Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ CGE209 3 2 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi TUĞRUL DÖNMEZ
Dersin Amacı
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Kaynaklar
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Anatomi ile ilgili temel terim ve kavramlar, Hücrenin yapısı ve çeşitleri
1 . Hafta Basic terms and concepts related to anatomy, Cell structure and types
2 . Hafta Skeletal system, Muscular system, Blood and fluid-electrolytes
2 . Hafta İskelet sistemi, Kas sistemi, Kan ve sıvı-elektrolitler
3 . Hafta Kalbin anatomik özellikleri ve vasküler yapılar, Üst ve alt solunum yolu anatomik yapıları
3 . Hafta Anatomical features of the heart and vascular structures, Anatomical structures of the upper and lower respiratory tract
4 . Hafta Structure of the thorax and breast Anatomical structures of the Central Nervous system
4 . Hafta Toraks ve memenin yapısı Merkezi Sinir sisteminin anatomik yapıları
5 . Hafta Periferik sinir sisteminin anatomik yapıları, Duyu organları
5 . Hafta Anatomical structures of the peripheral nervous system, Sense organs
6 . Hafta Pituitary gland and other endocrine system structures Digestive tract organs and structures of digestive organs and glands
6 . Hafta Hipofiz bezi ve diğer endokrin sistem yapıları Sindirim yolu organları ve Sindirime yardımcı organ ve bezlerin yapıları
7 . Hafta Ürogenital sistemi ve kadın ve erkek üreme sistemini yapıları
7 . Hafta Structures of the urogenital system and the female and male reproductive system
8 . Hafta MIDTERM
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması ve fonksiyonları
9 . Hafta Transport and functions of oxygen and carbon dioxide in the blood
10 . Hafta Functions of the heart Blood and lymph circulation
10 . Hafta Kalbin fonksiyonları Kan ve lenf dolaşımı
11 . Hafta Kan ve sıvı- elektrolitler Santral sinir sistemi Periferik sistemi
11 . Hafta Blood and fluid-electrolytes Central nervous system Peripheral system
12 . Hafta Endocrine system excretory system
12 . Hafta Endokrin sistem Boşaltım sistemi
13 . Hafta Endokrin sistem Boşaltım sistemi
13 . Hafta Endocrine system excretory system
14 . Hafta Digestive system sense organs
14 . Hafta Sindirim sistemi Duyu organları
15 . Hafta Sindirim sistemi Duyu organları
15 . Hafta Digestive system sense organs
16 . Hafta DÖNEM SONU SINAVI
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
0 40
0 0
0 0
0 0
0 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
0 0 120
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education. X
2 Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children. X
3 Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child. X
4 Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities. X
5 Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights X
6 Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments. X
7 In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach. X
8 Have the skills to apply science and technology education in children X
9 Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program. X
10 To have knowledge and skills about family education X
11 Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions. X
12 It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values ​​in its field. X