Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
PERİNATOLOJİ HEMŞİRELİĞİ I HEMY503 0 2 4 10,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Yüksek Lisans - Tezli
Dersin sorumlusu(ları) Prof.Dr. FÜSUN TERZİOĞLU
Dersin Amacı Bu derste öğrenciye, perinatal dönemde kadın, fetüs ve yenidoğan sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlığının normalden saptığı durumlarda erken tanı, tedavi ve rehabilitasyon aşamalarında uygun hemşirelik bakımını planlayabilmesine yönelik bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
1. Dünyada ve Türkiye'de perinatal sağlık göstergeleri ve hasta güvenliği 2. Gebeliğin oluşumu ve fetusun fizyolojisi 3. Gebelikte annenin fizyolojisi ve bakımı 4. Yüksek riskli gebelikler ve hemşirelik bakımı 5. Gebelik öncesi ve gebelik döneminde teratojenler ve sosyal sorunlar 7. Doğum eylemi ve anne ve yenidoğan bakımı 8. Fetal sağlığın değerlendirilmesi 9. Doğum eyleminin komplikasyonları ve hemşirelik bakımı
Kaynaklar
1. Taşkın L., (2019). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği (XII. Baskı). Ankara: Sistem Ofset. 2. Gilbert H., Harmon J. (2002). Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum El Kitabı (Taşkın L. Çeviri Editörü). Ankara: Palme Yayıncılık. 3. Taşkın L., Eroğlu K., Terzioğlu F., Vural G., Kutlu Ö. (2019) Hemşire ve Ebeler İçin Doğum ve Kadın Sağlığı Uygulama Rehberi, Palme Yayıncılık, Ankara. 4. Johnson J. (2012), Anne-Yenidoğan Hemşireliği (Çev. Ed.: Taşkın L., Çiçek .), Palme Yayıncılık, Ankara. 5. McKinney, E. S., James, S. R., Murray, S. S., & Ashwill, J. W. (2009). Maternal-Child Nursing (3rd ed). St. Louis: Saunders/Elsevier. 6. Simpson, K.R., & Creehan, P.A. (2008). Perinatal Nursing (3rd ed.). Philadelphia: Wolters Kluwer. 7. Perry, S. E., Hockenberry, M. J., Lowdermilk, D. L., & Wilson, D. (2010). Maternal-Child Nursing Care (4th ed.). St. Louis: Mosby/Elsevier. 8. Ladewig P.W., London M.L., & Davidson, M. (2010). Contemporary Maternal-Newborn Nursing Care (7th ed.). Newyork: Pearson.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Perinatal health indicators and patient safety in the world and Turkey
1 . Hafta Dünyada ve Türkiye'de perinatal sağlık göstergeleri ve hasta güvenliği
2 . Hafta Gebeliğin oluşumu ve fetusun fizyolojisi
2 . Hafta The formation of pregnancy and the physiology of the fetus
3 . Hafta The formation of pregnancy and the physiology of the fetus
3 . Hafta Gebeliğin oluşumu ve fetusun fizyolojisi
4 . Hafta Gebelikte annenin fizyolojisi ve bakımı
4 . Hafta Physiology and care of the mother during pregnancy
5 . Hafta High-risk pregnancies and nursing care
5 . Hafta Yüksek riskli gebelikler ve hemşirelik bakımı
6 . Hafta Yüksek riskli gebelikler ve hemşirelik bakımı
6 . Hafta High-risk pregnancies and nursing care
7 . Hafta midterm
7 . Hafta Ara Sınav
8 . Hafta Gebelik öncesi ve gebelik döneminde teratojenler ve sosyal sorunlar
8 . Hafta Teratogens and social problems before and during pregnancy
9 . Hafta Teratogens and social problems before and during pregnancy
9 . Hafta Gebelik öncesi ve gebelik döneminde teratojenler ve sosyal sorunlar
10 . Hafta Doğum eylemi ve anne ve yenidoğan bakımı
10 . Hafta Teratogens and social problems before and during pregnancy
11 . Hafta Childbirth and maternal and newborn care
11 . Hafta Doğum eylemi ve anne ve yenidoğan bakımı
12 . Hafta Fetal sağlığın değerlendirilmesi
12 . Hafta Evaluation of fetal health
13 . Hafta Complications of childbirth and nursing care
13 . Hafta Doğum eyleminin komplikasyonları ve hemşirelik bakımı
14 . Hafta Dersin Değerlendirmesi
14 . Hafta Evaluation of the Course
15 . Hafta Final exam
15 . Hafta Final sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Devam 0 10
Laboratuvar 0 20
Uygulama 6 30
Alan Çalışması 0 0
Derse Özgü Staj (Varsa) 0 0
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Projeler 0 0
Seminer 3 20
Ara sınavlara hazırlanma süresi 1 20
Genel sınava hazırlanma süresi 0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 4 90
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 1 14
Derse Özgü Staj (Varsa) 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) 14 10 140
Sunum / Seminer Hazırlama 3 16 48
Projeler 0 0 0
Ödevler 3 7 21
Ara sınavlara hazırlanma süresi 1 2 2
Genel sınava hazırlanma süresi 1 5 5
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 286
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Has up-to-date knowledge, develops and deepens knowledge in the field of reproductive health of women based on nursing undergraduate level qualifications. X
2 She has the research knowledge to read and evaluate a scientific article on women's reproductive/sexual health and follows evidence-based practices. X
3 Conducts research by taking the responsibility of producing scientific knowledge specific to the reproductive/sexual health field of women. X
4 It takes an active role in training and consultancy services aimed at protecting and improving women's reproductive/sexual health. X
5 Understands and uses the interaction and team understanding between disciplines related to women's reproductive/sexual health. X
6 It plans and implements comprehensively individual-centered nursing care that protects, enhances, treats and rehabilitates women's reproductive/sexual health. X
7 Evaluates the issues related to women's reproductive/sexual health with a critical perspective, identifies problem areas and develops solutions. X
8 Leads to improve the quality of women's reproductive/sexual health care. X
9 Acts in accordance with the legislation (law, regulation, directive) and professional ethical values ​​related to women's reproductive/sexual health. X
10 Presents an article on women's reproductive/sexual health at national or international congresses and publishes it in a journal. X