ÇOCUK GELİŞİMİ II |
CGE120 |
2 |
3 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. YASEMİN KÜÇÜK |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin; çocuk gelişimi kuramlarını, çocuk gelişimindeki yaklaşımların önemini, çocuklara hizmet veren kurum ve kuruluşları, çoklu zeka kuramını, çocukların ve ailenin desteklenmesinin önemini ve dünyada çocuk eğitimi ile ilgili yaklaşımları öğrenmeleri ve betimlemeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Can describe the child's brain development. |
|
|
|
1 |
Çocuğun beyin gelişimini betimleyebilir. |
|
|
|
2 |
Çocuk gelişimine yaklaşımları açıklayabilir. |
|
|
|
2 |
Explain the approaches to child development. |
|
|
|
3 |
Can talk about child development around the world. |
|
|
|
3 |
Dünyada çocuk gelişimi hakkında konuşabilir. |
|
|
|
4 |
Çocuk gelişimcinin rolünden bahsedebilir. |
|
|
|
4 |
The child can talk about the role of the developer. |
|
|
|
5 |
The importance of supporting the family in child development can be discussed. |
|
|
|
5 |
Ailenin çocuk gelişimi konusunda desteklenmesinin önemi tartışabilir. |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Çocuk gelişiminde yaklaşımlar, okul dışı öğrenme ortamları, beyin gelişimi, çocuk gelişimcinin çalışma alanları, çocuk gelişimi kuramları, çocuklara eğitim, bakım ve yardım veren kuruluşlar, çocuk ve ailenin desteklenmesi, dünyada çocuk eğitimi |
Kaynaklar |
1. Çocuk gelişimi - Prof. Dr. Neriman ARAL, Prof. Dr. Z. Fulya TEMEL- Hedef CS Yayıncılık
2. Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I (0-36 ay)- Ed: Prof. Dr. A. Köksal Akyol-Anı Yayıncılık
3. Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II (36-72 ay)- Ed: Prof. Dr. A. Köksal Akyol-Anı YayıncılıK
4. Louv, R. (2008). Doğadaki son çocuk (C. Temürcü, Çev.). Ankara: Tübitak Yayınları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
0 . Hafta |
|
|
1 . Hafta |
Beyin Gelişimi- Çoklu Zeka Kuramı |
|
1 . Hafta |
Brain Development - Multiple Intelligence Theory |
|
2 . Hafta |
Development Areas |
|
2 . Hafta |
Gelişim Alanları |
|
3 . Hafta |
Çocuk Ve Aile |
|
3 . Hafta |
Child and Family |
|
4 . Hafta |
Theories of Child Development - I |
|
4 . Hafta |
Çocuk Gelişimine Kuramlar - I |
|
5 . Hafta |
Çocuk Gelişimine Kuramlar - II |
|
5 . Hafta |
Theories of Child Development - II |
|
6 . Hafta |
• Out of School Learning Environments-I
|
|
6 . Hafta |
Okul Dışı Öğrenme Ortamları-I |
|
7 . Hafta |
• Okul Dışı Öğrenme Ortamları-II |
|
7 . Hafta |
• Out of School Learning Environments-II |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
• Çocuk Gelişiminde Yaklaşımlar-I |
|
9 . Hafta |
• Approaches in Child Development-I
|
|
10 . Hafta |
• Approaches in Child Development-II
|
|
10 . Hafta |
• Çocuk Gelişiminde Yaklaşımlar-II |
|
11 . Hafta |
Dünyada Çocuk Eğitimi |
|
11 . Hafta |
Child Education in the World |
|
12 . Hafta |
Child Education in the Turkey |
|
12 . Hafta |
Türkiye’de Çocuk Eğitimi |
|
13 . Hafta |
Çocuklara Eğitim, Bakım Ve Yardım Veren Kuruluşlar-I |
|
13 . Hafta |
Organizations that Provide Education, Care and Aid to Children-I |
|
14 . Hafta |
Organizations that Provide Education, Care and Aid to Children-II |
|
14 . Hafta |
Çocuklara Eğitim, Bakım Ve Yardım Veren Kuruluşlar-II |
|
15 . Hafta |
Çocuk Gelişimcinin Rolü Ve Sorumlulukları İle Çalışma Alanları |
|
15 . Hafta |
Role and Responsibilities of Child Development and Working Areas |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
10 |
2 |
20 |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
1 |
16 |
16 |
SMS-1181 |
1 |
24 |
24 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
108 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education.
|
X |
|
|
|
|
2 |
Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children.
|
X |
|
|
|
|
3 |
Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights
|
X |
|
|
|
|
6 |
Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments.
|
X |
|
|
|
|
7 |
In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Have the skills to apply science and technology education in children
|
X |
|
|
|
|
9 |
Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program.
|
X |
|
|
|
|
10 |
To have knowledge and skills about family education
|
X |
|
|
|
|
11 |
Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions.
|
X |
|
|
|
|
12 |
It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values in its field.
|
X |
|
|
|
|
|