ÖZEL EĞİTİM II |
CGE104 |
2 |
3 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. YASEMİN KÜÇÜK |
Dersin Amacı |
Dersi alan öğrencilerin; özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin eğitimleri, özel eğitimde tutumlar, aile eğitimi, kapsayıcı eğitim ve ekip çalışması hakkında bilgi sahibi olmaları ve bu bilgileri betimleyebilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Zihinsel yetersizliği, işitme yetersizliği, görme yetersizliği, dil ve konuşma bozukluğu, özel öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, OSB, DEHB, özel yetenekli olan çocukların eğitimleri, erken çocuklukta özel eğitim, kapsayıcı eğitim, aile eğitimi, özel eğitimde tutumlar, özel eğitimde ekip çalışması ve işbirliği. |
Kaynaklar |
Ataman, Ayşegül. (2009) Özel Gereksinimli Çocuklar Ve Özel Eğitime Giriş,Ankara
Gündüz Eğitim Ve Yayıncılık Ankara Üniversitesi Açık Ders Malzemeleri Avcıoğlu, Hasan. (2016) Özel Gereksimli Bireylerin DeğerlendirilmesiAnkara: Vize Yayıncılık |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Erken Çocuklukta Özel Eğitim |
|
1 . Hafta |
Special Education in Early Childhood |
|
2 . Hafta |
Education of Students with Specific Learning Disabilities
|
|
2 . Hafta |
Özgül Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Eğitimi |
|
3 . Hafta |
Education of Students with Speech and Language Disorders |
|
3 . Hafta |
Dil Ve Konuşma Bozuklukları Olan Öğrencilerin Eğitimi |
|
4 . Hafta |
İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitimi |
|
4 . Hafta |
Education of Students with Hearing Impairment
|
|
5 . Hafta |
Education of Visually Impaired Students
|
|
5 . Hafta |
Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitimi |
|
6 . Hafta |
Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitimi |
|
6 . Hafta |
Education of Students with Intellectual Disabilities |
|
7 . Hafta |
Education of Students with Autism Spectrum Disorder |
|
7 . Hafta |
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerin Eğitimi |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
9 . Hafta |
Education of Students with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder |
|
9 . Hafta |
Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Öğrencilerin Eğitimi |
|
10 . Hafta |
Duygu Ve Davranış Bozukluğu Olan Öğrencilerin Eğitimi |
|
10 . Hafta |
Education of Students with Emotional and Behavioral Disorders |
|
11 . Hafta |
Education of Gifted Students
|
|
11 . Hafta |
Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitimi |
|
12 . Hafta |
Özel Eğitimde Tutumlar, Ekip Çalışması Ve İşbirliği |
|
12 . Hafta |
Attitudes, Teamwork and Cooperation in Special Education |
|
13 . Hafta |
Inclusive Education
|
|
13 . Hafta |
Kapsayıcı Eğitim |
|
14 . Hafta |
Özel Eğitimde Aile Ve Özellikleri |
|
14 . Hafta |
Family and its Characteristics in Special Education |
|
15 . Hafta |
Özel Eğitimde Yardımcı Teknolojiler |
|
15 . Hafta |
Assistive Technologies in Special Education |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
16 |
2 |
32 |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
1 |
16 |
16 |
SMS-1181 |
1 |
24 |
24 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education.
|
X |
|
|
|
|
2 |
Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children.
|
X |
|
|
|
|
3 |
Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights
|
X |
|
|
|
|
6 |
Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments.
|
X |
|
|
|
|
7 |
In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Have the skills to apply science and technology education in children
|
X |
|
|
|
|
9 |
Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program.
|
X |
|
|
|
|
10 |
To have knowledge and skills about family education
|
X |
|
|
|
|
11 |
Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions.
|
X |
|
|
|
|
12 |
It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values in its field.
|
X |
|
|
|
|
|