Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ÖZEL EĞİTİM II CGE104 2 3 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. YASEMİN KÜÇÜK
Dersin Amacı Dersi alan öğrencilerin; özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin eğitimleri, özel eğitimde tutumlar, aile eğitimi, kapsayıcı eğitim ve ekip çalışması hakkında bilgi sahibi olmaları ve bu bilgileri betimleyebilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Zihinsel yetersizliği, işitme yetersizliği, görme yetersizliği, dil ve konuşma bozukluğu, özel öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, OSB, DEHB, özel yetenekli olan çocukların eğitimleri, erken çocuklukta özel eğitim, kapsayıcı eğitim, aile eğitimi, özel eğitimde tutumlar, özel eğitimde ekip çalışması ve işbirliği.
Kaynaklar
Ataman, Ayşegül. (2009) Özel Gereksinimli Çocuklar Ve Özel Eğitime Giriş,Ankara Gündüz Eğitim Ve Yayıncılık Ankara Üniversitesi Açık Ders Malzemeleri Avcıoğlu, Hasan. (2016) Özel Gereksimli Bireylerin DeğerlendirilmesiAnkara: Vize Yayıncılık
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Erken Çocuklukta Özel Eğitim
1 . Hafta Special Education in Early Childhood
2 . Hafta Education of Students with Specific Learning Disabilities
2 . Hafta Özgül Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Eğitimi
3 . Hafta Dil Ve Konuşma Bozuklukları Olan Öğrencilerin Eğitimi
3 . Hafta Education of Students with Speech and Language Disorders
4 . Hafta Education of Students with Hearing Impairment
4 . Hafta İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitimi
5 . Hafta Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitimi
5 . Hafta Education of Visually Impaired Students
6 . Hafta Education of Students with Intellectual Disabilities
6 . Hafta Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitimi
7 . Hafta Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerin Eğitimi
7 . Hafta Education of Students with Autism Spectrum Disorder
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Öğrencilerin Eğitimi
9 . Hafta Education of Students with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder
10 . Hafta Education of Students with Emotional and Behavioral Disorders
10 . Hafta Duygu Ve Davranış Bozukluğu Olan Öğrencilerin Eğitimi
11 . Hafta Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitimi
11 . Hafta Education of Gifted Students
12 . Hafta Attitudes, Teamwork and Cooperation in Special Education
12 . Hafta Özel Eğitimde Tutumlar, Ekip Çalışması Ve İşbirliği
13 . Hafta Kapsayıcı Eğitim
13 . Hafta Inclusive Education
14 . Hafta Family and its Characteristics in Special Education
14 . Hafta Özel Eğitimde Aile Ve Özellikleri
15 . Hafta Özel Eğitimde Yardımcı Teknolojiler
15 . Hafta Assistive Technologies in Special Education
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
SMS-1181 1 40
SMS-1181 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
SMS-1181 16 2 32
SMS-1181 16 3 48
SMS-1181 1 16 16
SMS-1181 1 24 24
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education. X
2 Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children. X
3 Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child. X
4 Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities. X
5 Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights X
6 Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments. X
7 In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach. X
8 Have the skills to apply science and technology education in children X
9 Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program. X
10 To have knowledge and skills about family education X
11 Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions. X
12 It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values ​​in its field. X