PERİNATOLOJİ HEMŞİRELİĞİ I |
HEMY503 |
0 |
2 |
4 |
10,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Yüksek Lisans - Tezli |
Dersin sorumlusu(ları) |
Prof.Dr. FÜSUN TERZİOĞLU |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrenciye, perinatal dönemde kadın, fetüs ve yenidoğan sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlığının normalden saptığı durumlarda erken tanı, tedavi ve rehabilitasyon aşamalarında uygun hemşirelik bakımını planlayabilmesine yönelik bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmıştır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
1. Dünyada ve Türkiye'de perinatal sağlık göstergeleri ve hasta güvenliği
2. Gebeliğin oluşumu ve fetusun fizyolojisi
3. Gebelikte annenin fizyolojisi ve bakımı
4. Yüksek riskli gebelikler ve hemşirelik bakımı
5. Gebelik öncesi ve gebelik döneminde teratojenler ve sosyal sorunlar 7. Doğum eylemi ve anne ve yenidoğan bakımı
8. Fetal sağlığın değerlendirilmesi
9. Doğum eyleminin komplikasyonları ve hemşirelik bakımı |
Kaynaklar |
1. Taşkın L., (2019). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği (XII. Baskı). Ankara: Sistem Ofset. 2. Gilbert H., Harmon J. (2002). Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum El Kitabı (Taşkın L. Çeviri Editörü). Ankara: Palme Yayıncılık. 3. Taşkın L., Eroğlu K., Terzioğlu F., Vural G., Kutlu Ö. (2019) Hemşire ve Ebeler İçin Doğum ve Kadın Sağlığı Uygulama Rehberi, Palme Yayıncılık, Ankara. 4. Johnson J. (2012), Anne-Yenidoğan Hemşireliği (Çev. Ed.: Taşkın L., Çiçek .), Palme Yayıncılık, Ankara. 5. McKinney, E. S., James, S. R., Murray, S. S., & Ashwill, J. W. (2009). Maternal-Child Nursing (3rd ed). St. Louis: Saunders/Elsevier. 6. Simpson, K.R., & Creehan, P.A. (2008). Perinatal Nursing (3rd ed.). Philadelphia: Wolters Kluwer. 7. Perry, S. E., Hockenberry, M. J., Lowdermilk, D. L., & Wilson, D. (2010). Maternal-Child Nursing Care (4th ed.). St. Louis: Mosby/Elsevier. 8. Ladewig P.W., London M.L., & Davidson, M. (2010). Contemporary Maternal-Newborn Nursing Care (7th ed.). Newyork: Pearson. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Perinatal health indicators and patient safety in the world and Turkey |
|
1 . Hafta |
Dünyada ve Türkiye'de perinatal sağlık göstergeleri ve hasta güvenliği |
|
2 . Hafta |
Gebeliğin oluşumu ve fetusun fizyolojisi |
|
2 . Hafta |
The formation of pregnancy and the physiology of the fetus |
|
3 . Hafta |
The formation of pregnancy and the physiology of the fetus |
|
3 . Hafta |
Gebeliğin oluşumu ve fetusun fizyolojisi |
|
4 . Hafta |
Gebelikte annenin fizyolojisi ve bakımı |
|
4 . Hafta |
Physiology and care of the mother during pregnancy |
|
5 . Hafta |
High-risk pregnancies and nursing care |
|
5 . Hafta |
Yüksek riskli gebelikler ve hemşirelik bakımı |
|
6 . Hafta |
Yüksek riskli gebelikler ve hemşirelik bakımı |
|
6 . Hafta |
High-risk pregnancies and nursing care |
|
7 . Hafta |
midterm |
|
7 . Hafta |
Ara Sınav |
|
8 . Hafta |
Gebelik öncesi ve gebelik döneminde teratojenler ve sosyal sorunlar |
|
8 . Hafta |
Teratogens and social problems before and during pregnancy |
|
9 . Hafta |
Teratogens and social problems before and during pregnancy |
|
9 . Hafta |
Gebelik öncesi ve gebelik döneminde teratojenler ve sosyal sorunlar |
|
10 . Hafta |
Doğum eylemi ve anne ve yenidoğan bakımı |
|
10 . Hafta |
Teratogens and social problems before and during pregnancy |
|
11 . Hafta |
Childbirth and maternal and newborn care |
|
11 . Hafta |
Doğum eylemi ve anne ve yenidoğan bakımı |
|
12 . Hafta |
Fetal sağlığın değerlendirilmesi |
|
12 . Hafta |
Evaluation of fetal health |
|
13 . Hafta |
Complications of childbirth and nursing care |
|
13 . Hafta |
Doğum eyleminin komplikasyonları ve hemşirelik bakımı |
|
14 . Hafta |
Dersin Değerlendirmesi |
|
14 . Hafta |
Evaluation of the Course |
|
15 . Hafta |
Final exam |
|
15 . Hafta |
Final sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Devam |
0 |
10 |
Laboratuvar |
0 |
20 |
Uygulama |
6 |
30 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
Sunum |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
Seminer |
3 |
20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi |
1 |
20 |
Genel sınava hazırlanma süresi |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4 |
90 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
1 |
14 |
Derse Özgü Staj (Varsa) |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) |
14 |
10 |
140 |
Sunum / Seminer Hazırlama |
3 |
16 |
48 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
3 |
7 |
21 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi |
1 |
2 |
2 |
Genel sınava hazırlanma süresi |
1 |
5 |
5 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
286 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has up-to-date knowledge, develops and deepens knowledge in the field of reproductive health of women based on nursing undergraduate level qualifications. |
X |
|
|
|
|
2 |
She has the research knowledge to read and evaluate a scientific article on women's reproductive/sexual health and follows evidence-based practices. |
X |
|
|
|
|
3 |
Conducts research by taking the responsibility of producing scientific knowledge specific to the reproductive/sexual health field of women. |
X |
|
|
|
|
4 |
It takes an active role in training and consultancy services aimed at protecting and improving women's reproductive/sexual health. |
X |
|
|
|
|
5 |
Understands and uses the interaction and team understanding between disciplines related to women's reproductive/sexual health. |
X |
|
|
|
|
6 |
It plans and implements comprehensively individual-centered nursing care that protects, enhances, treats and rehabilitates women's reproductive/sexual health. |
X |
|
|
|
|
7 |
Evaluates the issues related to women's reproductive/sexual health with a critical perspective, identifies problem areas and develops solutions. |
X |
|
|
|
|
8 |
Leads to improve the quality of women's reproductive/sexual health care. |
X |
|
|
|
|
9 |
Acts in accordance with the legislation (law, regulation, directive) and professional ethical values related to women's reproductive/sexual health. |
X |
|
|
|
|
10 |
Presents an article on women's reproductive/sexual health at national or international congresses and publishes it in a journal. |
X |
|
|
|
|
|