Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI CGE203 3 2 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi TUĞRUL DÖNMEZ
Dersin Amacı Çocuk sağlığı ile ilgili temel kavramları, çocuklarda sağlığı etkileyen faktörleri, çocukluk döneminde görülen hastalıkların nedenlerini ve bulaşma yollarını, çocukluk dönemi aşılarını, çocuklarda sık görülen kazaları ve önleme yollarını bilmeleri hedeflenmektedir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Kaynaklar
Ömeroğlu, E.,Kandır,A., Turla, A (2003 ) GÜNLÜK PLANLAR İÇİN EĞİTİM DURUMU ÖRNEKLERİ, Morpa Kültür yayınları Ömeroğlu, E.,Kandır,A., Turla, A (2003 ) 36-72 AYLIK ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İÇİN YILLIK PLAN ÖRNEKLERİ VE AİLE KATILIM ÇALIŞMALARI , Morpa Kültür yayınları Demirel,Ö.( 1999 ) PLANLAMADAN DEĞERLENDİRMEYE ÖĞRENME SANATI, Pegem Yayıncılık Demirel,Ö., Eralp A. ( ÖĞRETME TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Pegem Yayıncılık Broad,L.,Butterworth,N (1977 ) THE PLAYGROUP HANDBOOK, Sphere Books
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Yeni doğan bebek dönemi ve özellikleri, bu dönemde karşılaşılan hastalıklar.
1 . Hafta Newborn baby period and its characteristics, diseases encountered in this period.
2 . Hafta Newborn baby period and its characteristics, diseases encountered in this period.
2 . Hafta Yeni doğan bebek dönemi ve özellikleri, bu dönemde karşılaşılan hastalıklar.
3 . Hafta 0-2 yaş çocuklarında ihtiyaçlar ve alışkanlıklar.
3 . Hafta Needs and habits in 0-2 year old children.
4 . Hafta Physical needs, nutrition, cleanliness, sleep, clothing, outdoor and body movements.
4 . Hafta Fiziksel ihtiyaçlar,beslenme temizlik, uyku, giyim, açık hava ve beden hareketleri.
5 . Hafta Çocuk hastanın özelliklerini tanımak.
5 . Hafta To recognize the characteristics of the child patient.
6 . Hafta Diseases seen in children aged 1-12 years.
6 . Hafta 1-12 yaş çocuklarında görülen hastalıklar.
7 . Hafta 1-12 yaş çocuklarında görülen hastalıklar.
7 . Hafta Diseases seen in children aged 1-12 years.
8 . Hafta MIDTERM
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Hastalıkların tanımı ve belirtileri; ateş, ağlama, kusma, ishal, öksürük, karın ağrısı, iştahsızlık, eklem ağrıları, baş ağrısı, huysuzluk, morarma.
9 . Hafta Definition and symptoms of diseases; fever, crying, vomiting, diarrhea, cough, abdominal pain, loss of appetite, joint pain, headache, moodiness, bruising.
10 . Hafta Diseases seen in children aged 0-2, their types, symptoms, care and prevention methods. Vaccines and serums
10 . Hafta 0-2 yaş çocuklarında görülen hastalıklar, çeşitleri belirtileri, bakım ve korunma yolları. Aşılar ve serumlar
11 . Hafta Kalıtımla ilgili nedenler, çevre ile ilgili nedenler, mikrop ve parazitler, duygusal sebepler, düzensiz uyku, yorgunluk, beslenme ile ilgili nedenler.
11 . Hafta Hereditary reasons, environmental reasons, microbes and parasites, emotional reasons, irregular sleep, fatigue, nutritional reasons.
12 . Hafta Hereditary reasons, environmental reasons, microbes and parasites, emotional reasons, irregular sleep, fatigue, nutritional reasons.
12 . Hafta Kalıtımla ilgili nedenler, çevre ile ilgili nedenler, mikrop ve parazitler, duygusal sebepler, düzensiz uyku, yorgunluk, beslenme ile ilgili nedenler.
13 . Hafta 0-2 yaş çocuklarında görülen hastalıklar, çeşitleri belirtileri, bakım ve korunma yolları. Aşılar ve serumlar
13 . Hafta Diseases seen in children aged 0-2, their types, symptoms, care and prevention methods. Vaccines and serums
14 . Hafta Such as accidents, fractures, burns, etc.
14 . Hafta Kazalar, kırıklar, yanıklar vb.gibi..
15 . Hafta 0-2 yaş çocuklarında görülen hastalıklar, çeşitleri belirtileri, bakım ve korunma yolları. Aşılar ve serumlar.
15 . Hafta Diseases seen in children aged 0-2, their types, symptoms, care and prevention methods. Vaccines and serums.
16 . Hafta DÖNEM SONU SINAVI
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
0 40
0 0
0 0
0 0
0 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
0 0 120
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education. X
2 Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children. X
3 Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child. X
4 Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities. X
5 Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights X
6 Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments. X
7 In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach. X
8 Have the skills to apply science and technology education in children X
9 Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program. X
10 To have knowledge and skills about family education X
11 Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions. X
12 It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values ​​in its field. X