Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ CGE209 3 2 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Kaynaklar
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Anatomi ile ilgili temel terim ve kavramlar, Hücrenin yapısı ve çeşitleri
1 . Hafta Basic terms and concepts related to anatomy, Cell structure and types
2 . Hafta Skeletal system, Muscular system, Blood and fluid-electrolytes
2 . Hafta İskelet sistemi, Kas sistemi, Kan ve sıvı-elektrolitler
3 . Hafta Kalbin anatomik özellikleri ve vasküler yapılar, Üst ve alt solunum yolu anatomik yapıları
3 . Hafta Anatomical features of the heart and vascular structures, Anatomical structures of the upper and lower respiratory tract
4 . Hafta Structure of the thorax and breast Anatomical structures of the Central Nervous system
4 . Hafta Toraks ve memenin yapısı Merkezi Sinir sisteminin anatomik yapıları
5 . Hafta Periferik sinir sisteminin anatomik yapıları, Duyu organları
5 . Hafta Anatomical structures of the peripheral nervous system, Sense organs
6 . Hafta Pituitary gland and other endocrine system structures Digestive tract organs and structures of digestive organs and glands
6 . Hafta Hipofiz bezi ve diğer endokrin sistem yapıları Sindirim yolu organları ve Sindirime yardımcı organ ve bezlerin yapıları
7 . Hafta Ürogenital sistemi ve kadın ve erkek üreme sistemini yapıları
7 . Hafta Structures of the urogenital system and the female and male reproductive system
8 . Hafta MIDTERM
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması ve fonksiyonları
9 . Hafta Transport and functions of oxygen and carbon dioxide in the blood
10 . Hafta Functions of the heart Blood and lymph circulation
10 . Hafta Kalbin fonksiyonları Kan ve lenf dolaşımı
11 . Hafta Kan ve sıvı- elektrolitler Santral sinir sistemi Periferik sistemi
11 . Hafta Blood and fluid-electrolytes Central nervous system Peripheral system
12 . Hafta Endocrine system excretory system
12 . Hafta Endokrin sistem Boşaltım sistemi
13 . Hafta Endokrin sistem Boşaltım sistemi
13 . Hafta Endocrine system excretory system
14 . Hafta Digestive system sense organs
14 . Hafta Sindirim sistemi Duyu organları
15 . Hafta Sindirim sistemi Duyu organları
15 . Hafta Digestive system sense organs
16 . Hafta DÖNEM SONU SINAVI
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
0 40
0 0
0 0
0 0
0 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
0 0 120
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education. X
2 Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children. X
3 Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child. X
4 Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities. X
5 Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights X
6 Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments. X
7 In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach. X
8 Have the skills to apply science and technology education in children X
9 Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program. X
10 To have knowledge and skills about family education X
11 Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions. X
12 It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values ​​in its field. X