ÇOCUK GELİŞİMİ-I |
CGE113 |
1 |
3 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. YASEMİN KÜÇÜK |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin; çocuk gelişiminin ilkelerini, gelişim dönemlerini, gelişime etki eden faktörleri, gelişim kuramlarını, gelişimin desteklenmesi ve değerlendirilmesi için gerekli yöntemleri öğrenebilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
|
|
|
|
1 |
Çocuk gelişimini betimleyebilir. |
|
|
|
2 |
Çocuk gelişimine etki eden faktörleri açıklayabilir. |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
3 |
Motor, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal, duygusal, kişilik, cinsel ve ahlaki gelişim hakkında konuşabilir |
|
|
|
4 |
Yaşlara göre çocukların gelişim özelliklerini söyleyebilir. |
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
Gelişim kuramlarının çocuk gelişimi dönemleri hakkındaki görüşlerini tartışabilir. |
|
|
|
6 |
Gelişimin değerlendirilmesi için kullanılan yöntemler hakkında konuşabilir. |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Çocuk gelişimi ile ilgili temel kavramlar, gelişimin temel ilkeleri, fiziksel gelişim, motor gelişim, bilişsel ve dil gelişimi, sosyal ve duygusal gelişim, kişilik gelişimi, cinsel gelişim, ahlak gelişimi. |
Kaynaklar |
1. Çocuk Gelişimi 1- Şafak Öztürk Aynalı/ 2017
2. Çocuk Gelişimi - Nobel Akademik Yayıncılık /John W. Santrock- 2021
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Giriş – Temel kavramlar |
|
1 . Hafta |
Introduction – Basic concepts |
|
2 . Hafta |
Basic principles of development and developmental periods |
|
2 . Hafta |
Gelişimin temel ilkeleri ve gelişim dönemleri |
|
3 . Hafta |
Fiziksel gelişim – Temel kavramlar |
|
3 . Hafta |
Physical development – Basic concepts |
|
4 . Hafta |
Periods of physical development |
|
4 . Hafta |
Fiziksel gelişim dönemleri |
|
5 . Hafta |
Fiziksel gelişim dönemleri |
|
5 . Hafta |
Periods of physical development |
|
6 . Hafta |
Motor development – Basic concepts |
|
6 . Hafta |
Motor gelişim – Temel kavramlar |
|
7 . Hafta |
Motor gelişim dönemleri |
|
7 . Hafta |
Periods of motor development |
|
8 . Hafta |
MIDTERM
|
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
9 . Hafta |
Bilişsel gelişim ve dil gelişimi – Temel kavramlar |
|
9 . Hafta |
Cognitive development and language development – Basic concepts |
|
10 . Hafta |
Cognitive development and language development – Theories |
|
10 . Hafta |
Bilişsel gelişim ve dil gelişimi – Kuramlar |
|
11 . Hafta |
Sosyal ve duygusal gelişim |
|
11 . Hafta |
Social and emotional development
|
|
12 . Hafta |
Social and emotional development – Theories
|
|
12 . Hafta |
Sosyal ve duygusal gelişim – Kuramlar |
|
13 . Hafta |
Kişilik gelişimi |
|
13 . Hafta |
Personality development |
|
14 . Hafta |
Sexual development |
|
14 . Hafta |
Cinsel gelişim |
|
15 . Hafta |
Ahlak gelişimi |
|
15 . Hafta |
Moral development |
|
16 . Hafta |
DÖNEM SONU SINAVI |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
ara sınav |
1 |
40 |
önem sonu sınavı |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
16 |
2 |
32 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
16 |
16 |
Final |
1 |
24 |
24 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education.
|
X |
|
|
|
|
2 |
Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children.
|
X |
|
|
|
|
3 |
Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights
|
X |
|
|
|
|
6 |
Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments.
|
X |
|
|
|
|
7 |
In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Have the skills to apply science and technology education in children
|
X |
|
|
|
|
9 |
Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program.
|
X |
|
|
|
|
10 |
To have knowledge and skills about family education
|
X |
|
|
|
|
11 |
Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions.
|
X |
|
|
|
|
12 |
It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values in its field.
|
X |
|
|
|
|
|