Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
AKILCI İLAÇ KULLANIMI SEC863 1 2 0 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
Dersin İçeriği
Kaynaklar
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Toplam 0
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 0
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education.
2 Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children.
3 Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child.
4 Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities.
5 Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights
6 Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments.
7 In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach.
8 Have the skills to apply science and technology education in children
9 Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program.
10 To have knowledge and skills about family education
11 Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions.
12 It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values ​​in its field.