1181 2 17 34
SMS-1181 16 4 64
SMS-1181 1 14 14
SMS-1181 1 10 10
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 122
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education.
2 Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children.
3 Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child.
4 Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities.
5 Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights
6 Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments.
7 In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach.
8 Have the skills to apply science and technology education in children
9 Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program.
10 To have knowledge and skills about family education
11 Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions.
12 It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values ​​in its field.